TeamX skrev 2011-01-19 09:20:42 följande:
Minglanu: jag har gått upp 10 kg (är i vecka 25).
Det känns mycket, men jag försöker att inte bry mig om det.
Äter nyttigt (oftast

) men rör mig mindre än innan för att jag inte fixar samma rörelser. Löptränade tre dagar i veckan innan och nu blir det mest promenader.
Det där med vikt är nog väldigt individuellt.
Jag var ganska smal innan, hade inget extra på kroppen, och tror nog kroppen lagt på sig det den beöver för att orka med graviditet och förlossning och amning. När jag väntade första barnet gick jag upp 17 kg, men dessa försvann igen efteråt (fast det dröjde kanske 9 månader innan jag var tillbaka på startvikt).
Hej! Här kommer en till som verkligen börjar känna av graviditeten nu! Mest bara positivt men lite negativt om man får säga så utan att bli missförstådd

Vecka 24 nu och redan +10 kilo... Tycker att det känns lite mycket... Det är första barnet så jag har inget ett jämföra med. Vi har hund så jag tycker att jag är ute och går varje dag plus att jag simmar en dag i veckan så det verkar inte som att det är kilon som jag kan påverka själv. Jag vet ju så väl att man inte ska fokusera på vikten men fick en chock när jag klev upp på vågen och såg hur mycket jag hade gått upp.
Men nu ska vi börja tapetsera barnrummet, jättekul

, så då får man väl stå ut med att vara lite tung och klumpig... Jag har inte börjat räkna ner ännu till BF men jag såg att någon annan här i länken gjort det och det såg overkligt lite ut med typ 15 v.... Gulp!