• FruAnna

BF maj 2011

Här är en till som hoppar in i tråden. Har BF 7 maj Man och en fyraårig son. Har nedräkning på jobbet nu, går hem nästa fredag. Det känns verkligen underbart, eftersom jag för tillfället är kryckhoppande och ganska begränsad pga mitt bäcken.

• FruAnna

I morgon är det en vecka sedan mitt BF datum... Har bara lite molvärk och inte mycket mer. Någon sammandragning just nu, men vääääldigt oregelbundet. Ber till gud att det äntligen kan köra igång i natt. Mamma har varit här i snart en vecka som "stand by" (så att vår son kan lämnas hemma) och pappa kommer i kväll. Nu känns det som att alla bara går och väntar och det gör ju inte det hela enklare och mindre långdraget. Missförstå mig rätt, för det är superlyxigt att ha mamsen här när maken jobbar långa dagar, men det känns som att väntan blivit ändå mer intensiv på något sätt... Suck. Med förra sonen gick jag över nästan sex dagar och skulle det varit samma denna gång skulle jag fött idag. Men icke!

• FruAnna
    Saso87 skrev 2011-05-15 09:15:45 följande:
    Nu ska vi packa det sista, sen åker vi in till förlossningen.. Jisses vad värkarna gör ont nu!!!!!!!
    Lycka till Saso87: hoppas du hunnit få din lill* nu!

Therre: stort grattis! Det låter som du hade en riktigt bra förlossning! Hoppas det går lika bra för en själv. Undrar varje kväll om det inte ska starta snart. 40+7 idag. Täääänk om värkarna kunde ta och komma igång i natt!

När ingen bebis behagar komma får man sysselsätta sig med annat. Idag har maken och jag varit och beställt ny soffa på Mio samt ätit mat på tu man hand, medan sonen varit hemma med mormor och morfar. Sedan har jag gödslat gräsmattan och sått solrosor... Rör på mig hela tiden, så gott man kan med denna tjocka mage, men det hjälper ju inte
  • FruAnna
    Ellenkicki skrev 2011-05-17 10:38:36 följande:
    Kände av typ mensvärk som kom då och då igår men så idag... Nada... Man kan ju inte låta bli att gå och vänta/känna efter heller... Inte jag i alla fall... Suck suck...
    Här har du någon som är inne på tionde dagen över tiden. Bebisen var beräknad till 7 maj. Med förra barnet gick jag bara till BF+5 så nu känns de olidligt. Humöret svajar och jag vill bara skrika åt alla. Jag vet ju att bebisen kommer ut förr eller senare, men nu vill jag verkligen bara "ha det överstökat" som det känns... Vaknade i natt av en regäl värk, där det knöt sig i hela magen, och fick ett par till efteråt. Började nästan hoppas på en 17:e maj-bebis. Hade varit kul eftersom vi bott i Norge och gillar landet, men det var nog att hoppas för mycket. För nu är det hellugnt igen Suck, suck, säger jag också!
  • FruAnna
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    Å, Sofi 79, grattis så väldans mycket! Så roligt för er! Låter som förlossningen gick väldigt bra! Det är väl bara att vara tapper och hålla ut, som du skriver då Och kanske vänta ett par dagar till...
    Lovelyness skrev 2011-05-17 13:41:35 följande:
    Och här sitter jag och är avundsjuk på er som gått över BF. Jag har BF -4 och tycker att det räcker gott och väl nu. Känns ju lite halvtrist att veta att det kan vara nästan tre veckor kvar...

Det känns som att det enda jag gör nu för tiden är att gnälla, härligt Flört
    Ja, så kan man ju också se det Ur det perspektivet har jag ju i alla fall inte så länge kvar. Hoppas på igångsättning på söndag, när vi har tid på förlossningen kl nio om inget hänt förrut, och det är ju faktiskt bara fyra/fem dagar till!

Amisej: Min bebbe har varit lugn tills för en vecka sedan. Huvudet är visserligen ruckbart, men ligger rätt långt ner. Senaste dagarna har den levt rövare i omgångar. Idag har det varit lugnt dock. Men jag märker ju att den protesterar mest när jag får sammandragningar, oavsett om de är kraftiga eller inte, så jag tror att det kan påverka det hela. Att den inte riktigt tycker om att vara kvar där inne när magen vill dra ihop sig. Och det kan man ju förstå! Själv reagerar jag inte så mycket på sammandragningarna, vissa känns mer och andra mindre. Men det var rätt kul när jag var hos BM förra veckan, för då tyckte jag att jag kände något lite i magen (som jag egentligen knappt skulle räkna som en sammandragning) men BM höll just på att undersöka mig och hon sa direkt att "oj, nu blev ju magen hård, hihihi" så jag tror mina kommer oftare än jag själv förstår.
  • FruAnna
    Moi Mokulat skrev 2011-05-19 11:17:04 följande:
    BF 27/5 inget har hänt. Joo magen har åkt ner lite, men inga sammadragningar.
    Ont i underlivet, men jag tror det är mina gamla ärr som gör ont.
    Jag kommer säkert gå över tiden. Vill inte.
    Nej, vem vill väl det? Men nu är jag inne på tolfte dagen efter BF och det trodde jag aldrig Ännu inga tecken på att bebben vill komma ut. Börjar kännas riktigt segt nu. Har tid för överburenhetskontroll på söndag, så jag hoppas de sätter igång mig då. BM sa att de lär göra det då eller senast måndag, och det känns ju skönt att veta i alla fall!
  • FruAnna

Underbar liten son du fått skalbagge, många grattis även från mig!

• FruAnna
    Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:
    Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.

Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
    Usch, varför lästa jag detta? Har gått 42+0 i morgon och ska vara inne på förlossningen kl nio för överburenhetskontroll. Har fått besked från min BM att de sätter igång mig då eller ev på måndag. Men tror ni inte att det kan vara så att dem som går över så länge ändå skulle fått snitt om det slutar med det i samband med igånsättning? Det måste ju finnas någon anledning till det tänker jag. Hoppas bara att allt går bra, men skulle givetvis önska att förlossningen ville starta av sig själv NUUUUUUUUUUUUUUUU!
  • FruAnna

Igår kl 19.57 kom vår lille son Caspian till världen efter en intensiv igångsättning 42+0. Vi är nu hemma och njuter av en underbar lillebror i familjen

Svar på tråden BF maj 2011