Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon

Å, Sofi 79, grattis så väldans mycket! Så roligt för er! Låter som förlossningen gick väldigt bra! Det är väl bara att vara tapper och hålla ut, som du skriver då

Och kanske vänta ett par dagar till...
Lovelyness skrev 2011-05-17 13:41:35 följande:
Och här sitter jag och är avundsjuk på er som gått över BF. Jag har BF -4 och tycker att det räcker gott och väl nu. Känns ju lite halvtrist att veta att det kan vara nästan tre veckor kvar...
Det känns som att det enda jag gör nu för tiden är att gnälla, härligt

Ja, så kan man ju också se det

Ur det perspektivet har jag ju i alla fall inte så länge kvar. Hoppas på igångsättning på söndag, när vi har tid på förlossningen kl nio om inget hänt förrut, och det är ju faktiskt bara fyra/fem dagar till!
Amisej: Min bebbe har varit lugn tills för en vecka sedan. Huvudet är visserligen ruckbart, men ligger rätt långt ner. Senaste dagarna har den levt rövare i omgångar. Idag har det varit lugnt dock. Men jag märker ju att den protesterar mest när jag får sammandragningar, oavsett om de är kraftiga eller inte, så jag tror att det kan påverka det hela. Att den inte riktigt tycker om att vara kvar där inne när magen vill dra ihop sig. Och det kan man ju förstå! Själv reagerar jag inte så mycket på sammandragningarna, vissa känns mer och andra mindre. Men det var rätt kul när jag var hos BM förra veckan, för då tyckte jag att jag kände något lite i magen (som jag egentligen knappt skulle räkna som en sammandragning) men BM höll just på att undersöka mig och hon sa direkt att "oj, nu blev ju magen hård, hihihi" så jag tror mina kommer oftare än jag själv förstår.