Inlägg från: Åsasåsa |Visa alla inlägg
  • Åsasåsa

BF maj 2011

Hej!

Jag är i v.6+2 nu och har inskrivning först 25 okt! Första barnet. Men som sagt det är väl egentligen ingen brådska med det... har ju redan varit på hälsosamtal.

Annars, hur mår ni? Jag mår illa och det är rätt jobbigt på jobbet, har testat Postafen men blir så himla trött! Inget bra när man jobbar... men det känns bra att jobba då tiden går fortare :)

• Åsasåsa

Hej alla! Hur mår ni?

Mitt illamående vill inte ge med sig, känns som det har blivit värre och värre. Hur gör ni, någon som vart hemma från jobbet? Jag var hemma några dagar för 2 veckor sen. Igår och idag har jag känt mig "bakis" som aldrig förr och kräks gör jag också. Usch. Ska vila lite nu inför jobbet som börjar kl 13 Obestämd

• Åsasåsa

Idag sa en kollega till mig "du ser ut som att du skulle vara gravid". Jaha, sa att jag gått upp lite i vikt sen jag började (är rätt ny och vill därför gärna vänta lite med nyheter). Men då sa hon "nej det syns i ditt ansikte". Tystnad, vad svarar man på det liksom.. På måndag vet väl alla men skitsamma, inget kan rubba min glädje just nu Tungan ute

• Åsasåsa

Ja usch det är inget roligt med kläder just nu... allt sitter så tight så skulle behöva shoppa lite jag med! Ska unna mig nåt fint efter löning Cool

Annars är mitt tillstånd som vanligt, 6:e veckan med illamående och enorm trötthet. Igår var första dagen jag inte mådde illa på morgonen så hoppas att det vänder nu. Är i v.9+5, inskrivning 26/10.

Hoppas ni får en fin dag, snart är det helg! {#emotions_dlg.flower}

• Åsasåsa

Jag är gravid med första och det syns jättetydligt! Många som har frågat. Men mysigt är det :)

• Åsasåsa

Jag upptäckte också den bulan i morse Tungan ute

• Åsasåsa

Jag ska också på RUL i morgon fast 15.00! Nu när dagen äntligen är här så känns det väldigt overkligt. Försöker tänka på att det kanske faktiskt inte syns, beroende på hur h*n ligger.. men om man ser så blir jag mycket glad!

Har vart på julmiddag m jobbet idag. Blir sjukt provocerad av alla som ska lägga sig i graviditeten. Många äldre tycker det är helt fel att ta reda på kön tex, kan inte förstå varför man ska göra det, man ska vara tacksam för det man får osv... ja men herre gud, klart som fan man är tacksam det handlar ju inte om det. Jag är bara nyfiken, varför ska jag behöva förklara mig. Jag blev lack och åkte hem. Säkert hormoner men ändå.. Upplever inte ni också att folk har väldigt mycket att säga till om?

• Åsasåsa

RUL klart - det blir en liten tös precis som jag trodde Kyss
    Det var fantastiskt! Hon gjorde en kullerbytta just när vi såg på. Blev framflyttad till 15 maj.

• Åsasåsa

GOTT NYTT ÅR allesammans! Första inlägget för i år :)

Vi hade lite partaj hemma igår och herre gud vad jobbigt det är med folk som får i sig för mycket alkohol! I alla fall så testade jag 2 nya pajrecept från Tasteline, kyckling- & jalapenos och lax- & räkor, det blev en jättehit, kul! Till efterrätt blev det chokladkaka från konditoriet :)

Härligt att vara pigg idag eller vad säger ni? ;) Jag ska snart iväg och jobba. Om några månader kommer våra bebisar! {#emotions_dlg.flower}

• Åsasåsa

Åh tänk om man får en sån snabb förlossning! Kan fortfarande inte riktigt fatta att vi kommer ha en liten bebis här hemma om nästan 4 månader!
    Imorgon ska jag hälsa på min gudson, snart 2 månader, för första gången - efter det kommer jag nog bli galen av längtan Drömmer

Svar på tråden BF maj 2011