• amisej

BF maj 2011

Kommer in här ja med...
    Plussade för mig i Söndags o har BF den 24 maj.
    Har 3 missfall bakom mig under kort period så ja HOPPAS att de kommer bli bra denna gången.
    Har bokat tid för ultraljud och fick de redan nästa fredag.
    I och med mina missfall kommer ja få gå på Vul en gång i veckan.
    Roligt fast kommer nog ta mycket på psyket o krafterna varje vecka man ligger där o ska kolla ifall fostret
    fortfarande e vid liv el vad...

Lycka till allihopa och hoppas de går bra för oss alla.... 2011 de e grejer det :D

• amisej
    carwho skrev 2010-09-21 15:04:41 följande:
    Välkommen amisej, håller tummarna det går bra denna gång!  {#emotions_dlg.flower}
    Tack tack...
    Kommer säkert gå bra för oss alla.. ;)
    Bara att se de possetivt
  • amisej

Säg mig hur går de för alla nu då?
    Vilka symptomer har ni än så länge?

Själv har ja små som mens värk och magen varierar mellan normal storlek o uppblåst. Ush får gå med stora tröjer på jobbet o de känns som om magen kommer explodera ibland.
    Brösten gör ont. Men sen utöver de känner ja mig hyfsat bra.
    Längtar tills nästa vecka så man kan se lillen. Kommer inte va stort men bara man får se lite o veta att allt e som de ska... ush skulle inte orkat med en till missfall...

• amisej
    eleonor2010 skrev 2010-09-21 16:23:56 följande:

Amisej, ursäkta att jag frågar men vilka veckor har du fått missfall i? du säger 3 å kort tid, när har du fått missfallen? ursäkta att jag är "nyfiken" men sitter i liknande situation (fast är ännu bara inne på mitt andra missfall) och är rädd att jag inte kommer bli gravid igen.

Första missfallet fick ja någon gång mellan vecka 8-9
    Andra missfallet i vecka 4-5 precis i början väntade på min mens o hade "mens värk" o började blöda men samtidigt kom en liten "moderkaka" el vad man kan kalla det ut o en kraftig blödning.
    Och de senaste missfallet va ja i vecka 7.

Ge inte upp. Se de possetivt du kan ialla fall bli gravid.
    Undvik stress o försök o inte tänka på de. Ja vet själv att de e jätte svårt o låta bli.
    Men de kommer gå bra ska du se ...

Efter mitt 3-dje missfall sökte jag en speciallist och vi tog en massa blodprover o undersökningar, både jag o min man. Och allt var helt normalt. Så den ända anledningen han kunde komma på varför ja fick dessa missfall e helt enkelt att fostret inte utvecklades som den skulle o då stötte kroppen bort de.

De kommer fixa sig för dig ska du se... ;) Kram på dig
  • amisej
    fliona skrev 2010-09-21 17:43:37 följande:
    i morgon  är det vul....oj vad kul får man förhoppningsvis se ett liten hjärta ticka...och veta vilken vecka jag är i
    Va kul...
    har inte tid förrens nästa fredag för min första tidiga vul.. Känns som evighet...
    Timmarna känns som långa dagar och du kan tänka dig hur dagarna känns... :S :D
  • amisej
    Lovelyness skrev 2010-09-21 18:07:05 följande:
    Vet ni vad som krävs för att man ska få ett VUL? Man blir ju skitnojig när man har ljusbruna eller ljusrosa flytningar och det skulle vara skönt att få se om allt är okej...
    Ring till BB och säg som det är... du kan alltid överdriva lite o säga att du inte kan sova. Att du har ont.
    Så kommer dom ta emot dig. Så fort ja kände värk o bruna små flytningar ringde ja varje gång o överdrev lite och dom tog emot mig direkt..... i mitt fall hade ja missfall varje gång. Men de behöver inte betyda att du har fått de.
    För vad ja har förstått så e de vanligt att man har flytningar och blöder lite smått under grav.
  • amisej

Jag har berättat de för mina föräldrar. Mamman var den första ja ringde och berättade för så fort de plussade för mig i söndags. Sen berättade ja för min bästa vännina o 2 st på jobbet.

Bad dom fint att inte sprida det vidare, men ansåg att de e bäst att ja berättar för dom för ja kommer ha VUL en gång i veckan nu och kommer vara borta från jobbet en del.... extra kontroller o så för jag jag har redan 3 missfall bakom mig.

• amisej

Alltså e de bara jag eller vad?
    HJÄLP..
    Känner bara lite ömma bröst, lite uppsvullen magen och lite värk i magen(livmoder området)
    Kan någon säga ifall de e normalt?
    Vill nästan ha alla symptomer som bara går att ha som ett bekräftelse på att man e gravid.
    E ganska nojjig med tanken på att ja har haft redan 3 mf tidigare....

Ska på vul nästa fredag och de känns som evighet tills dess Obestämd

• amisej

Idag mår man lite bra som innan...
    Om 6 dagar har man vul. Längtar så
    Vill ha ett bekräftelse på att de e nått i min mage som har börjat växa o mår bra...
    Ohhhhhhhh va jobbigt de e o vänta. :s

Ha en trevlig helg allesammans ;)

• amisej

hjälp...

Är de bara jag som e sjukt uppblåst. Kan inte knäppa byxerna, magen e sten hård. Ser ut o vara i 3 4 månaden.
    Folk har frågat ifall ja e gravid, har ba sagt att ja har gått upp i vikt o att ja har mens :S
    Får gå runt med stora tröjer på jobbet.
    Ska man vara så här stor eller och varför e de så?

Vet någon i vilken vecka de e när man kan känna av att bebisen rör på sig inne i magen?? :D

Svar på tråden BF maj 2011