Inlägg från: VillHaLiten |Visa alla inlägg
  • VillHaLiten

BF maj 2011

Hej, jag hoppar in här :) är i v. 13 och BF är beräknad 25 maj! Har mått oförskämt bra hitills, de e nästan så man undrar om de finns nåt där inne! Ska på Rul den 22 december och längtar så, har ju inte fått se nåt av vårt knyte än. Ska nån ta influensa vaccinationen här??

• VillHaLiten

Ja morgon illamående är nog Inge kul alls, uscha! Nja jag vet inte om jag ska ta den eller inte, har en liten inre fight i huvudet om det här så tänkte höra lite hur andra skulle göra! Min läkare påstod att det var större risk att smittas av influensan och bli riktigt dålig än att de skulle hända något utav sprutan. Men vågar man lita på sånt?! Aldrig annars har dom ju rekommenderat att gravida ska ta det årliga vaccinet, men dom skulle ju heller aldrig rekommendera det om det hade vart en stor risk! Ja som du märker, en inre kamp haha! Och nej, jag tog inte svinis sprutan förra året. Gjorde du?

• VillHaLiten

Hej här är en med bf 25 maj och rul 22/12! Så spännande de blir den finaste julklappen :) är det nån mer än jag som känner sig väldigt ogravid? Har inte mått dåligt nåt tidigt i graviditeten och har inte fått nån mage att tala om! Kanske är lite svullen på kvällarna men lägger jag mig ner syns de inget! Alla på jobbet blev förvånade när jag berättade igår att jag är i vecka 17 (imon) "men de syns ju inte" var den vanligaste kommentaren. Men magen kommer väl förhoppningsvis!

• VillHaLiten

Först å främst, GRATTIS till alla nyblivna föräldrar! Det är så spännande att följa tråden nu så drömmer om förlossningen varje natt :) själv har man inte bf förrän den 25 maj så det känns som en evighet. Men bebis får gärna stanna en stund till, även fast vi längtar som tokar, för vi håller på å gör iordning sovrummet så de e lite kaos här hemma för tillfället. Va mkt pojkar de verkar bli i maj föresten :) jag vet ej kön än men tror att jag kommer få en pojk.

• VillHaLiten

Ja, dehär med sysselsättning känner jag igen. Har gått hemma en månad redan på graviditetspenning och har tröttnat på allt som har med städning och matlagning att göra, de e liksom de enda man gjort! Dessutom kan de inte bli mkt renare nu när man städat varje dag i en månad haha ;) vi borde starta en tråd om de, "saker att sysselsätta sig med innan bebis kommit" :)

• VillHaLiten

Hej allihopa!
    Usch allt känns så jobbigt just nu, fick igår riktigt tråkiga nyheter. Min pappa har en hjärtumör sen 2008, som har är godartad och inte växt, den har dock suttit vid talcentret så han har haft svårt att kommunicera. De senaste månaderna har han blivit mkt sämre, hamnat på hem och får nu hjälp med allt. Igår fick vi svar från hans magnetröntgen att hans befintliga tumör har växt och att det kommit en ny, aggresiv och han har inte länge kvar leva.
    Vet inte alls hur jag ska reagera, min familj säger åt mig att inte stressa upp mig nu med bebis i magen och allt men hur lätt är det när man får ett sånt besked! Bebis är beräknad till den 25:e och just nu hoppas jag att h*n verkligen inte kommer tidigare, jag vill kunna njuta när bebisen väl kommer ju. Får så dåligt samvete för såklart vill jag att bebis ska komma när den är redo och vill kunna ge all min tid åt den lill* krabaten, men samtidigt vill jag ju lägga all min tid till pappa nu när han inte har så lång tid kvar.

• VillHaLiten

tack så hemkst mkt allihop, jag ska absolut ta vara på tiden med pappa. Önskar att jag hade tid till å noja lite över saker men istället är det fullt upp med advokater, begravningsbyråer och läkarbesök hit och dit som gäller. Trodde aldrig att man skulle behöva göra sånt här vid 23 års ålder.
    Men jag kikar in här nån gång per dag och glädjs åt alla fina bebisar som e på väg och som kommit :) det är höjdpunkten på dagen innan man behöver gå tillbaka till verkligheten igen!
    Ta hand om er! 

• VillHaLiten

Tove83: har precis som du! Värkar med 4-10 min mellanrum och hoppas på att de sätter fart snart. Bf -1 idag så de blir en punktlig bebis minsann :) nä nu blir det bad så får vi se hur de fortskrider! Lycka till alla!

• VillHaLiten

Ewima: jag somnade i soffan ett par timmar efter badet och när jag vaknade kom värkarna mer sällan, och nu känns de knappt alls! Suck, jäkla förvärkar jag som trodde de va på gång! Detta är iofs första gången på hela graviditeten (bf imon) som jag haft ont alls så jag antar att det är lite på gång iaf! Hur går det för dig? Och alla andra förstås?

• VillHaLiten

Hej! Grattis till jakeline och cina1978 :) här har vi inte gett upp på att de blir bebis snart! Även fast värkarna inte kommer lika regelbundet sen jag sovit så gör det iaf alltid ont när jag väl får sammandragningar/förvärkar nu! Det är ju ett framsteg från att inte ha känt nåt mer än att magen blir hård annars :) dessutom harjag behövt göra nummer två onormalt många gånger idag, så nu hoppas jag på att det sätter igång ordentligt inatt! Håller tummarna nu och hoppas de kommer igång för oss alla nu!

• VillHaLiten

De verkar gå undan på bebisfronten nu :) själv sitter man här, tredje dagen med värkar eller förvärkar eller va sjutton det nu är! Blir så trött, natten till onsdag fick jag jätte onda värkar med ca 10 min mellanrum och sen somnade jag på dagen och värkarna avtog. Igår kväll tog de fart igen och jag hade riktigt ont när jag gick å la mig, tänkte att NU blir de förlossningen inatt! Men mähä då, efter att ha vaknat av värkarna några gånger i början på natten sov jag som en stock! Vaknade vid sju och kände inget ont alls! Nu har det börjat komma lite ont igen men inte regelbundet eller särskilt ofta. Kan de inte bara sätta igång snart!!

• VillHaLiten

Nu är hon äntligen här! Vår "lilla" Svea föddes igår 22.05 :) förlossningen gick bra men var så snabb så jag knappt hängde med. Kom in 18.00 och var öppen 3 cm och ut kom hon 22.05 så snabbt men effektivt! Dom sa att jag var som värsta omföderskan haha :) grattis till er andra som fått och lycka till ni som har det framför er. Nu ska jag njuta!

• VillHaLiten

Glömde ju skriva att hon vägde stabila 4400 g och var 51 cm lång :)

Svar på tråden BF maj 2011