• Saso87

BF maj 2011

Hej alla maj-mammor!!

En till som ska bli mamma i maj, BF 12 maj. Var på RUL 2 igår och allt såg jättefint ut. Vi fick veta att vi väntar en pojke =) det hade vi på känn. Så mysigt att få veta, tycker vi =) Han ville visa lite vad han kunde igår på UL så han vinkade, sträckte ut tungan, tittade och drack fostervatten. Nu är det bara att invänta maj...

Ang. BB-väskan.. när packar ni er, som har BF ungefär samtidigt som mig? Är det fler här som väntar pojke? 

• Saso87
    jakeline skrev 2011-03-23 10:08:07 följande:
    jag har bf 20 maj och kommer nog packa i början av maj. har en känsla av att Bönan vill kika ut tidigare... Det är många pojkar som väntas i den här tråden, men jag vet inte vad som gömmer sig i min magge.  
    Okej =) men du väntar bebis nr. 2? Det är första barnet för mig och man är helt ny i gamet =) Skönt är att han har lagt sig med huvudet neråt och nu är det ovanligt att de försöker snurra runt mer. Låt det bli maj snart =) men tiden går ganska fort tycker jag... jobbar fortfarande och då flyger dagarna iväg..
  • Saso87

Såg att det var fler här som ska föda i Lund i maj =) har BF 12 maj så vi får kanske slåss om platserna Flört jag hoppas dock inte han kommer mycket senare än den 12:e, men som förstföderska får man nog ställa in sig på lite förseningar.

Hur mår ni andra? Mycket tankar inför förlossningen? För mig går det upp och ner, vissa dagar är jag super taggad om man kan säga så, andra dagar är jag rent negativ. Haha. Kanske normalt? Jobbar 2 veckor till och har lite kvar som ska fixas innan lill-killen kommer, blöjor har jag inte ens tänkt på...  

• Saso87

Fler som drabbats av vadkramper?? Jag vaknar på nätterna ibland av att det krampar något fruktansvärt i vaderna. Nu har jag ont även dagtid och det är lite jobbigt eftersom jag ska jobba denna och nästa vecka också, låååånga dagar =( usch vet inte om jag orkar...

Det är nog första gången jag gnäller riktigt.. jag vill bara ligga hemma och vila nu, fler som känner likadant?

v.35 och är +7 kg
    58 kg till 65 kg

• Saso87
    skalbagge skrev 2011-04-04 11:55:48 följande:
    Lycko dig med vikten. Jag startade på samma vikt som dig men har gått upp till 72 kg alltså 14 pannor. Men mycket är nog vatten hoppas jag verkligen.
    Det blir mycket vätska nu mot slutet, har själv märkt hur kilona hoppar upp ett efter ett på vågen... men mycket försvinner när våra små knyten är ute. Tycker man ökat i vikt varje gång man ställer sig på vågen.. Obestämd
  • Saso87
    morotsland skrev 2011-04-04 11:44:24 följande:
    Använder du stödstrumpor? Jag får nattliga vadkramper direkt om jag inte använder stödstrumpor men har jag dem på hela dagen klarar jag mig bra.
    Jag använder stödstrumpor dagligen på jobbet men tycker det krampar ändå. Får massage av sambon och det hjälper ju lite faktiskt..
  • Saso87
    Lovelyness skrev 2011-04-04 13:15:12 följande:
    Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest Glad

Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.

Så söt! Vi ska också få en liten pojke =) tycker redan man ser på UL bilderna att han är lik sin pappa =) Ser ni också likheter? Men jag tycker överläppen ser så stor ut på alla bebisar på UL, nästan som att bebben har överbett =) din pojke håller handen vid munnen och gapar lite. Vår "vinkade" och sträckte ut tungan, blinkade och hade sig. Jättekul att se!! Nästa gång vi får se det ligger dom i vår famn =)
  • Saso87
    Lovelyness skrev 2011-04-04 16:10:25 följande:
    Ni som har mycket sammandragningar, hur känns dom? Jag känner ibland att magen blir stenhård och liksom drar ihop sig och ibland när jag går så får jag som håll i hela magen, jag antar att det är sammandragningar jag känner av
    Det låter som sammandragningar. Har har börjat få mer o mer... speciellt när jag är ute o går, kan inte gå alls så långt som tidigare och kan behöva stanna till flera gånger då det liksom drar ihop sig och känns som ett kram-aktigt håll. Så får man vila några sekunder och sen gå vidare..
    Man känner sig som en pensionär ibland Glad
  • Saso87
    Kottemor skrev 2011-04-06 15:31:44 följande:
    Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
    Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida

Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.

Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.
    Min lilla kille ligger precis som din =) var hos BM idag, är i v.35 (34+5) och huvudet är ännu inte fixerat, men det blir det nog så småningom. Min bebbe vägde 2100 g när jag var på TUL i v.33 och fick +5% lite rund om magen =) sött! Min kille är så enormt aktiv i magen så jag har nästan ont emellanåt, eller är öm så mycket han bultar omkring.. men då mår han iaf bra!!
  • Saso87

Stort Grattis FrökenHanna =) Skönt att hon mår bra!! Handlade själv lite baby kläder idag på KappAhl, från deras märke Newbie, supersöta kläder, finns även i småtting storlekar =) jag ska ha en pojke men kläderna ha väldigt neutrala färger, så söta!! Hur känns det? Sitter själv här med liiiite förvärkar från och till under dagarna... avis på dig som får snusa bebis!!

Lycka Till!! 

Svar på tråden BF maj 2011