Ninni1990 skrev 2010-12-21 16:39:34 följande:
Hej på er allihop, jag har precis hunnit läsa ikapp allt som skrivits nu under december då jag ej haft tillgång till internet förrän för ett par dagar sedan. Jag och sambon har nämligen haft fullt upp med flytta och så vidare så vi har inte hunnit med internet..
Även jag har börjat känna av den lill* nu, eller ja, ungefär i v 16 började jag förstå att det måste vara bebisen :) Men än kan man inte känna något utanpå magen.
Läste också att många här har fått varit på sitt RUL, vi ska dit nästa vecka, den 29:e, och jag börjar allvarligt på att bli riktigt nervös. Rädd att de inte ska hitta nån bebis, att jag bara ska ha inbillat mig allting. Men o andra sidan, det är väl bara för att en släkting brukar skoja med mig och säga "ja men tänk om det bara är luft då".
Någon mer än jag som varit/är nervös för RUL:et?
Vi ska inte ta reda på könet, så vida inte bebis vill visa upp sig då :)
Men jag misstänker att det är en lite kille som bor i min mage.
Nervös är bara förnamnet då jag ska till UL. Vet inte varför men i båda mina graviditeter har jag nästan blivit förvånad när jag väl fått komma in och se en bebis på skärmen.
Nu sist kunde jag inte sitta still utan vankade fram och tillbaka i hallen utanför och hyperventilerade lite

Men sedan känns det såååå skönt när man får se en liten bebis som flyter runt där inte och busar lite på alla möjliga håll. Och än bättre blir det efter en eller ett par veckor till när väl de riktiga rörelserna kommer igång och man till och med kan buffa på liten som då flyttar sig och buffar tillbaka.
Så med andra ord, andas och ta det lungt