BF maj 2011
sambon känner sprakarna ganska ofta men vill att de där riktigt tydliga sparkarna ska komma snart så dottern också kan få känna..
Ang föräldra utbildningen så kommer jag ihåg från när jag väntade min dotter för över 5 år sen att den var jätte bra, vi kollade på filmer, var till försäkringskassan där vi fick allt förklarat hur man skulle gå tillväga med föräldra penningen, vi var även till BB och fick information där och fick se att redskap som de kan använda och fick info om alla olika bedövningar osv. Jag var jätte nöjd och glad över att jag gick dit.. ska dit denna gång med eftersom att de är min sambos första barn så tänkte jag att då kan vi lika gärna gå och är de inte bra denna gång då struntar vi helt enkelt i de hela...
Moderskapsintyget ska jag skicka in så fort sambon har fått sitt arbetsgivarintyg så skickar vi in allt samtidigt och mitt arbetsgivarintyg med så ahr de allt på en gång så de har alla papper så de kan göra beräkning på vad vi kommer i föräldrapenning sen när vi väl ska gå hemma.. Jag fick inte mina papper förns igår så därför jag inte skickat in dem än, men de är ju lite mer än 3 månader kvar innan jag är beräknad så de ska nog inte vara några problem...
Jag skickade in moderskapsintyg tillsammans med arbetsgivarintyg och hela faderullan till FK nu i samband med att jag ansökte om Havandeskapspenning.
Måste jag skicka in dessa papper igen, eller finns de redan hos FK?
Någon som vet? Det är ju snurrigt värre med allt som ska skickas kors och tvärs :)

.. Haha, nejdå, armveck och händer får räcka. Vet inte om de sätter nålen i armvecket eller handen eller både och?