Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Jodi skrev 2010-12-30 16:58:03 följande:
    Tycker jag inte har känt av den lille lika mycket den här veckan! Visst kommer det röresler och buffar ibland, men jag tycker det var kraftigare rörelser tidigare. Nån annan som upplever samma sak? Är i vecka 23. Vägrar att oroa mig...!
    Jag hade ett par dagar i vecka 22 som var ganska stilla, jag fick verkligen koncentrera mig för att känna och fick ingen respons med sparkar när jag tog på magen. Nu i vecka 23 behöver jag inte tänka det minsta för att känna, han sparkar och boxar för fullt därinne. Klappar jag på magen så får jag svar genom att han buffar tillbaka.

Jag blev lite nojjig när det var så lugnt ett par dagar men jag tror det har mycket att göra med hur de ligger också, din lilla kankse är vänd och sparkar mot ryggen för tillfället. Du ska se att det snart är full rörelse därinne igen.
  • skalbagge

Oj oj va länge sedan det var jag var inne i vår trådFörvånad. Jag har ju missat massor! Nu har jag läst ikapp iaf. Det är så härlig tid nu tycker jag, känner lilleman därinne jättemycket, han svarar på tilltal kan man säga, hihi.

När mannen ställer frågor till magen så sparkar han till svarHjärta, världens finaste, älskart!!!

• skalbagge

Verkar vara många som redan funderar på förlossningen, jag har inte ens börjat tänka  på det....känns väldigt långt kvar tycker jag.

Är det bara jag som inte tänker på förlossningen? Ingen som vill prata om graviditeten iställetSkäms

• skalbagge

var hos barnmorskan idag och fick lyssna på lillens hjärta och mäta magen.
    Hjärtljud var 153 och SF mått 23.
    Jag är i vecka 26, hur har det sett ut för er andra?

• skalbagge

Idag har vi köpt vagnGlad oj va roligt!!!

Det blev en city cross med en city korg till. Altt för 7390 kronor och då fick vi med både åkpåse och skötväskaFlört, bra affär med andra ord!!!

LYCKLIG!!!

• skalbagge

Ska tillägga att det var nyköp, vi köpte det på Babyland

• skalbagge

Tove 83:
    Du undrade över färger på vår city cross som vi köpte. Själva city crossen är Pro titan (svart med silver detaljer). City korgen valde vi i färgen silver check. Perfekt att kunna välja olika så finns det ingen risk för att man tröttnar.
    Bilden är på vår fina vagn med city korgen, alltså färgen silver check!!

• skalbagge

Hörrni tänkte att det kunde vara kul att kika in magbilderna, men jag hittar inte magtråden? Var hittar jag den?

• skalbagge

Någon som ska eller har gjort planerat kejsarsnitt?

• skalbagge
    Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten"
    Jag har BF 2 maj och kommer ta semester hela april har jag tänktGlad.
Svar på tråden BF maj 2011