Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

TeosMamma skrev 2010-11-29 13:14:27 följande:
    Hahaha Skrattande Vi har det så bra Skrattande
    Men pga detta så kommer vi att få världens lugnaste och finaste barn som sover hela nätterna och aldrig blir sjuka!!! 

{#emotions_dlg.flower} 
    Haha ja vi får hoppas att det är det vi har att se fram emot. Vilken vecka är du i och när är ditt RUL? Jag är i vecka 17 idag och ska på RUL den 16:e
  • Lovelyness

Jag tror inte dom säger könet här heller, det står till och med på lappen att dom inte tittar efter det men man kan ju hoppas att dom säger om det är uppenbart...

Har lyssnat på loppan idag, 144 hjärtslag så nu är det väl en pojke då. Konstigt det där Flört

• Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-11-30 11:35:59 följande:
    Jag är i vecka 17, 16+5 enligt FL´s uträkning, får se efter RUL. Var på ett tidigt UL och då ändrades tiden lite men kör på denna uträkning tills vidare.
    Min RUL är den 15/12, dagen före dig Tungan ute 

Tack alla för era lugnande ord om "Buff & Knuff" Det är säkert inga problem utan kommer nog tids nog!

Stackars fröken Hanna, vet hur jobbigt det är. Nu börjar dock min förkylning ge sig så kanske din snart ger sig också? Gå hem och lägg dig om du inte orkar, sömn är bästa kuren mot förkylning Skrattande

Typiskt att alla ska vara före mig!! Flört
  • Lovelyness
    Naimstrut skrev 2010-11-30 13:44:04 följande:
    Va på RUL idag. Bäbisen va så fin o allt såg bra ut! Jag längtar ännu mer efter den nu!
    Flyttades inte nåt utan 27 april är det som gäller! 18+5 o moderkakan ligger i bakvägg vilket känns kul. Hört att man känner barnet mer när det sparkar då...
    Vad skönt att allt gick bra! Glad
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2010-11-30 16:33:21 följande:
    Jag har läst att om det är uppenbart vilket kön det är och du frågar så är dom skyldiga att berätta för dig, alltså dom har inte rätt att undanhålla något dom vet som du vill veta.
    Perfekt! Får hoppas vi får någon snäll som gör undersökningen, har lite svårt för kalla människor i sådana yrken.
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-11-30 21:45:46 följande:
    Ugg, har två veckor kvar till UL... känns som en evighet! :P
    Håller med, tiden kryper fram! Har också drygt två veckor kvar.

Nu har jag äntligen skickat in min C-uppsats som jag har suttit och svurit över i femton timmar idag. Undrar vad jag ska belöna mig med? Sömn antagligen, min bästa vän numera Glad
  • Lovelyness

Hur funkar det för er att röra på er? Jag får ont om jag har rört på mig för mycket under dagen, får ont i bäckenet. Känns ju helt värdeöst för jag vill ju röra på mig..

• Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-01 20:01:47 följande:
    Madeleine... Fungerade inte att citera. Svårt att veta, är i 15+0 idag. Första graviditeten så vet ju inte hur Samandragningar känns... Men får väl kanske ringa BM. nu har vi iaf Flyttat färdigt så nu ska jag ta det lugnt... Som tur är så tog min man det på allvar när jag sa att det gjorde ont när jag lyfte.
    Det har säkert med anstärngningen att göra men ring och kolla för din egen skull så du kan slappna av sen
  • Lovelyness
    down under skrev 2010-12-01 20:59:43 följande:
    Ni som har ont i sängen om nätterna investera i en glidmatta!!!!
    Även ni som inte har ont kommer att ha nytta av den. Speciellt snart när magen blir större och det blir jobbigare
    att vända på sig i sängen!
    Den är guld värd!
    Man ligger på den när man sover och det är jättelätt att vända sig, behövs ingen ansträngning alls..
    Bara glider runt och man väcker inte sambon brevid av allt hoppande som det lätt kan bli annars.
    Jag började använda min runt v30 förra graviditeten och blev beroende och använde den långt efter att sonen var född.
    Denna gång började jag använda den runt v 10. Har inte foglossning eller ont någonstans än men det är skönt att
    ha vändhjälp när man sover.. magen e stor redan och det kommer ju bara bli värre!
    Vilken smart grej. Jag vänder mig typ som ett kylskåp just nu. Min man har frågat mig varför jag hoppar så mycket när jag vänder mig haha jag måste liksom ta sats och hoppa runt. Ser nog helt normalt ut...
Svar på tråden BF maj 2011