• maj09

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2011-04-13 10:50:31 följande:
    Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
    Min majbebis (därav mitt namn på FL, gick med här när jag väntade henne) blev en junibebis... Tänker att det kan bli så den här gången också.. =) Det är så jobbigt att gå över tiden för man väntar ju som en tok!
    Sofi 79 skrev 2011-04-13 12:24:26 följande:
    Stackare, vet precis hur det känns! På fredag har jag varit förkyld i FYRA veckor. Under dessa har jag kunnat jobba fyra dagar. Så istället för att lämna jobbet med flaggan i topp får jag försöka sopa ihop det sista någon halvdag när jag egentligen skulle ha varit föräldraledig.
    Hos barnmorskan i dag bara bröt jag ihop. Det är jobbigt nog att vara gravid. Känner att jag inte orkar ge vår dotter den där uppmärksamheten och tålamodet hon så väl skulle behöva.
    När jag kom hem grät jag en skvätt till, så min skiftarbetande make ringde jobbet och sa att han stannar hemma i kväll så att jag får vila Hjärta
    Vad gullig du är!! Jag känner likadant både inför jobb och det du säger med med tålamodet. Jag vill också ge mitt älskade fina barn all uppmärksamhet i världen men när man är gravid och samtidigt vrålförkyld orkar man ju knappt med sig själv. Sedan tar det dåliga jobbsamvetet (som jag inser att jag måste släppa snart) så mycket energi också... Om barnet dessutom är förkylt, äter dåligt och sover ryckigt så är det inte lätt att hålla humöret på topp... Styrkekram till dig! Vi fixar det. Snart är förkylningarna borta och bebisarna här!!
  • maj09

Min BM har hela tiden tyckt att jag ska ta järntillskott och talat om mitt låga järnvärde. Mitt järnvärde har legat på 124 som lägst - och jag har aldrig tagit något järntillskott. Sist låg värdet på 131. Jag tycker det verkar helt ok och många barnmorskor anser ju att det är jättebra. Vad konstigt det är att olika barnmorskor säger så olika saker om samma saker...

• maj09
    Kottemor skrev 2011-04-17 19:24:55 följande:

känns "märkligt" att det börjar ploppa ut bebisar när man själv har över en månad kvar till BF.
    Vi som har BF i slutet av maj får verkligen peppa varann i slutet tror jag, när alla andra snuffsar bebisar så går vi med magen i vädret än Tungan ute

Pårecis så kände jag i Maj 2009 då jag hade bf den 28/5. Min lilla stannde ju kvar i magen tills den 4/6 och då var det bara jag och en till kvar i tråden... Men det roliga var att alla ändå fortsatte att skriva i tråden och peppade oss som var kvar. Kanske inte lika ofta som när alla bebisarna låg i magen, men nästan.

Stort Grattis Fröken Löken! Skulle inte det här vara en pojktråd? Det verkar ju komma ut flickor här istället..
  • maj09

Igår fick jag regelbundna förvärkar som höll i sig halva natten. Tog en alvedon, men det hjälpte bara i någon timme. Trodde faktiskt att det var på gång med förlossning och blev oroad. Inte för att det är någon katastrof om bebis kommer nu men jag skulle så gärna vilja att den stannar i magen i åtminstone ett par veckor till (Har bf den 22/5). Idag har mannen tagit ledigt på kort varsel för att kunna ta hand om vår dotter. Idag har magen (mot vad jag trodde) lugnat ner sig, men det blir det storvila för mig idag. Den är mest bara lite om efter nattens aktivitet. Jag har verkligen en stor önskan om att bebis ska vilja bo i magen fram tills BF! Det här var läskigt. Allt känns plötsligt så verkligt idag...

• maj09

Skrev lite fel: Korrigeringar: Tog först två alvedon och efter några timmar 2 st. till. Inte en alvedon.

Är öm i magen... Inte om... Ursäkta min förvirring. Har knappt sovit inatt ju...

• maj09
    Lovelyness skrev 2011-04-23 09:55:18 följande:
    Vilken jättesöt bild Fröken Löken!

Här händer det ingenting, 28 dagar kvar och jag har inga förhoppningar om att det ska sätta igång tidigare så jag hänger nog i den här tråden en stund till Flört
    Så känner jag också. Plötsligt känns mina 29 dagar som jättelång tid. Har iofs mycket sammandragningar, både vanliga och smärtsamma, så det kan ju komma igång när som helst. Det bara känns som att den tänker stanna ett tag till ändå...
  • maj09
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-24 08:25:41 följande:
    annars är det väldigt jobbigt här, när jag inte orkar någonting, min man får gör allt här, och tyvär så blir vi på lite dåligt humör när vi inte orkar.
    vi har 4 små barn tätt, och mycket att göra och passa hela tiden, och min man jobbar ju också.
    mina föräldrar vill komma och sova över här då de bor långt bort, men vi orkar inte just nu, jobbigt när de inte förstår det.
    längtar tills bebis är född så det kan börja bli lite bättre här igen.
    För första gången i sitt snart tvååriga liv har vår dotter börjat sova dåligt om dagarna. Tidigare har det varit så lätt att natta henne både om kvällarna och dagarna. Nu protesterar hon med sömnen om dagarna. Jag har verkligen sett fram emot just hennes två sömntimmar för att kunna vila eftersom jag sover så mycket sämre själv om nätterna nu. Det gör att jag är trött och hela familjens humör påverkas...

Jag tror att hon inte har samma behov av sömn sedan jag slutat att ha henne på dagis under veckorna. Är det någon annan som har märkt av en sådan förändring?

Även om vi försöker tänka att vi verkligen har allt vi kan önska. Ett underbart barn, ett till på väg, ett hem vi älskar, varandra, osv, osv, så är det lätt att det blir lite slitigt just för att man är så trött hela tiden. Kan verkligen tänka mig att det måste vara ännu tuffare med fler barn.... Underbart men tufft liksom..
  • maj09
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 13:05:50 följande:
    Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden

Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar.  I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!

Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)

Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.
    Till er som har haft förlossningar som startat med vattenavgång... Hur känns det i magen när vattnet har gått? Jag tyckte att min mage blev så obehagligt mjuk när de hade tagit hål på fosterhinnan att jag blev alldeles illamående. Men det kanske var för att jag redan var 7-8 cm öppen då..

Åh vad spännande La vie en rose!!!!  Ät och vila nu!!
  • maj09

Oj, hade visst inte läst de senaste kommentarerna... Lite svårt att vila La vie en rose när värkarbetet är igång.. Varmt lycka till i alla fall!!!

• maj09
    Ewima skrev 2011-04-27 09:27:17 följande:
    * Gå på fotvård (tantvarning visst, men stackars barnmorskorna på förlossningen om man kommer med snuskiga vinterfötter upp i nylleKräkst)
    Det var nr. 1 på min att-göra-lista idag när jag har lillan på dagis för näst sista dagen innan mammaledigheten! Hon ska dit imorgon igen, men sedan kommer vi inte att ha henne på dagis förrän hösten 2012.

Nu har jag suttit och fotvårdat i en timme och det kändes bara sååå skönt! Nu känns fötterna mjuka som små bebisfötter igen - efter att ha kliat av missnöje i flera månader - och tånaglarna har fått genomskinligt lack... Barnmorskorna är nog iofs fokuserade annat men jag vill vara bekväm med att vara barfotad när jag föder. Så fotvård är en förlossningsförberedelse för mig den här gången också!
Svar på tråden BF maj 2011