BF maj 2011
En liten fråga...
Såg att du har Bf 2 maj, jag har 3 maj.
Enligt uträkning på fl så är jag i v 15+3 det vill säga vecka 16.
Du är i vecka 17..
Har jag räknat fel på mig?
Hej allihopa! Pa tisdag ar de dags for UL igen och hoppas pa att fa veta kon. Har kopt neutrala klader dock redan sa jag har upp till 6 manader ialla fall. Fick ett infall... =) Om dom inte kan saga kon da sa far jag nog reda pa de den 1 dec nar de ar dags for rUL. Langtar efter att fa se den lilla igen... 5 days to go...
Ska aven avccinera mig med dubbel vaccinet svinis/vanlig influensa pa tisdag min forlossningslakare sa att de var for farligt att fa svininfluensa nar man ar gravid. Sa jag far lita/lyssna pa honom.
Ar 17 hela veckor i morgon och gatt upp 1.9kg hittills... Kanns lite??
Angaende svininfluensa vaccinet sa laste jag en artikel i varan tidning (Australien) for ca 2 manader sedan att en gravd tjej lag inne pa sjukhuset med svininfluensa och kampade for sitt eget liv. Om man far de nar man ar gravid med sankt imunforsvar sa blir de mkt varre och man blir oftast inlagd pa sjukhus. Forsokte soka i tidningens register arkiv men kan inte hitta den nu.
Min forlossningslakare rekomenderade mig att ta vaccinet men inte forran efter v16. Sa aven att de nya vaccinet ger mindre biverkningar och de ar battre att bli lite sjuk av de an att fa sjalva svininfluensan for da blir de alvarligt.
Jag tar oftast den vanliga sprutan arligen men forra aret tog jag ingen alls, for jag ville inte ta svinisen da min lakare inte rekomenderar de till unga och friska. Har man haft de en gang sa ska man val dock vara immun mot de?? Hade garna haft de da, for tydligen sa ska den bli varre for varje ar.
Jag ska vaccinera mig pa tisdag.
Igar var vi ocksa pa UL (v.17+4d) och allt sag bra ut!!! Hjartljud pa 151 och vi kunde se "tre ben" sa de ar en liten pojke!!! Varan lakare ville inte saga hundra men vi far de bekraftat nasta vecka pa rUL. Sa mina kanslor var helt ratt, trodde de var en lite pojke.
Var aven och vaccinera mig igar och mar toppen hittills!
Idag ska vi till varat utvalda sjukhus dar jag ska traffa min BM forsta gangen i december och fylla i allt pappers arbete och liknande.
Har aven testat och last pa om barnvagnar och vi har bestamt oss for Phil & Teds explorer, men de ar val battre att kopa lite narmare sa garantin racker 1 ar nar man fatt! Nan med erfarenhet fran phil & teds vagnar??
Allt kanns sa roligt och spannande nu!!!! Med en liten Colin i magen!
Igar sa var vi pa rUL, dock bara en vecka sedan vanligt UL sa vi visste att den lilla madde bra dar inne men sa skont att veta att hjarta och alla dessa matt ser bra ut! =) Och sa fick vi hora hjartljud for forsta gangen sa de kom en liten tar. En timme av lycka!
Fick bekraftat igen att de ar en lite pojke dar inne. Och fick alla bilder med oss hem, dom finaste 3D bilderna. Sa sot! Han vinka och gjorde tummen upp. Alla som utfort UL pa mig har tyckt att den ar riktigt livlig dar inne och att jag borde kanna massor men jag kanner bara lite ibland.
Kul med sa manga som varit pa rUL!! =)
Ar halvvags idag 20 veckor pa pricken! Helt underbart! Lillen sparkar mest hela dagarna men de ar som lattast att kanna de nar man ar hemma och tar de lugnt. Min man kan ocksa kanna att de ror sig och spatkas dar inne, sa mysigt! Magen vaxer och har hittills gatt upp 3kg. Hur mycke har ni andra gatt upp?
Har blivit total diskriminerad pa jobbet for att jag ar gravid sa jag far knappt nagra shift.... Orkar inte ga vidare med de, for da far jag nog inga alls. Sa nu har jag ledigt i 10 dagar igen efter att ha jobbat 4. Sa nu ska de borjas med ovningarna och stretshningarna fran min grav bok.
Down Under
Laste om dina langa flyg resor... Jag bor i Hobart och vi har planerat att flya hem med den lilla i juli 2012 till min mammas 60 ars kalas, sa den lilla kommer att vara 15 manader. Later inte som att de ar nan hojdare att flyga da men de far ju ga anda. Vi blir val utslangda fran business class =/
Tankte ta nagra prov resor mellan Hobart och Broome dar min man jobbar de forsta aret, de tar ja anda minst 7 timmar pa flyget. Vet att jag har fortur pa bassinette i och med qantas platinum kort sa de ar en fordel.
Tips tas garna emot!!!
Hur trivdes du i Perth? Vi var pa vag att kopa hus dar for ett ar sen men tog en tvar andring och kopte har nere istallet. Perth har varit min favvo stad har men manga sager att de har andrats sa mycket och att de inte ar lika bra langre. Mojligheten finns dock att vi flyttar dit framover...