Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

EvaChristina skrev 2011-02-08 13:07:04 följande:
    Jag känner olika typer av rörelser mest hela tiden tycker jag. Har jag inte känt något på en timme eller så så puffar jag lite på magen för att få svar
    Men jag har inte heller fått några sparkar som gör ont eller känns särskilt obehagliga (förutom att det kan vara lite jobbigt att bli akutkissig när det grejas neråt blåsan till).

Upptäckte häromdagen att det går att höra hjärtslagen när sambon la örat mot magen. Häftigt! Han kan få flytta runt lite för att hitta hjärtljuden men vi har provat flera gånger nu. Jag vill också höra, men jag får vackert vänta till nästa bm-besök
    Fler som hört bebisens hjärta på det sättet?
    Min sambo hör också hjärtljuden genom att lägga örat mot magenFlört, hur mysigt som hellst. Lillprinsen därinne rullar runt och buffar för fulla muggar. Nu har han även börjat sparka bakåt min rumpa också verkar det som, känner där bak ibland, lite halvskum känsla haha.
  • skalbagge

Har varit hård i magen hela graviditeten pga hjärntabletter men nu i några dagar har jag fått som magknip och sedan fått springa på toa och är lös nu istället. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 29? Alltså brukar man bli dålig i magen i senare delen av graviditeten eller är jag helt enkelt magsjuk?

• skalbagge

77 dagar kvar till BFGlad

Var his barnmorskan idag.
    SF mått 27 cm
    Hjärtslag 145

Tipp topp med andra ord!!!

• skalbagge

Vecka 31 nu och har varit på besök hos barnmorskan idag. Sf mått 29 och hjärtslag 142, lillgrabben sköter sig så fint därinneHjärta han har lagt sig med huvudet neråt också den duktiga lilla prinsen.

• skalbagge

I går kväll kom min kompis lilla tjej till världenHjärta, längtar ännu mer till maj nu!!!! Låt tiden gå fort, även om det är underbart att vara gravid så kan jag inte stilla min längtan efter det mirakel som bor där inne i magen!!!!!

• skalbagge

Min lille prins har också hicka väldigt oftaHjärta, känner som er andra hickan långt ner och har ju fått bekräftat att han ligger med huvudet neråt. Men dom kan väl fortfarande vända på sig va, eller är det för lite plats nu?

Någon mer som längtar tills det är dags så mycket så det nästan är outhärdligt?

• skalbagge
    werkestam skrev 2011-03-04 13:38:07 följande:
    Måste bara visa denna Box Bunny från LEKA! Jag är helt förälskad i den! 
    Man kan öppna rumpan på den och ha en massa småplock däri! :)
    En trojansk pålle helt enkelt! En god vän till mig tävlar ut den just nu.
    Jag har en länk i min blogg om ni är sugen på att delta.

Hur som helst så ska jag köpa mig den så fort jag får in Alfakasse pengarna :) 
    Den finns i en större modell också men jag tycker den här var urmysig.
    När bebis blir lite större och kan gå runt lite så kan ha dra denna efter sig och packa in saker :)
    När jag var liten gick jag runt med en liknande leksak hela dagarna. Lastade in allt från grus till bullar.

Jag har förresten cravings på grädde, ovispad. Dricker den direkt ut paket och ibland kan jag fått i mig uppemot en liter på en vecka =P Inte så hälsosamt kanske. Med förra bebisen (som slutade i MA) var jag helt galen i citroner. Känns ju som att det var aningens bättre, haha :) Annars är det jordgubbar och vindruvor som står högst på listan!

Och på tal om tafs på magar.
    Det är totalförbud att ta på min. Det framkallar sammandragningar. Punkt. 

Läste på din blogg att du gillar välling, vi har något gemensamt då för jag ÄLSKAR oxå välling vilket alla mina bekanta tycker är såååå konstigt!
  • skalbagge

Crawings för mig är apelsiner utan tvekan. äter minst 6 om danGlad oj nu blev jag sugen, måste hämta en! 

• skalbagge

Hallåj!
    Funderar lite kring hur killen ligger därinne egentligen? Sist jag var hos barnmorskan sa hon att han låg med huvudet neråt och ryggen längs med min vänstra sida. Det jag undrar är varför jag inte känner några sparkar uppåt utan hela tiden på höger sida strax ovanför naveln eller rakt ovanför naveln. Känner även när han trycker utåt vad förmodligen är ryggen eller rumpan på vänster sida, men jag känner aldrig sparkar upp i revbenen som jag läst om att man ska känna.

Var känner ni andra mest sparkar?

Svar på tråden BF maj 2011