BF maj 2011
Skönt för er att ni är nästan klara med allt. :)
. Men det blir ju lite jobbigt att tänka att barnet faktiskt kan komma en hel del för tidigt. Men det löser man nog då.
. Men det blir ju lite jobbigt att tänka att barnet faktiskt kan komma en hel del för tidigt. Men det löser man nog då.
Lovis
jag fick ont som mensvärk och tryck nedåt och känns ont att bara stå upp och känns jobbigt i varje steg jag går, magen blir hård emellanåt och kan vara hård på olika ställen.
om jag inte tar det lugnt när det börjar göra så ont, så gör det tillslut så ont att jag får lägga mig ner och sen kommer jag inte upp på ett tag för det gör så jätteont.
med första barnet så fick jag åka in till läkaren och blev inlagd över natten, då tappen mjukats upp osv..
så måste ta det på allvar när jag får ont, har inte lust att åka in igen, det var en jättejobbig undersökning med vul, och det kom mycket blod, och läkaren sa att det inte såg bra ut och jag var jätteledsen och orolig.
den läkaren var inget bra.
Jag tänker unna mig att sluta jobba 4 veckor före beräknad BF. Jag ska ta semester och sparpengar så jag förlorar inga dagar. Vi har också flyttat, så jag tänker att det finns en del att pyssla med hemma. Men visst tänker jag ibland att jag kommer klättra på väggarna om jag går över tiden... Men jag har ett rätt stressigt och fysiskt tungt jobb med mycket ansvar, så nu längtar jag tills jag slutar... Bara 8 veckor kvar tills dess!!
Det låter ju nice vad ni har i Finland...och jag som trodde att Sverige hade den mest generösa föräldraledigheten!
Ni som har sökt havandeskapspenning: har ni fått svar? Hur lång tid tog det?
Har fått sova hela natten, så skönt! Förra natten hade jag så ont i ryggen (liggamentsfästet på höger sida), fick gå upp och gå omkring typ var tredje timme. Lite skumt att det kan vara så en natt och sen inte alls natten efter...!
Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...
Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?
Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!