• bellbar

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    åååh... inte avis här... *ironi*
    hejja hejja ;)
  • bellbar
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    grattis!! :)
  • bellbar
    NinnaLilltroll skrev 2011-04-28 19:31:15 följande:
    Har varit på koll o varit inlagd pga blodtrycket till o från i ca två veckor. Och nu är det dags igen...

Men jag klagar inte för bredvid mig ligger världens finaste pojke och snusar och gnyr. Han tittade ut idag vid lunchtid och allt ser bra ut.

Jag kom in till förlossningen halv 6 imorse och efter en natt med värkar och vattenavgång så var jag fullt öppen när jag kom in. Så lyssna inte allt för mycket på personalen när de säger att man ska ta det lugnt och att det inte är någon brådska framförallt inte för förstagångsföderskor.
    Jag ringde in flera gånger under natten o ville komma in. Men de tyckte att jag skulle vänta bl.a. för att jag var lugn o verkade klara av mina värkar bra. Jo så bra att jag var öppen 10 cm när jag väl kom in.

Oj ett långt inlägg.
    Är iallafall så himla glad för att allt gick bra o lillkillen verkar må bra.
    ojj grattis!! :)
  • bellbar
    skalbagge skrev 2011-04-29 12:05:01 följande:
    I morse 7:45 gick mitt vattenGlad. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna.

Om de inte kommit igång på inom 48 timmar efter vattenavgång så blir jag igångsatt så klockan 8 på söndagmorgon har vi tid för igångsättning om det nu inte kommit igång innan dess. Med andra ord, senast söndag får vi äntligen träffa vår lille EdvinHjärta
    Åh här väntar jag också med spänning för mer updatering!
  • bellbar
    Misswiren skrev 2011-04-29 17:27:14 följande:
    Hej alla.

Jag har börjat få smärtsamma värkar. Inte så värst regelbudna men ack så oooont dom gör. Tappar kontrollen.
    Ringde bb och hon tyckte de lät som det va på gång, så ska försöka vila och bada sen sova. Kanske får åka in idag/natt
    ååh vad kul lycka till!! spännande!! :)
  • bellbar

idag går jag in i vecka 40! har packat bb väskan IDAG klart... jag som sköt upp det hela tiden...Skäms
    Nu måste jag skriva förlossningsplanen.... alltså är det bara 6 dagar kvar tills BF... vad tiden har gått fort!! lääääängtan är så stor, vill att bebisen tittar ut nu, när det händer / har hänt mycket för er alla andra! Tungan ute

• bellbar

åååh här fäller man några tårar... små knyten, hur söta som helst.... hormonkänslorna spökar här nu.. phu.. längtar tills vår mirakelängel kommer ut... bf om 2 dagar! än har det inte hänt så mycket, bara ofta sammandragningar som inte gör ont alls... förvärk, inte ofta... ibland... hmm... känner på mig att det inte blir den 5e enl BF datumet...

men måste bara säga grattis till er allihopa nyblivna mammor härinne! ni anar inte hur mycket jag längtar tills det är min tur! Flört

• bellbar
    Angi07 skrev 2011-05-03 15:23:46 följande:
    Här kommer en bild på lillen, tre dagar gammal

åååh underbart söt han är! Skrattande
  • bellbar
    Kottemor skrev 2011-05-04 19:10:18 följande:
    Nu åker vi in på BB 3-4 minuter mellan värkarna och jag vågar inte vara hemma längre
    Väntar bara på att min syster ska hämta upp pojkarna, så därför stjäler jag en stund vid datorn , haha

Nu hoppas jag att detta håller igång och inte slutar..
    Åhh. Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
  • bellbar

Idag har man varit hos BM och allt såg bra ut som vanligt. Sista besöket idag hos BM. Imorgon är det ju BF. Flört

Blodtryck 110/60
    Vikt 68 kg (samma som för 2 veckor sen, så 9 kg sedan inskrivningen)
    Och huvudet är fixerad! Äntligen! Det har varit ruckbart sedan länge. Drömmer

Sen pratade vi om att jag ska kontakta SÖS (Södersjukhuset, Sthlm) fredagen den 13e maj då jag är i vecka 41+3 för att få tid hos dem den 16e maj. Då blir det ev igångsättning eller något liknande. Åh, hoppas inte!
    Snälla bebben, kan du komma ut snart??? Vi väntar otåligt... Hittills har jag bara haft många sammandragningar som inte är onda...

Svar på tråden BF maj 2011