BF maj 2011
stort grattis natalieh!!!!!
stort grattis natalieh!!!!!
Stort grattis till alla som har fått träffa sina små!!!
Tänk... imorgon är det den första MAJ!!! Vår månad är äntligen här och redan en massa bebisar också.. Dock känns det som att jag själv får vänta tills juni månad... Det är ju fullt möjligt med BF den 22 maj...

Det kanske blir lika många junibebisar som aprilbebisar i tråden! 
Jag såg aldrig någon slempropp och vattnet gick inte heller. Det enda jag fick var värkar och när jag kom till förlossningen var jag öppen 5 cm. Undrar hur det ska börja den här gången! Vänta inte för länge med att åka in Kottemor. Man hör så många som inte hinner in tycker jag! Det låter jobbigt att föda på vägen in ju...
Nu är det sååå spännande att följa tråden!
Kan vi inte komma igång med en nyföddtråd? Jag känner mig så ouppdaterad med vilka som har fått sina små. Midi skapade ju en: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html
Jag är ju fortfarande jättegravid, men man kanske kan skriva typ såhär: 
1/5-11, Maj09 födde en flicka, Alma, 50 cm, 3500g (BF: 22/5)
Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?
Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 
Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

Åh, grattis till alla små bebisar!!! Så underbart att få träffa de små!!! Nu har jag 2 v. till BF...
Oj vad man påverkas av "En unge i minuten" nu när det är så lite kvar...
Både vill och vågar inte föda barn känns det som......... 
OJ OJ OJ!!! Här händer det ju massor! Grattis grattis grattis till alla nyfödda bebisar! 
Känner igen mig i det ni andra säger om att man börjar känna sig som en gnällspik. Tycker också att det börjar bli riktigt jobbigt att vara hemma och vänta med min lilla 23-månaders. Hon vill ju leka och ha kul, men lekplatsen 100 meter bort känns så långt borta just nu... 
Hade kanonvärden på allt hos min BM idag. Bebis ligger fixerad för första gången! Hon sa att det var en liten med humör. Hjärtljuden låg på 140-180 ungefär när hon precis hade känt igenom magen ordentligt. Det var så skönt att få veta det för den har varit så lugn i magen de senaste dagarna. Har nästan varit orolig över att någonting skulle vara fel...
Min bebis var superlugn hela förra veckan men nu har den satt ordentlig fart igen. Fattar inte hur den kan vara fixerad och ändå hålla på som den gör. Har 4 dagar kvar till BF och igår spelade min mage ett spratt efter att jag varit en hel del på benen igår. Fick starka förvärkar var tionde minut (är ju inte så ofta, men ändå...) men allt gick över när jag hade gått och lagt mig. Idag har jag "mensvärk" och har även haft några sammandragningar, men inga onda. Gick över en vecka med ettan. Nu går jag säkert över två veckor bara för att jag längtar så efter att få upp den i min famn. Vill ju bara se att allt är bra med den nu och vara på andra sidan förlossningen!!! Längtar som en tok. 
Cina1978, jag tycker det verkar vara svårt att veta när när man ska ringa in mormor och morfar för barnpassning. Min barnmorska tror, som sagt, att jag redan är något öppen och att det kommer att gå snabbt när det väl kommer igång. Men man undrar ju sååå HUR det ska komma igång den här gången. Om man har mycket förvärkar så tycker jag det är så himla svårt att veta. Det känns ibland som att jag kommer vara en som riskerar att föda i hallen på väg till BB. 
Grattis Sofi79 och Maggan08! Grattis till alla andra som ha fått sin bebis som jag inte har gratulerat!
Lycka till Werkestam! Väntar på nyheter!
Tidigare har jag känt ilningar mot bäckenbotten, men nu känns det mer som kniv- och yxhugg... Skulle hämta tidningen precis utanför huset idag och då högg det till så jag nästan trodde att jag inte skulle kunna ta mig in igen...
4 dagar kvar till BF.... Eller typ 2 veckor kanske.... Det börjar bli lite segt det här ändå..... Även om jag har sagt att jag gärna går hela tiden ut...
Nu verkar det vara på gång för min del! (BF-3). Inatt kl. 3 gick min slempropp. Såg ingen sådan förra gången. I morse kl. 5.30 kom det lite mer blod på pappret när jag kissade och jag fick regelbundna värkar med 6 minuters mellanrum direkt. Ringde förlossningen i morse och även kl. 14 idag för jag har haft värkarna precis hela dagen. Men de tycker inte att jag ska komma in förrän jag har 4 minuter mellan värkarna (eftersom vi bor så nära förlossningen). Det är häftigt att värkarna är så regelbundna men varför kommer de inte oftare snart? Antingen kan det ju sätta fart ordentligt så jag får åka in - eller lugna ner sig. Värkarna tilltar i styrka och jag börjar känna mig lite trött ven om jag sovit helt ok de senaste nätterna..
Som TUR är kom hade mina föräldrar planerat att komma hit precis idag, så jag får avlastning med barnpassning.
Shit vad det KÄNNS när värkarna kommer nu... Hoppas verkligen att det är min tur nu... Förra gången gick jag ju över tiden så jag trodde aldrig att jag skulle få barn innan utsatt dag...
Återkommer när jag vet mer! Kram till er alla!
Den 20/5 kl. 18.05 föddes vårt andra underverk! En liten flicka på 4116g och 52cm! Nu är vi hemma igen.. =) trötta och lyckliga!!!!!! Förlossningen gick bra, men jag fick kämpa på i nästan 40 timmar för att få ut henne... Nu ska jag läsa ikapp lite... Kramar till nyblivna mammor och till er som fortfarande väntar!
Igår fyllde vår stora tjej 2 år och vår lilla 2 veckor. I nästa vecka ska jag vara ensam med mina döttrar för första gången. Mannen måste jobba i tre veckor innan semestern. Någon mer som känner sig lite nervös inför att vara ensam med bebis/barnen? Man vet ju att det löser sig och att allt säkert känns bra när man har fått lite rutin, men jag bara känner att jag vill finnas till 100% för båda barnen och nu MÅSTE man ju dela sin tid mellan två. Hur ska man hinna laga mat till exempel? =)