Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

tack för alla givande svar angående mitt ev ändrade BF :/
    Jag känner mig något lugnare nu, har bestämt mig för att lita på mig själv fram till nästa UL och se vad de säger då...

Alltså den kommer ju när den kommer i vilket fall men det var som nån annan skrev att man vill ju inte få ett barn som är rejält överburet!

• Fröken Löken

Har legat i sängen i stort sett hela dagen idag, skulle göra massa ärenden på byn men fick sån yrsel så jag vågade inte köra. Känns lite bättre nu men tror jag har mastodont-förkylningen Allan p G :(

Annars mår jag hyr bra som helst, häromdagen var jag ute på promenad i snön i en och en halv timme! Helt underbart! Älskar att gå i snön! kanske jag orkar ta en liten promenix ikväll, behöver frisk luft!

• Fröken Löken

Hej alla! Har inte varit så aktiv på sistone, har haft hur mycket som helst att göra, både på jobb, hemma och pluggandet!

Vad kul att se att så många har varit på RUL nu och att det sett bra ut fö er flesta!
    Hoppas Skalbagge att det inte är nåt med din skatt!

Jag mår fortfarande bra och tror jag känner Lill*n från och till! Vi ska ju på ul igen den 14 så får väl se om jag kan känna sprattlet när den rör sig :)

Dagen innan dess ska jag till Ullared å shoppa loss :)
    Förhoppningsvis blir alla julklappar färdiga plus lite praktiska saker till liten :)

Nä nu ska jag hålla helg och njuta av snön och alla tända ljus efter en minst sagt intensiv vecka! Tacka tomten för att det snart är jullov!!!!! ;)

• Fröken Löken

Skalbagge! Ja så var det! Ber om ursäkt för mitt förvirrade sinne :/

MYCKET hormoner nu, bölar från och till känns det som och i nästa sekund är jag världens lyckligaste! Känns helt lustigt! Känner inte igen mig själv! :/

• Fröken Löken

Angående gravidförsäkrinf har jag tecknat en via facket där jag har mina andra försäkringar, där finns en del med som är gratis och den andra ligger runt tusenlappen. I min försäkring är pappan också försäkrad! Jag visste inte heller att man kunde få ersättning för foglossning!?

Om jag får bestämma så har jag gått halva tiden idag!!! Tjohoo!
    Magen putar och jag mår bra!!!
    Ska på mitt andra UL 14 dec, denna gången överväger vi att ta reda på könet, har inte riktigt bestämt oss än, vi får se ;)

Men om det stämmer som de säger att flickor lever längre och barnmorskan får flytta mig som hon vill är det säkert en liten prinsessa! För då blev jag gravid senare än jag trodde!

• Fröken Löken

Jag tänkte oxå direkt på Sixten, tycker det är så fint!!! Tyvärr får jag inget medhåll från sambon :(
    Vi har (än så långe) bestämt oss för Elliot om det blir en prins! :)
    Vi har inget namn vi kan komma överens om till en liten prinsessa än...
    Trenden i min familj säger att vi får en pojke medan trenden i hans säger att vi får en flicka! Vi får se vilken trend vi bryter ;)

• Fröken Löken

Hej alla!
    Var med på UL igår och allt såg bra ut! Blev flyttad en vecka så 9 maj istället för 2a... tror ändå fortfarande att den är liten!! ;)

Det var någon för ett tag sen som frågade om trenderna på våra sidor ang flickor vs pojkar! Tänkte svara på det nu efter långt om länge... he he...

Jo, min mamma har bara flickor och mina två systrar har bara pojkar (fem tillsammans) så därför är de helt inställda på att det är en pojke.

På sambons sida är han den ende pojken på mammans sida av alla kusiner (han + 9 flickor) och hans systrar (tre stycken) har bara fått en pojke och resten är flickor (fem stycken) så de är helt övertygade om att det är en flicka!!
    vi får allt se vem det är som tittar ut i maj!

har förresten börjat känna av den lill* allt mer nu! Ett härligt fladder är det!!! Känns som en kullerbytta!! Vig är den med! Hade foten uppr vid näsan igår! Fick en fin bild på det, kolla:

• Fröken Löken

här snöar det också rejält!  OCH blåser!!

inget kul!!!

Vi ska ha julfest på jobbet ikväll med barnen, inomhus som väl är! Det blir luciatåg och fika! MYS!!

Har förresten rock'n'roll i magen idag :)

• Fröken Löken

Vi köpte vagn för ett bra tag sen! Inte planerat så egentligen men eftersom många av mina vänner ska ha tidigare än oss har det blivit mycket vagnprat och vi hittade en billig bättre beg på blocket från -09 som dessutom är RÖD, precis som jag vill ha, så slog vi till! En kronan är det! Så det enda som saknas där är babyskyddet!
    Alla andra saker ska vi börja kolla på i feb kanske... Ska till Ullared då så får väl ha en lista redo då!!

• Fröken Löken

Egon är ju hur coolt som helst!!!!!

Kul att fler vill ha röd vagn "oavsett kön"... Jag hoppas och tror att det är en bra vagn, den har fått jättebra recensioner och bäst i test flera gånger!! Det känns skönt tycker jag!

Svar på tråden BF maj 2011