-
Åh fy, jag har varit nära flera gånger under vintern och får hjärtklappning varje gång jag varit påväg att halka. Stackars dig.....förstår att du är orolig men det är nog ingen fara eftersom de sa så på förslossningen. Men jag tycker du kunde fått komma in och titta iaf för att lugna ned dig.Miloxan skrev 2011-03-06 10:19:17 följande:Halkade mokull igår och hamnade på halva magen i alla fall. Ringde förlossningen för råd och så länge bebis sparkade och jag inte hade blödningar eller sammandragningar var det bara att ta det lugnt. Bebis rös sig vanligt men är ändå orolig! -
Besök hos barnmorskan idag igen, alltid lika härligt att höra hjärtat slå

Vecka 33 nu!! Tiden knallar på ganska snabbt tycker jag faktisk. Nästa gång jag ska till barnmorskan är jag ju i vecka 35
Hjärtslag: 148
Sfmått: 30 -
Idag fick jag samtal från min barnmorska som berättade att mitt urinprov visat att jag har urinvägsinfektion
nu ska jag äta antebiotika Furadantin för att bli botad.
Någon annan som haft urinvägsinfektion och ätit Furadantin under graviditet? -
Kissnödig HELA tiden och när jag går på toa så kommer det bara några droppar. Inga andra symptom.Charlott29 skrev 2011-03-11 18:37:37 följande:Inte jag, men jag misstänkte urinvägsinfektion innan jul men det visade inget, och nu börjar jag misstänka igen... men jag har i vanliga fall inga symptom som t.ex. att det svider när det kissar, så nu vet jag inte om det är graviditeten i sig som ger mig mina "symtom" eller om det är infektion. Ska ta upp detta med min BM när jag träffar henne på onsdag, så hon kan ta en odling på mig.
Vad har du haft för symtom? -
Idag är det 50 DAGAR kvar till beräknad förlossning
love it!!!!!!! -
Hörrni, är det någon mer som känner att det knappt är möjligt att fortsätta jobba längre? Jag är så enormt trött, har varit täppt i näsan sen i oktober och känner att nu tar minsta lilla knäcken på mig.....känner mig tung i kroppen och i huvudet. VILL BARA SOVA!!!!
-
Då jobbar vi lika länge till du och jag! Jag ska ha semester från 1 april, räknar ner!!!Miloxan skrev 2011-03-15 20:20:27 följande:Känner oxå såååååå...varit nästäppt sen i september och sover illa! Men räknar ner till 1 april då jag går hem på HP. Blir allt mer gråtmild och vilol ofta bara sätta mig ner och gråta! -
Det är korta mellanrum när min lille hickar oxå, det är nog med all säkerhet hicka du känner.Lovelyness skrev 2011-03-15 20:21:55 följande:Jag förstår dig, jag skulle nog aldrig orka jobba nu. Känner mig hur tung som helst och är såå trött.
När era bebisar har hicka i magen hur snabbt hickar dom då? Jag känner vad jag tror är hicka någon gång varje dag men det är så korta mellanrum mellan hickorna att jag blir lite osäker. Jag kanske inte ska jämföra min egen hicka med bebisens i och för sig... -
JAg läser just nu boken "föda utan rädsla". Verlar väldigt bra och min kompis som jag lånat den av rekomenderade den varmt och sa att den hjälpte henne otroligt mycket under förslossningen.
-
Hej!Nojnen skrev 2011-03-17 22:02:43 följande:Hej allihop! Tänkte på en sak som min BM sa angående att sluta jobba innan BF. Jag berättade att jag tänkte sluta den 15 april, vara kompledig i 4 dagar (påskveckan) och sen ha semester i 4 dagar för att börja FL den 2 maj. Hon undrade då om jag hade övervägt sjukskrivning, då sparar jag på mina sem-dagar och föräldradagar. Naturligtvis berättade jag att jag hade svårt ibland med sömnen, samtidigt som jag jobbar heltid och det är svårt att orka med fulla dagar. Vad tycker ni? Själv har jag aldrig övervägt sjukskrivning pga jag faktiskt inte är sjuk...
Jag kommer ha semester hela april, BF 2 maj! Jag känner precis som dig, vill inte bli sjukskriven eftersom jag inte är sjuk....känns bättre att ha semester.