Hiavatha skrev 2011-04-18 12:25:49 följande:
Jag tycker också det är skönt att höra att det är fler som kommer vara mycket försiktiga med besök den första tiden. Jag är lite nervös för att vi kommer ha makens barn hos oss just den första tiden efter födelsen. Man kan ju inte riktigt planera att föda beroende på om vi har barnen den veckan eller inte, om man kan ju inte veta om de är förkylda just då eller inte...

Särskilt på våren går det ju en hel del förkylningar med, när de har för lite kläder på sig för att det SER varmt ut... känns ju såklart dumt att säga att de inte får komma (om de är sjuka) iom att det är makens barn, MEN det handlar ju faktiskt om en nyfödd liten bebis som knappt har immunförsvar... hmm, lite dubbelt det där... Dessutom känner jag att jag gärna vill ha åtminstone den första veckan hemma med bara den "nya famlijen" just för att få fason på amning och sånt. Då vill inte jag ha nån annan hängande över axeln utan behöver verkligen min integritet.
Hmm... lite oro och klagan från mig med ang detta.. Ibland måste man väl få ur sig lite.
Jag förstår dig precis!
När vi fick vår dotter pratade vi med bonussonens mamma och det var helt okej att han var där extra några dagar. Jag motiverade det med att det kunde vara skönt för honom också att få fullt fokus på sig och att jag hann bli i bättre balans tills han kom. Däremot fick han (och mamman) första tjing på att hälsa på och var hos oss bara en timme efter att vi kommit hem från bb.
Därefter var jag supernoga med att händerna tvättades direkt efter att han och kompisarna kom hem från skolan. Och hade han varit sjuk hade jag nog bett om att fick vara kvar hos mamma.
Nu är det ju nästan sommar så det är lättare att hålla sig utomhus och undan från baciluskerna, men ändå...