• Kottemor

BF maj 2011

Min lille hickar som bara den, flera gånger om dagen och långa stunder. Det har mina andra barn också gjort när dom låg i magen.
    Han har legat med huvudet ner ett par dagar nu, det känns tydligt var det hickar nämligen. Ska bli spännande och se om han tänker snurra runt lite mer eller han har intagit position "ut" Men han är ju säkerligen ruckbar ännu, det är ju flera veckor kvar. Men jag ska säga att jag hade den där väldigt ilande känslan i underlivet igår när dom trycker sig neråt, någon mer som har känt det ännu?

Annar är jag helt slut idag, har haft yngsta sonens barnkalas idag och det tar på krafterna. JAg somnade på soffan och mannen sa att jag snarkade högt och ljudligt!! Jag som aldrig snarkar annars, haha! Men jag var helt slut så det måste varit därför

• Kottemor

Jag skulle ju opererats imorgon, men nyss ringde dom och meddelade att operationen är inställd pga. läkaren sjuk.
    Så snopet.. till saken hör att det var den sista handkirurgiska operationsdagen i Lund och nu måste jag alltså överföras till Malmö handkirurg. Sätts upp i deras op-kö och det kunde dröja innan jag får ny op-tid!

Mitt läkarintyg gick ut igår och hon skulle försöka lösa det på någotvis med att få någon att förlänga det, så nu vet jag inte något!! Allt känns så jäkla snopet och jag undrar vad som händer nu liksom :-/

• Kottemor
    Lina Sofi: Jo, jag brukar också tänka att allt som sker har en mening. Så det är bara att gilla läget och ta det som det kommer. Men det känns så snopet, man har laddat upp så inför morgondagen, fixat med barnvakt osv. och allt bara ställs in istället. Men men, är ju tacksam att han inte opererar sjuk faktiskt

Det är just tiden jag känner som rinner iväg, hinner jag få en tid så att jag hinner läka innan bebisen kommer. Jag vet ju att jag har haft ont rätt länge efter mina andra handoperationer så det är nog det som stressar mig mest. Hinner jag bli ok innan bebis kommer? Men jag får ta det som det kommer Inte lönt att stressa med det nu..
  • Kottemor
    Neith skrev 2011-03-02 17:17:55 följande:

Åhh, måste ju få dela med mig!
    Bryr mig inte om att redigera bort mitt namn osv på bilden, utan ni får ta den som den är :)
    Var på tillväxt-UL (könsUL egentligen, men tillväxt-UL bokades för detta) på en privatklinik i Malmö igår. Fick reda på att vi väntar en liten pojke! :).. Blivande maken blev paff då han hela tiden trott det var en flicka. Allt såg jättebra ut och det var en lättnad att få se lillkotten igen.

På lördag gifter jag och killen oss, ni kan ju gissa om man är nervös! Åh, denna totala lycka med både barn och giftermål! Hjärta 

Allt flyter på så fint i denna tråden och även om jag inte skriver särskilt ofta så kollar jag dagligen i tråden :)

Må så gott söta töser och ta hand om er och era små liv i magen!

Grattis till er pojke i magen, väntar själv vår tredje kille
    Och lycka till på lördag, det kommer bli en av dom bästa dagarna i ditt liv. Det är helt underbart att gifta sig

Jag har också kollat runt lite efter sängkläder, har fastnat för ett bäddset med "tummen" tycker han är så söt, men att betala närmare 400:- lockar inte såååå mycket kan jag säga.

Idag fick jag en ny kallelse till operation, det blir den 23 maj istället, så det känns ok. Då har jag två månader på mig att "läka" innan bebis kommer. Om han inte vill titta ut tidigare som hans bröder gjorde.. hmm...

BB-väska, ja... Jag fick lite panik igår och satte mig iaf. ner och skrev en lista på vad som ska finnas i den. Men jag måste handla lite mer innan jag kan göra den klar. Bla. så vill jag ha några nya mjukisbyxor som är lite "snygga" jeans är ju verkligen inte att rekomendera dagarna efter en förlossning. Utan det måste vara mjukt och så lite söm som möjligt!
    BH måste jag också köpa, men vilken storlek? Jag är storbystad sen innan och var lär det sluta efter förlossningen tro? Hur många storlekar större har ni andra köpt? Har ni ökat en kup storlek eller hur tänker ni?

Usch ja, det låter som jag måste ut på en shoppingrunda, men jag tror att jag lämnar man och barn hemma
  • Kottemor
    down under skrev 2011-03-02 12:32:24 följande:
    Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!
    Vad skönt att det gick bra hos BM.

Min rygg är helt körd också, allt gör ont! Men det finns ju inte så mycket att göra mer än att bita ihop, fast jag är redo att ge upp ibland!
    Och jag kan bara hålla med om att tiden går sakta, gud vad jag tycker att det är drygt! Är det bara för man har barn sen tidigare tro? Jag kan inte ge mig till minnes att jag tyckt att det varit så drygt dom andra graviditeterna.
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-03-02 11:46:02 följande:
    Nu har jag lyckats ta mig igenom glukosbelastningen, och det var som ni sa inte så farligt. Tiden gick snabbt och blodsockret var normalt både innan och efter sockret så det känns skönt!

Annars letar jag efter påslakan till spjälsängen men jag tycker det är svårt att hitta någonting fint. På sovtex.se har jag hittat en del fint till hjelt okej priser, men spjälskydd lyckas jag inte hitta något bra. Jag har ingen lust att lägga ut 400 på det så det får nog bli ett helvitt från IKEA.
    Skönt att det gick bra på glukosbelastningen, på onsdag är det min tur. Tycker inte det smakar illa alls, det jobbiga är timmarna man måste sitta där och glo bara

400:- för ett spjälskydd är så dyrt tycker jag, men det kvittar vart man letar så kostar dom det. Hutlöst! VAd tar dom på IKEA?
  • Kottemor

Här har ni en till som sover som en kratta. Fast inatt är första natten som jag sovit gott på väldigt väldigt länge.
    Min man säger att, varje gång jag vänder mig så säger jag aj eller så suckar jag uppgivet. Han den stackaren har börjat ligga vaken för att jag sover så oroligt.
    Men det är som ni säger, det är övergående och snart har vi en skrikande hungrig bebis som håller oss vakna istället

• Kottemor

Oj, vad ni hinner skriva, hinner ju inte med

Crawings har jag inte denna gången. Men med min äldsta pojke var jag galen i jordgubbskräm, apelsiner och daimstrut, var tvungen att ha en glass om dagen, annars fick jag värsta tokspelet. haha!
    Men min andra son hade jag dille på glögg och vattenmelon! En kväll fick mannen åka iväg ett par minuter innan affären stängde, men han hann ändå inte. Han ställde sig och knackade på butiksdörren och dom släppte in honom så han fick köpa melon till sin gravida fru, haha! Dom skrattade gott i affären, mannen kände sig nog mest dum

Och det  här med att alla tror att magen är till för att klappa, jag förstår inte det! JAg skulle ALDRIG få för mig att klappa en annan kvinna på sin mage, det är deras kropp liksom! Jag blir jätte irriterad när någon försöker klappa min, och vänder snabbt bort mig så dom inte kan, eller tom. säger ifrån att jag inte tycker att det är ok.

Sömn är ju en ständig bristvara och min man är så snäll och låter mig alltid sova länge på helgen. Men imorgon ska jag palla mig upp så att han får sova ut, han ser så trött ut den stackaren, kan inte vara lätt att vara "gravid" pappa heller. Hans öron är säkert helt såriga av mitt gnäll om ditten och datten, vi måste köpa det, vi måste fixa det osv.

Therre: Det är bättre att lätta på hjärtat, det känns skönare eferåt.

Ladylovelylocks: Skrattade gott åt din noja med cola burken, haha! Mmm gott med metall

Gosensgos: Oj, det börjar verkligen närma sig för dig nu!

Nej nu ska jag dammsuga innan jag ska hämta hem äldsta killen från skolan Sen blir det fredagsmys för hela slanten!

• Kottemor

Och jag som har haft rand vid båda mina två andra graviditeter, har ingen denna gången! Märkligt... *hmm*

Min lille gosse ligger med huvudet ner, men hur han har resten av kroppen vet i tusan. Jag blir inte klok på det, tror han skiftar lite, för ibland sparkar det åt höger och ibland vänster, ibland har man en rumpa? åt höger och nästa gång åt vänster, eller är det ryggen? jag vet helt ärligt inte...

• Kottemor

Jag tittade och jag vet inte om jag ska se nästa... 

Tårarna rann och sammandragningar kom som ett brev på posten, haha!

Svar på tråden BF maj 2011