• jakeline

BF maj 2011

maj09 skrev 2010-10-29 07:10:53 följande:
    Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Åh grattis! välkommen i klubben, vi firade tvåårig bröllopsdag i måndags!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Nojnen skrev 2010-10-31 21:10:39 följande:
    I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
    Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
    Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
    Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
    - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag bott i hennes mage!"
    Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?!
    Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!
    åh vilket härligt sätt att berätta på!

jag berättade för arbetsgivaren i torsdags när vi ändå var där på möte. Tyckte det lämpade sig. Visst att jag inte kommer vara borta så mycket ännu, men det känns ändå bra att de vet så de kan börja se sig om efter lämplig vikarie.
    nenababe skrev 2010-10-31 22:17:53 följande:
    Men själv tycker jag de är lite mysigt, sambon brukar kalla de för kärleksmärken eftersom de faktiskt uppkom av kärlek. Vilket hjälpte mig att acceptera de som en del av mig Solig
    Vad sött! Kanske ska se det så jag med... :P visst, mina syns inte lika mycket som man känner dem om man drar över magen... Men nog tycker jag att det ska synas att man fött barn. Det är hör ju livet till! Och det är ett privilegium!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-01 14:29:56 följande:
    Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)

Jag har drömt om tvillingar..  Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.

Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) 
    jag är gravid med andra, och det syns redan.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-03 08:55:26 följande:
    Går tvillingar i släkten från pappans sida oxå???  Trodde bara det var kvinnan som kunde styra det där...Måste väl ändå ha med våra ägg att göra. Vi har inga på min sida nämligen men tänkte att det är lugnt...men min mans mamma var tvilling....
    nej de tär bara dina äggledare som kan släppa två ägg. Och det är bara tvåäggstvillingar som är ärftligt, däremot enäggs har man ju ingen aning om... Men där är det väl också ägget som bestämmer vad jag har förstått. Vi har också tvillingar på bägge sidor. Känns ändå som det är en extra risk/chans ändå... :P

jag mår jättebra just nu. LIte illamående till och från men inte så att det stör mig. Gissningarna på vad som gömmer sig i magen har börjat strömma in och jag har en lista i bloggen... :P
  • jakeline

Jag kan fortfarande ha min ring. kunde ha min ganska länge förra gången, svullnade inte förrän i 8 månaden tror jag

• jakeline

Vecka 14 idag! Skönt! Hört om min mage: "Alltså, du vet väl att du ska gå nio månader... Med tanke på den magen..." Min kära svärmor tyckte att min mage var lite väl i det största laget för att vara i tredje månaden... :P Och då hade jag ändå klänning på mig som inte direkt sitter åt...

• jakeline

Vi har en beggad Emmaljunga som vi köpte förra gången och kommer använda den nu okså. KOmmer köpa extra sits eller sådan ståbräda till sonen. Är jättenöjd med den vagnen trots att den har ganska många år på nacken. :) Bor på landet så trehjuling är inget för oss. Behöver rediga hjul. :)

• jakeline
    Sofi 79 skrev 2010-11-07 22:05:19 följande:
    I morgon går jag in i vecka 15.
    Varje natt vaknar jag av att någon arm har somnat. Undrar om det beror på graviditeten eller på att jag bara har taskig rygg?
    Någon annan som domnar bort på nätterna? 
    Jag har inte haft så mycket problem med det ännu, men det kom relativt sent förra graviditeten.
    FruganH skrev 2010-11-07 21:21:20 följande:
    Nån mer som har massvis med "växtvärk"? Är i v 14+5 idag.

Och hur är det för er med foglossning?
    Har ju haft problem med foglossning (till och från) sen vecka 8-9 nån gång och då var det mest bak kring svanskotan och ut mot höfterna. Senaste 2 veckorna har det varit väldigt lugnt på den fronten, och det var ju skönt, men nu senaste dagarna har den flyttat sig till framsidan av bäckenet.
    Det är riktigt obehagligt! Gör ont som tusan och ibland kan jag knappt gå normalt. Känns ungefär som att någon försöker skära upp en inifrån. Hoppas på att det går över av sig själv snart igen. Inte kul att redan ha problem med foglossning, men vad ska man göra. Panodil hjälper inte det minsta tyvärr.
    Men men, bara den lille mår bra så är jag glad! Glad
    Det finns ju sådana magbälten man kan köpa. Jag hade det förra graviditeten och det hjälpte. Min BM sa tt man ska tänka sig att man har ett rep runt knäna när man ställer sig upp så att man hamnar i rätt läge direkt så att säga. Att sova med en kudde mellan knäna hjälpte mig dessutom, plus vetekudde mot de ondare ställena.
  • jakeline
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-08 21:02:36 följande:
    Var på KUB test idag och fick se våran lilla mini!! Hjärta Är så himla glad och lycklig! Var så otroligt nervös över att jag inte ens var gravid ju :S Har mått så himla bra!

Att vi var där för att kolla kromosomfel osv det tänkte jag inte ens på, vara bara själaglad att h*n låg där och sprattlade :) Tycker nästan att jag känner fladder nu! För h*n rörde sig på skärmen så kände jag det. Blev flyttad 2 dagar närmare, från BF den 28 maj till BF den 26 maj... Är såå glad!! NU kan jag slappna av mer.
    vad härligt! Längtar sååå till mitt rUL! Inbillar mig att jag känner fladder, men det kan lika gärna vara gaser... :P
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-10 20:22:14 följande:
    jag tycker det är märkligt att det är så olika på hur de gör...

Här erbjuds alla KUB
    Har en kompis på annan ort de erbjuds inte KUB men ett tidigt ultraljud i v 11
    Vissa får lyssna på hjärtljuden innan RUL vi får inte höra förens i v 24

Hur kan det vara så väldigt olika borde inte alla landsting ha ungefär samma regler... 
    vi får höra vid andra bm-besöket och det sker efter rUL. Ska inte dit förrän i januari. Känns helt sjukt när man läser om allas kub och ul och sådant... Men men, är man andragångsföderska får man ju klara sig lite mer själv. :P Men bara en dryg månad till rUL iaf.

Värsta är att i natt drömde jag att det visade sig på rul att bebben var död, och inte nog med det så hade den käkat upp sin tvilling...
Svar på tråden BF maj 2011