Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Vi fick en babysitter och ett enklare babygym på köpet med vagnen, vilket vi blev väldigt tacksamma över!!
    Ska kolla på sele och bärsjal hos en kollega, likaså babyskyddet! Ska även kolla med f-bolaget om det finns någon möjlighet att hyra, det låter väldigt praktiskt!

Jag fick också veta att jag har moderkakan i framvägg och har först denna veckan (20) börjat känna liten varje dag till och från! När vi var på ul i tisdags visste jag att det var bebben då jag såg den på skärmen! Det är första barnet för oss så allt är ju nytt å spännande! Mest rock'n'roll är det på kvällen tror jag bestämt!

• Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-12-18 09:25:47 följande:
    Jättefina bilder ni har fått på RUL tjejer! Är det inte underbart att få se dom små?
    Nån mer än jag som ändå har lite svårt att fatta att det ligger en liten människa därinne i magen? Trots att magen växer och jag känner den sparka varje dag så känns det helt otroligt och overkligt att det faktiskt är så Drömmer
    jo det var helt fantastiskt! 

Ja g har inte heller fattat att det ska komma ut en lite människa till slut! Men det känns lite mer verkligt nu när man börjat känna den!
  • Fröken Löken

Åh, kanske är jag lite galen men jag älskar grälla färger!! Mixar gärna rött och rosa, lila och orange mm!! :)
    Det måste förstås va "rätt" färger, kan ju inte blanda gammelrosa med julröd kanske!? He he...
    Oavsett kön kommer jag att försöka hitta könsneutrala unisexkläder, så spännande att se folks reaktioner!
    Blir det en tjej kommer vi begravas i rosa klänningar och rysch pysch är jag rädd för :/ för som jag sagt innan har vi många pojkar i släkten!

• Fröken Löken

God jul till er alla!!! Hoppas maten smakar bra och att tomten kommer med massa fina paket!
    Förresten har ni tänkt på en sak alla ni som precis som jag väntar nr 1!! Vi får fira vår första mors dag när bebisen är alldeles alldeles ny!! Kanske på bebisens födelsedag tom!?

• Fröken Löken

Ja tänk vad häftigt att få på mors dag :)
    Är beräknad till 9 maj men vill helst inte vänta så länge ;) om man får bestämma!!

• Fröken Löken

Molvärken liknar för mig mensvärk... Hade mest i början, nu känner jag knappt ingenting! Små små stunder bara!
    Annars mår jag som vanligt nu på dagarna, blir trött fortare bara!
    På kvällarna när jag blir trött börjar det krypa i benen, det känns lite obehagligt, kan lixom inte sitta eller ligga still!
    Jag vaknar också många gånger på nätterna av att jag måste på toa och det är ju lite jobbigt!! Men har som tur är inga problem att somna om :)

• Fröken Löken

Jag har oxå varit konstig i magen under julhelgen men det är ju säkert för att man äter allt och ingenting och inte har sina vanliga rutiner...
    Bar lite för tungt igår och det känner jag av idag :(
    Inte bra alls men liten bufflar på som vanligt och det känns ju skönt!!

• Fröken Löken

Vi har inte tagit reda på könet men ju längre vi har kommit i grav är min sambo mer och mer övertygad om att det är en tjej :) jag har ingen känsla alls!! :(
    En kompis dotter som tydligen "vet" saker innan det inträffat säger också att det är en flicka. Träffar inte henne så ofta så jag ska fråga igen nästa gång vi ses och se om hon säger samma... Hon är ju "bara" fem år gammal...
    Lite spännande är det ändå!! ;)

• Fröken Löken

Gott nytt till er alla!!! Och JA, det är FANTASTISKT skönt att vara pigg idag!!! Fast jag är lite trött ändå för det blev ganska sent :/
    Vi hade festen här hemma så när de flesta hade dragit sig hemåt passade jag på att röja upp!! Obeskrivligt skönt att vakna upp till ett hem som inte ser ut som ett bombnedslag!! Tvättade tom dukarna igår!!!

Ja, nu är det bara drygt fyra månader kvar till våra "elvor" kommer!! det kommer att gå så fruktansvärt snabbt är jag rädd för!! Åh, bara för det så fick vi reda på igår att ett par till i vårt umgänge väntar en liten i augusti!!! Nu är vi tre närstående som ska ha elvor!! Så roligt!!!

• Fröken Löken

Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??

Svar på tråden BF maj 2011