Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Jag är så jävla nojjig att jag nästar tar för givet att någonting är fel, och det är väl därför jag är så nervös också...

• Lovelyness

Hej alla i tråden

Vad ni har skrivit mycket idag då! Själv har jag suttit på opponeringar hela dagen och nu har min hjärna checkat ut fullständigt. Skönt att ha det gjort iallafall!

Hur har ni det med mat förresten? Jag hade noll matlust i början men den börjar komma tillbaka nu, känns skönt. Det jag är sugen på är fukt och vispad grädde... Bra kombination Glad

• Lovelyness
    nittioett skrev 2010-12-09 19:09:07 följande:
    Hejsan! Hittade precis till den här tråden! :) 
    Jag har BF den 7maj, och ska på RUL imorgon, så får se då hur mycket det ändras :) Vad himla spännande det känns att få se den lilla.

Vi ska inte kolla kön.. Någon som gjort det? :)
    Syns det på era magar? :) 
    Välkommen :)

Det är flera som fått reda på kön och det verkar vara en hel del pojkar. Vi har itne haft RUL än, men snart så! Ska ni kolla könet? Min mage syns ganska tydligt nu, är i vecka 18 Glad
  • Lovelyness
    Minglanu skrev 2010-12-09 20:35:56 följande:
    Noah
    Det är vårt favoritnamn om det blir en pojke Glad
  • Lovelyness

Har visst missat att gå in på familjeliv, vet inte hur det gick till riktigt. Vecka 19 idag, hjälp vad tiden går fort! Nu är vi ju halvvägs tjejer, blev vi inte gravida nyss?!

Grattis FrökenHanna!

• Lovelyness
    Jodi skrev 2010-12-14 17:09:39 följande:
    Grattis till alla fina ultraljud!! Solig   Verkar bara vara jag som fått något avvikande besked...?

Har ni förresten räknat något på föräldrapenningen? Det blir inte mycket pengar över varje månad! Om jag tar ut 5 dagar i veckan får jag ut 9 580 kr/månad. När kostnaden för hus/mat och räknningar är avdragna står man ju på minus! Får göra upp nåt med sambon så han betalar mer, så måste det väl bli? Nån som pratat om detta med sambo/man? Hur har ni sagt?
    Jag har varit student dom senaste 3,5 åren så här lär det ju inte direkt bli många tusenlappar... Men min man jobbar så jag ser inte direkt något problem, båda har inställningen att vi har pengar tillsammans och inte enskilt. Jag har aldrig riktigt förstått det där med "egna" pengar, men det verkar ju vara ett rätt vanligt sätt så det måste ju funka för vissa det också!
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-12-14 18:48:55 följande:
    Äntligen är ULet avklarat! Blev framflyttad en vecka så nu är vi beräknade 20 maj istället... hmm... hur fel kan man räkna när man har regelbunden mens egentligen? jaja... fina bilder fick vi ialla fall och fler ligger i galleriet under bönan.

Jättefin bild! Jag tror inte att man räknar så fel, jag tror däremot att bebisar växer lite olika. Själv vill jag mest spola fram klockan till torsdag Glad
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-12-14 19:06:33 följande:
    jo det har du säkert rätt i. :P 
    Jag är osäker på min egen åsikt, det verkar ju vara ett himla flyttande på allas BF jämt så det kanske är så att alla bebisar är lika stora i dom här veckorna. Jag får plugga till läkare och återkomma sen Flört
  • Lovelyness
    morotsland skrev 2010-12-15 09:56:47 följande:
    Ni som pluggar: har ni inte jobbat tidigare? Ni får ju er gamla SGI om ni har haft ett jobb innan studierna.
    Annars är ju ett alternativ att fortsätta plugga, då sparar man dagar också. Jag pluggade heltid och var hemma med barn samtidigt och min man tog föräldraledighet på halvtid redan från start. På så sätt kunde vi vara hemma mycket båda två och ändå spara dagar som räckte till lång ledighet. Toppenlösning tycker jag
    Jag hoppas att det ska gå pch få ur mer pengar eftersom jag jobbade innan, jag var ledig på sommaren innan men det borde nog funka ändå. Mitt problem är att min utbildning slutar i januari och jag kan inte fortsätta läsa för jag har tagit alla lån jag kan från CSN... Antar att jag får skriva in mig på arbetsförmedlingen snabbt
  • Lovelyness
    morotsland skrev 2010-12-15 17:04:10 följande:
    Aha. Skriv in dig snabbt, inte en enda dags lucka får du ha om du ska kunna behålla ditt eventuella SGI-skydd.
    Jag chattade med försäkringskassan idag och enligt dom kunde man tydligen ha tre månaders glapp, annars är jag körd iallafall eftersom jag hade semester innan jag började plugga i augusti...
Svar på tråden BF maj 2011