Kottemor skrev 2011-04-05 14:15:31 följande:
Hemma igen... hunnit med en sväng hos frisören också
Tappen hade kortats 1 cm typ, men låg ändå på vad som anses normalt, skönt. Fick utskrivet Bricanyl att ta om det blir för regelbundna sammandragningarna.
Annars tyckte hon såhär, vilket gjorde mig lite irriterad... Att bara jag håller bebisen inne till v. 34 så var hon nöjd, hon sjukskrev inte mig utan tyckte att jag skulle ta det lugnt i 2v till sen kommer dom ändå inte stoppa mig om bebisen är på väg.
Jag resonerar väl inte riktigt så, tycker nog att bebisen ska stanna inne till minst v.36, jag har inte lust att ligga på neo i flera veckor...

Så jag måste börja plocka ut Fl-dagar from den 18 april, för jag vill inte riskera att få i v.34... bebisen är inte beräknad förrens den 25 maj. Känns lite surt att utnyttja 1½ månad FL-dagar innan bebisen ens är född... men jag måste för min egen skull, jag vill inte ha bebis i v.34, så är det bara!
Gravidkänslig eller hade läkaren konstiga ideér?
Jag tycker det var konstigt resonerat måste jag säga. Ska man inte försöka göra allt man kan för att bebisen ska stanna inne om det är möjligt? Jag har i och för sig inte mycket koll på ämnet men jag tycker väl att man borde sjukskriva så att du kan ta det lungt, inte minst för att du precis opererat handen också. Hur är det med den förresten?
Samtidigt tycker jag att du gör rätt att börja plocka ut dagar om det är enda alternativet för jag tycker nog också att vecka 34 är i tidigaste laget.
Nu ska jag i alla fall iväg och hämta en fyraåring från dagis, är barnvakt till min systerson idag så vi får väl se hur jag ska ha det med orken i kväll ; )