Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Nu har vi äntligen varit på ultraljudet och jag kan kanske återgå till att vara en normal människa igen... Jag blev tillbakaflyttad en vecka så nu är jag tillbaka i vecka 18. Allt såg bra ut men vi ska tillbaka den 30e så dom kan kolla lite nogrannare eftersom jag var i en lite tidig vecka nu. Kunde såklart inte hålla oss ifrån att kolla könet och det blir en pojke, så nu är det ännu fler pojkar i den här tråden! Glad

• Lovelyness

Ni som har köpt vagn eller kommit på vad ni ska ha för någon, vad blir det? Känns ju som en lagom stor djungel att ta sig igenom...

• Lovelyness
    30maj skrev 2010-12-17 09:35:29 följande:
    Vi är i vecka 17 (16+3) och beställde vår Emmaljunga Mondial duo combi igår! jag är så jäkla glad, detta är verkligen min dröm vagn!! :D en vit i läder.. tycker det ser så himla fräscht ut.
    med mer saker har vi inte köpt till mini..

ska förövrigt på rul och könsul den 28 och 29, väntar med spänning! 
    VI funderar också på en Emmaljunga Mondial duo combi, jag tycker den är väldigt snygg och folk som har den verkar vara nöjda. Ser hur alla kämpar i snön med sina vagnar med små jul och känner bara att jag vill ha en ordentlig vagn Glad Hur lång tid tar det innan ni får den och vad kostade den?
  • Lovelyness
    Friida11 skrev 2010-12-17 13:50:55 följande:
    Jag har en liten fråga :)
    Jag fick veta att jag har moderkakan i framkant och förmodligen därför jag inte känner bebis där inne ännu.. Men ni som har erfarenhet av att ha det  med ert första barn hur lång tid tog det för er att känna första rörelserna?!?
    Jag fick reda på igår att jag också har moderkakan i framvägg, och har inte känt någonting direkt. Känns lite trist men vi får hoppas att vi snart känner vi också Glad
  • Lovelyness

Vilken märklig känsla det var att se den lilla på skärmen förresten, har nog fortfarande inte smällt upplevelsen. Hon som gjorde ultraljudet behövde flytta lite på bebisen och petade till magen så han sprattlade runt där inne. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det Glad

• Lovelyness
    FruganH skrev 2010-12-18 09:25:47 följande:
    Nu ska vi strax iväg och hämta barnvagnen Glad
    Ska bli kul, men inte riktigt lika kul att köra bil i det här vädret! Men jag är ju rätt van eftersom jag kör till och från jobbet varje dag, vilket är ungefär 1 timme per resväg (mer nu iförsig när vägarna är i så uselt skick) Obestämd

Jättefina bilder ni har fått på RUL tjejer! Är det inte underbart att få se dom små?
    Nån mer än jag som ändå har lite svårt att fatta att det ligger en liten människa därinne i magen? Trots att magen växer och jag känner den sparka varje dag så känns det helt otroligt och overkligt att det faktiskt är så Drömmer
    Du är inte den enda som inte förstår, jag förstår verkligen inte! Det är nog alldeles för stort för att ta in för mig Glad
  • Lovelyness

Har väldigt svårt för puttenuttiga kläder på flickor, ungefär lika svårt för blåa biltröjor på pojkar och gillar inte retromönster så jag vet inte hur det här ska gå riktigt... Det känns som att dom stora klädkedjorna har väldigt tråkigt och stereotypt utbud av kläder och ska man köpa annat blir det gärna dyrt, lagom trist.

Jag får väl köpa en symaskin kanske Flört

• Lovelyness
    Sofi 79 skrev 2010-12-19 15:01:11 följande:
    Jag är exakt likadan! Fast jag hittade mycket fint på Lindex, faktiskt. Brukade gå dit med en tjej i mammagruppen och så delade vi på oss i barnhörnan - hon gick till tjejkläderna och jag till killkläderna De har mycket som jag skulle kalla könsneutralt på killavdelningen - 70-talsmönster med brunt, vitt, grönt och gult. Tryck med äpplen, djur etc.
    Sen har ju Polarn ett bassortiment som funkar på båda. Och när man ändå är inne på dyra spåret är kläder från Villervalla, Småfolk och Molto färgglatt och könsneutralt.
    Me&I heter ett företag som har jättefina kläder. De har bara hemförsäljning, men det är jättekul att ha en försäljare hemma och fika och kolla barnkläder  
    Jag får nog ta en runda i affärerna, det var rätt länge sen jag tittade. Jag hittade lite kläder från mini rodini som var väldigt fina, dyrare än i dom "vanliga" affärerna såklart men något plagg kan man ju alltid unna sig! Glömde säga att jag har svårt för tryck som bamse och barbapappa också haha, tur att man inte är så krånglig Flört
  • Lovelyness

Har någon av er sett att dom säljer den där Astrid Lingren-boxen med alla hennes filmer? Har letat efter den men det verkar ha varit någon special edition som är slut nu, jag som vill ha den!

• Lovelyness
    Hiavatha skrev 2010-12-20 12:30:08 följande:
    Precis tillbaks från RUL! Allt ser bra ut, hurraaaa!! Solig

Vi ska få en son! Hjärta

Någon mer som redan vart på RUL idag? Hur gick det?
    Grattis!

Undrar hur hög procent det är av oss som ska få söner, verkar vara väldigt många Glad
Svar på tråden BF maj 2011