Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

jag känner sparkar ganska högt upp i magen, lite under naveln bara.  Men känner bara sprarkar ibland, inte så ofta.
    och på ultaljudet så tyckte jag BM var rätt högt upp i magen, än vad hon var vid mina andra graviteter.
    kanske magen som har mera plats, är ju fjärde där inne nu.

Angi 07
    hoppas det går över med medicinen snart!

jag har inte känt bebisen hicka än, men det kommer nog snart.

när jag är kissenödig måste jag gå och kissa direkt annars kan jag kissa på mig, så det är svårare att hålla sig, och hostar jag eller nyser så kan det också komma kiss.
    Bäckenbotten övningar hjälper mot detta.

vi har väl sex rätt så ofta, varannan, var tredje eller var fjärde dag ungefär.
    tycker det går rätt så bra!
    men runt vecka. 32 så börjar jag nog ta det lugnt med sex och slutar att ha det, för att inte bebis ska komma för tidigt, då jag får sammandragningar av det och ont i magen och jag har risk att föda tidigare.

hjärtljuden lyssnade jag på förra gången hos BM, de låg på 150. Mysigt och roligt att lyssna!

• FruMadde4barnTätt

jag har haft svårt att sova i natt då jag har haft mycket sammandragningar och ont i magen i natt.
    Måste nog ta det lite lugnare och och tror även att det beror på att vi hade sex igårkväll.

• FruMadde4barnTätt

SannaSanna
    säg det till BM att du är jättetrött och att du vill att hon kollar ditt järnvärde, då gör hon det.
    ja köp du järntabletter.

liminka
    det ska ju inte göra ont. Men hör du med BM. 
    Jag vet ju hur det känns för mig när det inte är bra, och då gäller det att jag tar det lugnare så jag slipper åka in till sjukhuset.

• FruMadde4barnTätt

Ja det hade varit roligt med magbilder, ska försöka ta en bild här snart.Skrattande

känner mig så hungrig nu igen , v. 20+3
    annars har jag inte alls varit lika hungrig nu ett tag som jag var i början av graviditen då jag även hade illamående.

Angi07
    skönt att det är bättre! och roligt lillen där inne rör sig mycket på natten.

• FruMadde4barnTätt

jag längtar också till våren.

kottemor
    hoppas att det blir bättre snart och du får ta det lugnt.
    jag har också haft det lite jobbigt med magen idag och även hela natten, så det är bara till och ta det lugnt här med.

• FruMadde4barnTätt

jag vet inte om jag hinner gå något på rean, ifall jag också blir sjuk här snart, känner lite i halsen.
    Dottern har scharlakansfeber och får pencillin och mina söner börjar få feber idag.

jag har inte ont i ryggen än och inte foglossning än, så det är skönt! vet precis hur jobbigt det är att ha det.

jag är ju föräldraledig med sonen snart 1 år, så hemma är jag, det är skönt! speciellt när jag har så mycket sammandragningar att jag har svårt att jobba inom vården.
    kommer vara hemma tills bebisen föds och sen hemma tills bebisen är ca 3 år med vårdnadsbidraget.
    jag har inte jobbat på evigheter, då jag har fått barnen så tätt här. slutade jobba 2006 augusti.
    men har sommarjobbat lite.
    Och jag har kvar samma bra föräldrapeng.
    jag tycker det är roligt att vara hemma med barnen!

• FruMadde4barnTätt

min bebis sparkar ibland ovanför naveln, på sidorna och ibland lite längre ner.

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    låter jobbigt. krya på er!

Fk är jobbiga de.

Nu har jag varit på rean och hittade en söt hello kitty i rosa för 30 kr på HM, fanns olika storlekar också.
    Min man köpte en mammatröja till mig. Och jag hitttade stora t-shirts på gina trico.
    Hittade även en klänning till min dotter och 2 star wars tröjor till min son 4 år.

30 kr på HM
    tycker det är svårt att hitta pojkbodys som är riktigt söta i minsta storleken 50...någon som hittat det?
    sen fundera jag på att köpa tunna mössor som är söta med något fint tryck på, men hittade inte det heller,  vet inte om det behövs i maj månad eller om det ska vara små hattar?

• FruMadde4barnTätt

ja vi vill ha 3 namn om det är flicka och 2 om pojkeSkrattande

Stephanie Samantha Lisett  eller Melanie och Lovisa får kanske vara med bland namnen.

Filip Jonathan om pojke tror vi.

• FruMadde4barnTätt

hittade lite fler bebiskläder,bla.  4 body för 100 på babyland, med bilar, båtar och tåg.
    vår diskmaskin har gått sönder, så fått köpa ny nu på rean och väntar på att de ska leverera den till oss.
    fick även köpa ny dator på rean igår, då vår gamla dator gick sönder.

Är förkylda här.
Svar på tråden BF maj 2011