• jakeline

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2010-11-11 12:06:24 följande:
    Tycker det låter som att många har fått lite halvdåliga barnmorskor, mitt tips är BYT! Jag hade en jag inte trivdes med från början, sen kom jag dit och fick en annan eftersom min första var bortrest och den nya var helt underbar så jag bytte och är nu supernöjd.

Annars tycker jag det låter väldigt skönt för er som inte behöver vara hos BM så ofta, själv springer jag dit minst varannan vecka pga mitt blodtryck och dåliga sköldkörtelvärden, mindre roligt...
    jag trivs jättebra med min. Hade henne förra gången också. Skulle jag byta skulle jag få åka till en annan ort. Känns lite jobbigt, så jag är GLAD att jag trivs med henne!

Lär får gå en gång i månaden typ fram till sista månaden/månaderna.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    fliona skrev 2010-11-13 17:34:35 följande:
    jag går in i vecka 15 på Tisdag. och är så känslig kan grina av att bara se typ idol är skit jobbigt grinar av vad som hellst! nån fler??
    jag känner mig lite mer känslig, men inte så att jag gråter, men ögonen tåras. Tror nog att det var värre tidigare. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-14 20:10:36 följande:
    är det någo mer som känner att humöret har förändrats?

Jag känner mig tyvärr så himla ARG!! Fattar inte, retar upp mig på småsaker och skulle kunna knivhugga någon för att den gör något konstigt... bara MÅSTE skälla ut folk till höger och vänster... det är SKITJOBBIGT!! Värsta PMS-kärringen ju!!
    Kan man få hjälp mot det?
    det hör väl till att man har ett häftigt svängande humör när man är gravid. Jag känner mig mer lättirriterad den här graviditeten jämfört med förra, men det beror väl mer på at tman är trött redan från början för man har en liten en hemma. 
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-15 20:30:40 följande:
    ja det är ju just det att man reagerar så konstigt på saker och VÄLDIGT starkt!! MEn jag försöker verkligen tänka efter innan jag säger något, jag menar jag kan ju inte göra mig ovän med hela världen Flört

tror dessutom att jag har börjat få foglossning Rynkar på näsan
    har skitont i ländryggen och det strålar ut mot sidorna... står jag still eller sitter så är det ingen fara mer när jag rör mig, ska sätta mig/ställa mig upp eller böja mig ner å ta på mig kläder... sen säger de j att man inte sak röra på sig i onödan eller vad har ni hört?
    Jag kan ju lixom inte bara sitta still på jobbet då jag jobbar med barn...
    man ska röra sig lite och ofta har jag hört. Plus sitta ner och klä på sig, så att man ställer sig upp på båda benen, istället för att stå på ett ben så bäckenet hamnar snett. Tänk att du har ett snöra kring knäna när du reser dig så du inte reser dig bredbent.

Jag har börjat få ont i vänster sida när jag sover, redan börjat lägga en kudde mellan knäna, det är sååå skönt!

Kottemor! lycka till!
  • jakeline
    MammasGos skrev 2010-11-17 08:00:51 följande:
    Vi har fått ul-tid den 16 dec. Längtar sååå! Som alla andra så klart hihi

Ska ni ta reda på vad det blir eller ska det bli en surprise?
    Vi ska nog inte ta redap å det denna gången....gaaah, jag kommer nyfikna ihjäl mig! *s*
    har den 14e och ska inte ta reda på könet. det får bli en glad överraskning. Även om jag är lite sugen så sa mannen ifrån och jag tycker det är bättre att ingen vet då.
  • jakeline
    JosefineK skrev 2010-11-17 12:16:44 följande:
    Jag har ocksà den 14:e och vi ska ta reda pà kònet (de sa redan pà kubb att det till 90% sàkerhet àr en kille). àr bara sà nyfiken pà varfòr man inte vill veta?  Vi skulle inte kunna hàlla oss! Kan knappt hàlla oss till den 14:e december..
    Jag tyckte det var såå spännande förra gången att inte veta. Inga förutfattade meningar, liksom. Det spelar ju i alla fall ingen roll vad det är som kommer ut... Men jag kan förstå varför man vill veta. Dock kan jag inte förstå de som namnger sina barn redan innan de kommit ut. Vi hade iofs bara ett killnamn, så det var jättekämpigt, men det kom ut en Éomer så det var ju bra. Hade varit knepigt om det varit en Kurt... :P
  • jakeline
    carwho skrev 2010-11-17 16:11:56 följande:
    Vi vill absolut inte veta i förväg kön, vill att det ska vara en överraskning. Och tror att man hinner köpa kläderna i efterhand. Även så vill vi att det ska vara en överraskning för släkt & vänner.
    plus att det är lite kul när man har könsneutrala kläder på barnet då folk är så himla intresserade av vilket kön det är. Jag fick en jättefin dress från Fem myror till Èomer, men lila byxor och blårandig tröja med en av de stora rosa elefanterna på... Många ifrågasättningar. :P
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-17 17:38:01 följande:
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
    vi har en blå vagn vi, köpte en vi gillade istället för att gå på färgen. så även om det blir en tjej får hon ligga i den. I övrigt har vi mycket grönt i bebisklädväg. 
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-18 10:33:36 följande:
    Gud vilken beslutsångest jag fått om det där vaccinet nu då... Ska ni andra vaccinera er mot influensan?
    jag tror inte att jag ska vaccinera...
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-18 10:43:53 följande:
    Det är verkligen värdelöst att sitta och läsa på nätet om fördelar och nackdelar, nu är jag ännu mer förvirrad...
    haha jag har inte läst något, men jag har bara vaccinerat mig en enda gång, och det var för att vi fick det gratis av det stället jag jobbade på då. Det var nog också första gången jag fick influensaliknande symptom...
Svar på tråden BF maj 2011