• jakeline

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2010-11-18 12:42:47 följande:
    Jag drömde att jag fick en dotter inatt, som jag tappade bort bland massa filtar. Bäst man har det städat sen när bebisen kommer då Flört
    haha illa. Jag har drömt flera gånger om tvillingar i olika former, men i slutändan har jag ändå bara en bebis
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-11-20 09:45:47 följande:
    Spännande! Hur ser det ut? Ska ni buda?  Vi har ganska nyligen köpt hus, flyttar in 10/1. Ska bli så kul, men en stor omställning! Nu bor vi i en liten central 2:a, då flyttar vi till ett 181 kvm hus i ett villaområde ca 7 km från stan! Får se om man blir lappsjuk..
    åh det var suveränt. Så vi ska prata med banken nu. Blir lite omvänt, men iaf... Bara att chansa.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:
    Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?
    Förra gången kommer jag ihåg att det var med så där skräckblandad förtjusning man gick in i undersökningsrummet, men väl där rann tårarna och allt var bra. Är inte så nervös den här gången. längtar bara som en liten toka!
  • jakeline
    Sofi 79 skrev 2010-11-22 08:47:41 följande:
    Här är en till som undrar om det inte bökar där inne i magen trots allt. Trodde jag skulle känna igen känslan från förra gången, men är lika osäker nu som då.
    Blir lite full i skratt när jag tänker på alla filmer där de liksom stannar upp, lägger handen på magen och ler så där hemlighetsfullt eller brister ut i skrattblandade tårar. Som att första gången man känner något så är det helt glasklart.
    Så är det inte för mig i alla fall...
    haha inte för mig heller...
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    men ursäkta?! Det var det dummaste jag har hört... Nu är visserligen min son vänsterhänt, men vi lyssnade inte på hjärtljud förrän i v 20 om jag inte missminner mig. Och det enda min BM sa var att det var svårt att höra dem så tidigt.
  • jakeline
    JosefineK skrev 2010-11-22 12:51:07 följande:
    Dà kommer vàr garanterat bli vànsterhànt, vi fick lyssna i bàde vecka 7 och vecka 13!
    Hjàlp, vad ska vi gòra om vi fàr en vànsterhànt son... Det kommer vi aldrig kunna hantera, hela vàrt liv kommer bli upp och ned...  Flört
    haha ja som om det skulle spela någon roll? Vi lever inte på 1700-talet... Min son är vänsterhänt och har varit det i princip sen han  började ta i saker. Och vi har inte gjort några extra Ul eller lyssnat mycket på hjärtat.
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:01:08 följande:
    Jag gick in i vecka 16 igår och börjar också få problem att dölja magen men jag känner mig ärligt mest tjockare. Får se om jag vänjer mig snart Glad

Har du känt någonting i magen? Jag känner ingenting, men så vet jag ju inte riktigt vad jag letar efter heller...
    jag har känt lite fladder då och då. Men det är mitt andra  barn så jag vet ju lite mer vad jag ska känna efter! :P
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:19:58 följande:
    Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört
    haha, normalt brukar de ju vakna till när man själv ska sova. Förra gången kände jag nog inget förrän vid UL då bebbe spritte till när hon var där med mojängen. Men då hade jag moderkakan i framvägg som en annan airbag som tog emot alla stötar så jag inte kände något. :P Nu känns det som typ fiskfladder om man ska använda den vedertagna termen! :P
  • jakeline
    morotsland skrev 2010-11-23 10:01:06 följande:
    Här är det ett fasligt liv i magen på kvällarna, på dagarna känns ingenting. Så här i början är det såklart kul att känna att det är något därinne men senare är det skönt att inte ha en alltför livlig krabat. Säger jag som haft en lugn och en vilding i magen tidigare. Första barnet sparkade så mycket att det kändes som att inre organ skulle krossas, inte så kul...
    min son låg och sparkade mig uppåt revbenen och brösten hela tiden förra gången. Skavde nåt så in i jorden när hans  beniga rumpa låg uppåt sen... :P Men det är mysigt samtidigt, om det inte blir för mycket.
Svar på tråden BF maj 2011