Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Idag har jag varit och fikat med min kompis som fick sin lilla för en månad sen, längtar ihjäl mig efter lillprinsen nu......kan det aldrig bli maj???????

• skalbagge

Någon som har erfarenhet av bröstpump, vilken man ska välja?

• skalbagge

Tack alla för svar angående bröstpump.

Lina Sofi: Eftersom jag pluggar och är i skolan på tisdagar så behöver jag pumpa för att pappa ska kunna mata lillen.

Ladyline: Om jag bara ska pumpa för en dag i veckan funkar det med apotekets då?

30 DAGAR kvar till BF!!!!!!

En annan fråga, vi har planerat att åka till gotland nästa helg.....jag är i slutet på vecka 37 då, vågar jag det?

• skalbagge
    morotsland skrev 2011-04-02 10:44:05 följande:
    skalbagge: Om jag var du skulle jag testa, apotekets är ju en billig investering. Det beror ju på hur långa dagar du ska vara borta, hur länge du ska göra på det sättet (de äter ju i regel mer och mer...), om det känns ok att komplettera med ersättning eller om du gärna vill helamma etc. Du kommer nog att behöva ha med dig en pump och pumpa på plats också för att lätta på trycket. Jag glömde pumpen en gång när jag skrev en fyra timmars tenta och höll typ på att spricka
    Tack för svar. Kommer behöva va i skolan varje tisdag under hela min föräldraledighet förutom sommaruppehåll juni, juli, augusti. Har ju ingen aning om hur det kommer fungera med amning och jag har inga problem med att komplettera med ersättning heller. Kanske testar på apotekets till att börja med då, sen kan man ju invetera i en elektrisk senare om det skulle behövas. Tack för tipset med att ha med sig pump till skolan och pumpa ur, hade jag nog inte tänkt på själv och det hade ju inte varit så kul.
  • skalbagge