Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Idag har jag varit och fikat med min kompis som fick sin lilla för en månad sen, längtar ihjäl mig efter lillprinsen nu......kan det aldrig bli maj???????

• skalbagge

Någon som har erfarenhet av bröstpump, vilken man ska välja?

• skalbagge

Tack alla för svar angående bröstpump.

Lina Sofi: Eftersom jag pluggar och är i skolan på tisdagar så behöver jag pumpa för att pappa ska kunna mata lillen.

Ladyline: Om jag bara ska pumpa för en dag i veckan funkar det med apotekets då?

30 DAGAR kvar till BF!!!!!!

En annan fråga, vi har planerat att åka till gotland nästa helg.....jag är i slutet på vecka 37 då, vågar jag det?

• skalbagge
    morotsland skrev 2011-04-02 10:44:05 följande:
    skalbagge: Om jag var du skulle jag testa, apotekets är ju en billig investering. Det beror ju på hur långa dagar du ska vara borta, hur länge du ska göra på det sättet (de äter ju i regel mer och mer...), om det känns ok att komplettera med ersättning eller om du gärna vill helamma etc. Du kommer nog att behöva ha med dig en pump och pumpa på plats också för att lätta på trycket. Jag glömde pumpen en gång när jag skrev en fyra timmars tenta och höll typ på att spricka
    Tack för svar. Kommer behöva va i skolan varje tisdag under hela min föräldraledighet förutom sommaruppehåll juni, juli, augusti. Har ju ingen aning om hur det kommer fungera med amning och jag har inga problem med att komplettera med ersättning heller. Kanske testar på apotekets till att börja med då, sen kan man ju invetera i en elektrisk senare om det skulle behövas. Tack för tipset med att ha med sig pump till skolan och pumpa ur, hade jag nog inte tänkt på själv och det hade ju inte varit så kul.
  • skalbagge

Hörrni en tanke från mig, jag har gått upp 14 kg under min graviditet och jag tycker inte jag blivit tjock mer än mage och lite höfter såklart. Det jag funderar över är om jag har blivit blind och kommer märka sen efter förlossningen att jag i själva verket har blivit fet eller om alla viktrekomendationer under graviditet är lite väl låga?

Det står ju överallt att det är lagom att gå upp mellan 10 och 12 kg, är det fler som gått över det strecket och inte känner sig feta i övrigt?

• skalbagge
    Saso87 skrev 2011-04-04 11:33:44 följande:
    Fler som drabbats av vadkramper?? Jag vaknar på nätterna ibland av att det krampar något fruktansvärt i vaderna. Nu har jag ont även dagtid och det är lite jobbigt eftersom jag ska jobba denna och nästa vecka också, låååånga dagar =( usch vet inte om jag orkar...

Det är nog första gången jag gnäller riktigt.. jag vill bara ligga hemma och vila nu, fler som känner likadant?

v.35 och är +7 kg
    58 kg till 65 kg
    Lycko dig med vikten. Jag startade på samma vikt som dig men har gått upp till 72 kg alltså 14 pannor. Men mycket är nog vatten hoppas jag verkligen.
  • skalbagge
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    Åh nej va jobbigt!!!! Då är det alltså havandeskapsförgiftning du dragit på dig eller?
    Håller tummarna för att det ska gå bra för dig nu och att de tar väl hand om dig på förlossningen.
  • skalbagge
    Misswiren skrev 2011-04-04 20:40:47 följande:
    Gokväll.

20 min kvar till "En unge i minuten" :P

Ngn annan här som ska hinnsvepas?

Jag blev erbjuden i vecka 38+6 alltså om ca 2 veckor. Är helspänd och förväntansfull, även om jag vet att det kan resultera i inget resultat eller massa pinvärkar.
    Skulle va typ 50/50 :)
    Men varför fick du erbjudande om det? Är inte det något man bara gör om man går över tiden?????
  • skalbagge

En fråga, hur ont gör egentligen värkar? Jag har haft en del sammandragningar de senaste veckorna men dessa har gått över när jag lagt mig ner och vilat och har inte känts någonting.
    Men idag har jag haft som sammandragningar fast de känns samtidigt som mensvärk i mage och nedre delen av ryggen, ingen galen smärta men ändå ont liksom. Det går inte över när jag ligger ner och vilar heller utan kommer och går. Jag är i vecka 37 

• skalbagge
    Tiiinaa skrev 2011-04-05 22:24:45 följande:
    Är också i vecka 37 och har PRECIS samma som du beskriver. Fick för mig att det var något på gång och blev aningens uppstressad. Är inte riktigt redo än uppenbarligen...hehe...men jag vet inte. På mig kommer det när jag sätter mig eller lägger mig. Det känns typ precis som mensvärk, i nedre delen av magen och lite lite i ländryggen.
    Då är vi två i samma sits! Jag har sagt till mig själv, sambo och lillen i magen att han får gärna komma nästa vecka men helst vill jag att han ska stanna den här veckan ut så han räknas som fullgångenGlad.

Idag ska jag till barnmorskan så jag får rådfråga med henne.

Det kommer säkert sluta med att jag går över tiden istället haha.
Svar på tråden BF maj 2011