• Jean

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-03-02 11:48:41 följande:
    Låter inte direkt som nån jättevettig person.
    Men jag tänkte på det där med SF måttet. Det spelar ju ingen roll om du gått upp i vikt eller inte. Man mäter ju livmodern och den växer ju även om du inte går upp i vikt (eftersom bebisen växer). 
    Sen kanske det är som du säger ändå att hon inte mätte som alla andra. Tycker inte SF mått på 33 cm i v32 låter helt orimligt, men vad vet jag Glad
    Hoppas iallafall du får en BM som du trivs bättre med sen under förlossningen. Annars får du försöka byta! Man vill ju inte behöva ligga och känna att man inte trivs med BM just då.
    Kanske stammer, satt och kollade pa en sf matt kurva pa natet igar och dar stod de att jag skulle vara 30 och jag har foljt den ratt tydligt, kanns mycket att oka med 4 pa 2 veckor. Men jag ar ingen expert. Kandes bara inte ordentligt matt nar hon gjorde de och sen med tanke pa allt annat hon sa. Far mata mig hos forlossningslakaren om 2 veckor sa far vi se.... =)

Kommer absolut att byta om hon ar dar pa den stora dan. Min man har lovat mig att hon inte far komma i narheten av mig! ;)
  • Jean

Neith: Underbart med brollop pa lordag. Maste kannas speciellt med liten i magen. Mina hormoner hade nog fatt mig att bola under hela vigseln.... =) Njut! Grattis!

Maste bara skriva att natten var inte sa rolig da jag vaknade upp flera ganger. En gang med sa ont i nedre magen for jag var sa kiss nodig och sen med varldens kramp i benet som fortfarande nu gor ont. =( Hoppas de slapper tills min vatten gympa snart.

• Jean

En av mina cravings ar gradde som jag ser att nagra fler har... Haft dille pa vindruvor och korsbar och i borjan mycke kott.

• Jean
    Miloxan skrev 2011-03-06 10:19:17 följande:
    Halkade mokull igår och hamnade på halva magen i alla fall. Ringde förlossningen för råd och så länge bebis sparkade och jag inte hade blödningar eller sammandragningar var det bara att ta det lugnt. Bebis rös sig vanligt men är ändå orolig!
    Usch va otackt! Forstar om du ar orolig, hade jag med varit. Men de ar nog ingen fara, dom ar ratt skyddade dar inne. Hoppas du kanner dig lugnare snart.
  • Jean

Fick mig en intressant dag igar, da jag hamnade pa sjukhuset halva dan. De borjade redan i forrgar kvall nar jag fick sant obehag ont i nedre delen av magen som sen overgick i mens liknande molvark i sangen och fortsatte pa morgonen. Hade gjort mig i ordning for att springa ut pa stan och shoppa lite men tankte de ar nog bast att ringa sjukhuset och fraga. Sa BM sa at mig att lagga mig ner och vila, med varmekudde och varktablett om jag behovde och sedan ringa tillbaks efter lunch och eftersom de fortsatte ville dom ha in mig. Sa dom kollade bebisen som var ok och blodtryck. Mitt urin sag misstanksamt ut. Sa min forlossningslakare blev dit ringd. Ultraljud visade allt ok sa han misstanker infektion i urinblasan sa blev hem skickad med antibiotika i en vecka. Blir bara sa himla nervig nu for jag tankte pa min ryggvark som borjat komma hogre upp i ryggen kanske ar njurarna. Sa att jag haft ryggvark hogre upp men kanske skulle visat vart..... =O Ar ju sakert ingen fara (hoppas jag) men nar man bar pa liten sa blir man ju nojjig for mindre.

Ar nu ocksa irriterad pa en viss lakare som jag sag i borjan av gradiviteten, skoterskan tog namligen ett urin prov som sag grumligt ut och ville skicka ivag de pa odling men lakaren sa att de behovdes inte eftersom jag inte hade ont nar jag kissade.... Jag sa till henne att jag normalt inte kanner sjalv nar jag har de men nej. Fan sa jag har val haft de minst i sju mander da.

Nan som vet natt om efter hur lang tid de tar att sprida sig till njurarna och om de racker med antibiotika for de??

• Jean

Tack for era svar! Da haller jag tummarna pa att bli symptomfri pa nagra dagar!

Ewima: Skont att veta om de spridit sig sig till njurbackensinfl sa borde antibiotikan fixa de med. Tack!

Kanner mig lite lugnare nu! =)

Har inte haft sa ont att jag behovt varktabletter men mycket molande i nedre delen av magen som satt igang i forrgar. Har dock vaknat med super vark for jag vart sa kissnodig ett par ganger. De ar ju latt att lamna ett urinprov om man misstanker de sjalv. Ar glad att jag akte in och nu blir behandlad! Tydligen sa ar de jatte vanligt att fa infektioner pa blasan nar man ar gravid.

• Jean

Therre: Lat ingen vidare med din syster. Va hemskt! Maste vara jobbigt att ga igenom. =(

Skont att fa de avklarat med polisanmalan, you go girl! Hoppas du far en bra dag trots trakigheter....

• Jean
    TeosMamma skrev 2011-03-08 11:06:46 följande:
    Jag har haft UVI typ hela graviditeten och ätit PC 8 ggr... Nu äter jag en per dag och så ska jag göra resten av graviditeten.
    Jag var orolig för njurbäckeninfl. för jag har mycket ont i ryggen och är dunköm men det verkar inte vara något. Dessutom har flera av de pc som jag ätit även tagit bort det om jag skulle ha haft det så du kan nog slappna av, verkar som de flesta PC tar bort även njurinfl om den inte är väldigt aggresiv (men då har man sjukt ont också av vad jag förstått).

Konstigt dock att de inte skickade på odling tidigare, ibland känner man ju inget alls, jag märker mest på lukten, (usch och fy vad det kan lukta, som ruttna ägg typ) sedan att man får springa oftare på toa och tröttheten.
    Va jobbigt att du haft de sa lange och maste fortsatta behandling hela vagen. Men skont att dom hittat de!

Jag har ju inte haft sa ont att jag inte klarat av smartan sa de kanske inte spridit sig alls. Men de kanns skont att veta att tabletterna kan bota mer an bara uvi. Men jag ar mycket fundersam pa hur lange jag har haft de. Den lakaren som inte vill skicka de pa odling var en lakare som jag traffade forsta gangen darav tog dom ett urin prov for att se hur de sag ut. Men jag gillade inte henne alls sa jag har inte varit tillbaks och kommer inte ga till henne igen. Nu nar man vet hur vanligt de ar hos gravida sa kan man ju undra va fasiken hon tankte...

Angaende lukt sa har den funnits den... =/ Min forlossningslakare tog ett svab for nagra veckor sedan som visade att jag hade svaminfektion sa jag har precis slutat min behandling for de och lukt och flytningar har blivit battre men de lilla som ar kvar kanske forsvinner nu da! =) Hoppas! Duschade tre ganger om dan for nan vecka sen, man kanner sig sa ofrasch. Laste dock att svampinfektion var en biverkning fran min antibiotika sa jag aker val pa en till san behandling... Men allt kanske loser sig snart!!!
    Tack for tips och rad!
  • Jean

Jag anvander Elle Macpherson amings behaar och sover i somnlosa superbra. Men hotmilk ar aven mycket fint, ska inskaffa mig nagra sadana med. Dom sager ju att man ska kunna ha samma storlek som nu nar man borjar amma eftersom dom ser till sa man far in en nave i behan nar man har den pa. Fast visst maste de ju handa att man far in sa mycket mjolk att man behover storre.

• Jean

Hade ett par "mensvarkar" som kom och gick igar kvall, sa jag ringde in for sakerhets skull eftersom jag ar sjalv hemma. Sa att jag garna ville ga och lagga mig for att jag var sa trott. Dom var inte sa oroliga men sa att de kunde vara forvarkar som satt igang men om de skulle vara sa sa har jag ju gott om tid att komma in. Sa jag stannade i alla fall hemma och la i ordning mina papper och grejor som jag maste ha med om jag ska in och kollas. Kanns verkligen som att de narmar sig och kan handa nar som helst ibland.

Far hem min kara man om tre timmar! Langtar saaa.... Skulle vart hans sista resa innan baby kommer men blir nog en kortis pa 3-4 dagar om nan vecka igen, men de ska nog ga. 

Skulle ivag pa en shopping runda pa stan for att forsoka kopa de sista som behovs till sjukhuset men var tvungen att ta in katten till veterinaren som hade svullna "anal glands" vad de nu heter pa svenska, sa dar rok en 1000 lapp och hon ska tillbaks nasta vecka for avmaskning och vaccin. Sa hittills utover vanliga rakningar denna manad har vi kommit upp i 13500 plus, blaaaa..... Kanns fel att shoppa.....

Svar på tråden BF maj 2011