• FruganH

BF maj 2011

Nu ska vi strax iväg och hämta barnvagnen Glad
    Ska bli kul, men inte riktigt lika kul att köra bil i det här vädret! Men jag är ju rätt van eftersom jag kör till och från jobbet varje dag, vilket är ungefär 1 timme per resväg (mer nu iförsig när vägarna är i så uselt skick) Obestämd

Jättefina bilder ni har fått på RUL tjejer! Är det inte underbart att få se dom små?
    Nån mer än jag som ändå har lite svårt att fatta att det ligger en liten människa därinne i magen? Trots att magen växer och jag känner den sparka varje dag så känns det helt otroligt och overkligt att det faktiskt är så Drömmer

• FruganH

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.

• FruganH

Alltså, jag måste bara fråga.. allt det här med veckoräknande gör mig bara helt förvirrad.
    Hur är det BM brukar räkna? Brukar de räkna BF som v 39+6? Eller som 40+0?

Jag har ju BF den 6 maj och enligt FL så är jag nu i v 20+4 men enligt en annan uträkning på en annan sida är jag i v 20+5. (Antar att den sista uträkning är med BF som 40+0?)
    Kanske kvittar egentligen eftersom jag kan välja att räkna hur jag vill, men hade ändå vart kul med lite klarhet i det hela...

Hur räknar ni andra?

• FruganH
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-22 18:48:21 följande:
    Moi Mokulat
    grattis till pojken!

barbabelle
    vilken fin bild! så gjorde vår bebis också med handen/tummen i munnen.

jag har moderkakan i framvägg, så känner inte bebis sparkarna så mycket då.
    Jag har också moderkakan i framvägg enligt RULet. Trodde inte jag hade det eftersom jag känt bebisen röra sig ganska länge (är i v 20+5 nu). Numera känner jag den varje dag och mycket tydligt. Igår kände sambon för första gången en buff på utsidan av magen (och då har jag ändå lite hull emellan antar jag eftersom jag inte var supersmal innan graviditeten), så jag vete tusan om den verkligen är i framvägg eller inte, men hon som gjorde RULet borde ju vetat vad hon pratade om.  Glad
  • FruganH

Var på mitt andra BM-besök igår och fick höra bebisens hjärtljud, mellan 145-150 låg det på och den rörde sig en hel del. Annars gjorde vi inte så mycket eftersom det inte var min "riktiga" BM, för hon var sjukskriven, men fick lite information och moderskapsintyg och sånt.
    Fick reda på att jag måste gå på extrakontroller hos BM och ta blodprov eftersom jag är Rh-negativ och då måste dom kontrollera att jag inte börjar bilda antikroppar. Hade ju kollat lite på det innan, så jag visste redan om det och blev inte så förvånad.

Är megaförkyld, så nu skall jag vila tills det är dags att göra sig iordning och åka iväg för att fira julafton.
    Hoppas alla får en riktigt GOD JUL! Skrattande

• FruganH

Kommer vara ledig resten av veckan nu och ska åka ut med maken och hunden till föräldrarnas sommarstuga (som inte alls bara är en sommarstuga, men vad ska man kalla den?). Ska bli så skönt att komma iväg från stan!

Ville bara önska alla ett GOTT NYTT ÅR eftersom jag inte har tillgång till internet däruppe i skogen Flört

• FruganH

Är i v22+6 och sedan ett par veckor känner jag bebisen varje dag, flera gånger. Suprmysigt!
    Kände första rörelserna rätt tidigt, redan i v14-15 nån gång var jag helt säker på att det var bebisen som rörde sig och då har jag ändå moderkakan i framvägg konstigt nog. Hade fått för mig att man brukar känna mindre och senare då.

Någon mer som har fått nästäppa förresten? Efter två förkylningar på kort tid vägrar nästäppan släppa. Den är värst på kvällen/natten och jag får PANIK när jag inte kan andas genom näsa. Måste det. Klarar knappt att andas genom munnen. Vanlig nässpray får jag ju inte använda längre, så jag tänkte höra om någon här har något tips på vad man kan prova?

• FruganH

Många med nästäppa verkar det som.. ska nog ta och köpa renässans och testa, för det är ju bara nån gång under natten jag kan behöva det. Vill inte heller använda vanlig nässpray mer eftersom jag blir beroende och har svårt att sluta med den. Trodde det var det som hände nu, men nu var det en vecka sen jag slutade med nässprayen och det brukar ju bara vara jobbigt första natten i princip. Får nog pröva mig fram helt enkelt.

• FruganH

Down under - Verkligen superfina bilder! Funderar också på 3D-UL Glad Får se hur det blir.

• FruganH
    Therre skrev 2011-01-11 12:38:58 följande:
    tror lillen leker rövare i magen ibland, och verkar tycka att de är väldigt kul att sparka så jag måste pringa på toa hela tiden, tycker den ligger ganska långt ner för de är inte ofta som jag känner sparkarna högt upp och ändå är jag inne på vecka 24, är de vanligt att de ligger långt ner vid den här tiden, kommer inte ihåg ett dygg hur de var med dottern, kommer bara ihåg att de var en väldigt lätt graviditet... Men de är iaf så otroligt mysigt att äntligen känna de lilla livet röra på sig där inne och sambon blir så glad varje gång han känner bäbisen sparka, väntar bara på att de kommer kraftigare kickar så dottern också får känna dem lite tydligare..
    Jag känner också nästan bara sparkar och rörelser långt ner i magen. Typ precis över blygdbenet. Hade gärna velat att den skulle snurra runt lite, för det hade nog vart lättare att se och känna på utsidan om den sparkade i navelhöjd. Men men, det kanske kommer Glad Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag Flört
Svar på tråden BF maj 2011