• jakeline

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-11-23 12:16:04 följande:
    okej! Vi får väl se, min lill* hade 160 slag/minut!

Nu är det bara några timmar kvar till vi ska vara hos BM!! LÄNGTAR!!!

Vacka 18 idag dessutom!! Shit vad veckorna går undan egentligen!!
    härligt!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-11-24 16:02:08 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga!

Pratade nyss med en väninna som fick barn för ett år sedan och berättade att jag på måndag ska på mitt RUL, vi kom såklart in på kön och om jag/vi tror det är en pojke eller flicka. Då frågade hon mig vad hjärtljuden ligger på. Varpå jag svarar att vi inte fått lyssna på några hjärtljud ännu, jag har ju bara varit på inskrivningen som var i vecka 9 och då gick det inte att lyssna för det var för tidigt. Då säger hon att min vårdcentral har rykte om sig att vara dålig och underbemannad osv..jag blir nu skitnojjig över att de har för dålig "koll" på mig och min graviditet. Så nu till min fråga: Är det vanligt att man har så få barnmorskebesök så här i början av graviditeten? Jag är ju i vecka 19 snart och har bara varit på mitt inskrivningssamtal... Man hör ju om andra som får lyssna på hjärtljud och vet exakt vad de har för blodtryck och blodvärde etc..jag har ingen koll alls på sånt och känner mig nu helt vilse :(
    jag var bara på inskrivning innan rul och kom nog inte till BM förrän i v 22 igen eller så. försökte gå tillbaka till det jag skrev under graviditeten och hittade inget direkt bm besök mellan inskrivning och rul eller rul och v 22. Så det är nog inte helt ovanligt, men jag vet att det kan skilja lite. Du kan ju alltid ringa och beställa en tid ändå om du känner att vill komma in.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-25 11:01:58 följande:
    På tal om det, var bor alla i tråden?

Jag bor i Sthlm, söderförort
    Jag bor utan för Norrtälje
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-11-25 14:47:54 följande:
    Jag bor i Uppsala...finns någon mer i tråden som bor där??
    jag bor i närheten... Rimbo
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-11-26 13:59:52 följande:
    Det är samma för mig. Jag hänger bara här. Går in i vecka 19 idag. Har BF enligt barnmorskan den 28 april, men enligt mina egna beräkningar med sista mens och ägglossning så är det BF 1 maj. Konstigt hur det kan bli så olika?! Min tro är att vi kommer bli flyttade till BF i maj på RUL i alla fall så jag hänger bara här hos "majjarna" :) Blir också bara stressad av att alla är så långt före mig! Så häng här du med :)

Jag har inte fått några fler leverfläckar men däremot har min mage blivit hårigare, den så kallade "raggarsträngen" är tydligare både under och ovanför naveln. Någon annan med hårigare mage?? Det är inte så farligt på mig ännu dock men jag fasar för hur magen kommer se ut om behåringen fortsätter..haha.
    min mage ser också hårigare ut nu än förut. Det var så förra graviditeten också. Men jag vet inte hur hårig den är i vanliga fall... jag inspekterar inte magen lika mycket när jag inte är gravid.
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-26 18:04:12 följande:
    Jag har inte märkt något på någon av mina 3 miljoner leverfläckar, får väl se om det kommer...

Annars tror jag att jag känner av foglossning nu. Har ont liksom under magen på båda sidorna och det strålar ut i ena ljumsken. Riktigt oskönt, håller tummarna för att det försvinner och inte blir värre.

Har ni halsbränna förresten? Jag har det varje dag nu för tiden

(Ursäkta gnället haha)
    ja till och från. Men ännu inte ohanterbart. I slutet av föra graviditeten levde jag på Gaviscon, smakar päck men hjälper nästan direkt.
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2010-11-28 19:53:03 följande:

Undrar bara om ni har berättat för vänner på FB än?
    Är i vecka 15 nu och fundera på att göra det, men vet inte om det är för tidigt

jag gjorde det efter v 12, fast inte rakt ut. Men sen skaffade jag IFs gravid-gadget som uppdaterar sig själv en gång i veckan med lite info om vad som händer i den veckan man är i och så. Då fick man en hel del kommentarer.
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
    Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    vad härligt! grattis!
Svar på tråden BF maj 2011