Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

mammaE2011 skrev 2011-04-13 10:36:29 följande:
    Är det någon som tänker på/ är orolig över att barnet inte kommer vara friskt när det föds? Läste att av de 100.000 barn som föds varje år i landet får 200 barn en CP-skada. Jag tycker det låter mycket. Och nu när man är så nära förlossning och man gått så långt och allt har kännts bra. Jag vill ha ett friskt barn :( Någon mer som är orolig?
    Jag tror att den oron finns hos alla blivande föräldrar, tror det är naturligt!! Jag försöker dock hela tiden försöka stöta bort sådana tankar och tänka att allt ska vara bra. I början av graviditet var de oro för missfall, sen nu oron för att något ska va fel på barnet och sen kommer man väl oroa sig hela livet för det ena och de andra när den lille väl kommit ut också. Det är bara att vänja sig vid oro tror jag.
  • skalbagge
    Jodi skrev 2011-04-13 16:48:47 följande:
    Har en liten fråga till er med BF som jag i början av maj: hur har ni/ska ni bädda i vagnen? Har ni ett täcke eller räcker det med filt? Åkpåse/overall känns väl lite för varmt?
    Jag har påslakan och en filt sen får man ju se lite vad det är för temperatur när det maj kommerGlad vem vet det kanske är minusgrader och snö och då får man plocka fram åkpåsen.
  • skalbagge
    FruganH skrev 2011-04-13 18:46:22 följande:
    Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder Flört

Ååhhhh vilken liten gullunge!!!!!! Så himla söt! LYCKA
  • skalbagge

Åh va jag längtar efter min lille Edvin som är så välkommen ut när han vill. Tänk att han faktiskt kan komma när som hellst nu, tänk att man kan längta efter smärta....de gör jag.

• skalbagge

Någon mer än jag som hört ett klickljud från magen? Jag hörde det alldeles nyss, lät ungefär som när man knäpper med fingrarna!

Vad kan detta varit? Märkligt!

• skalbagge

Ojdå, `va spännande Glad. Men inget vatten har kommit ännu iaf. Kan det vara så att lillen ligger för så jag inte märker av vattnet? Vad ska jag göra, vänta eller ringa?

• skalbagge

okej tack alla för råd! Jag väntar glatt på att något mer ska hända, tänk om det ändå kunde komma lite vatten nu då så lille plutten därinne var påväg utFlört.

Innerst inne har jag en känsla av att jag kommer få gå över tiden men önska kan man ju, hehe!

• skalbagge

en på min föräldrautbildning gjorde vändning i vecka 37 och det hade lyckats.

• skalbagge

God morgon alla glada tjockisarGlad

Jag börjar fundera på hur veckorna kan gå så förbaskat långsamt, två veckor kvar till BF och jag tänker "men åh, två veckor är ju en evighet" samtidigt tänker jag hur snabbt två veckor egentligen går.......för de springer ju vanligtvis förbi eller hur?

I natt har jag mått fruktansvärt illa och har haft mycket förvärkar, sovit otroligt dåligt med andra ord.

Nu ska jag försöka plugga lite, passande nog har jag en delkurs som heter "psykologiska teorier med fokus på det lilla barnet" . Men jag kan säga att det är inte lätt att koncentrera sig nu i sluttampen och hur jag ska kunna koncentrera mig på plugget när lilleman har kommit ut återstår att se. Den här delkursen har iallafal inlämning på tentan 3 maj och jag har BF 2 maj så min plan är såklart att göra tentan nu de närmsta dagarna.

• skalbagge

Nu har jag varit ute på en lååång promenad i det fantastiska vädretSolig

Jag började fundera på en oviktig och larvig sak när jag lunkade på, någon som kanske har svar på min larviga fundering....
    jo jag undrar om man väger sig på BB när man kommer in för förlossning eller om det är så härligt att jag har vägt mig offentligt för sista gången under den här graviditeten? Haha, så himla töntig och självupptagen fundering men jag tycker faktiskt det är rent ut sagt jobbigt att ställa sig på en våg inför andra människor.

Svar på tråden BF maj 2011