• FruganH

BF maj 2011

Jodi skrev 2011-01-27 20:02:33 följande:
    Kan du inte sjukskriva dig några dar och vila? Vad jobbar du med? (bara om du vill berätta förstås)
    Njae, visst jag "kan" väl sjukskriva  mig, men problemet är att då läggs allt på hög och väntar tills jag kommer tillbaka igen. Sen är jag en såndär "duktig flicka" som ska klara allt och får väldigt dåligt samvete om jag inte klarar det. Känns inte riktigt som att jag kan sjukskriva mig heller när jag inte riktigt är sjuk.

Jag jobbar som socialsekreterare inom försörjningsstöd. Vi är överbelastade (sedan länge) och det är inget som arbetsgivaren verkar bry sig så mycket om. Flera kollegor mår också dåligt över läget på jobbet, så jag är ju inte ensam. Men får man inte den sömn man behöver och har en massa gravidhormoner och värk så blir det inte lättare direkt... Oroar mig ju såklart för bebisen med eftersom jag hört att det inte är bra att stressa under graviditeten, men det går liksom inte att undvika...
  • FruganH

Ligger i sängen och försöker intala mig själv att det är okej att vara hemma imorgon om jag inte mår bra. Lyckats åka på en redig förkylning med feber, hosta och superont i halsen och öronen.. Men jag är så himla dålig på att vara hemma från jobbet. Blir så stressad och får dåligt samvete.

Försöker tänka på den lille i magen med, men ska ju alltid vara så "duktig".

Någon mer som märkt att immunförsvaret blivit sämre under graviditeten? Var i princip aldrig sjuk innan, men nu var jag förkyld nästan hela december. Och så åker jag på det nu igen! Herregud, ska man gå och vara sjuk varannan vecka hela våren nu eller?

• FruganH

Efter en värdelös natt där jag inte sov mer än ca 20 minuter åt gången (vaknade av att jag knappt kunde andas pga en massa slem i halsen, sorry äckligt, jag vet) och fortsatt feber imorse så blev det en dag hemma.
    Det var nog tur för jag har vart som i koma nästan hela dagen.