Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:46:05 följande:
Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten)
Jag hade först tänkt vara ledig 2 veckor innan BF. Har semesterdagar att ta ut och det blir ju ingen sommarsemester i år eftersom jag ändå är hemma då med bebisen. Så varför inte tänkte jag.
Nu börjar jag faktiskt mer och mer fundera på att ta en veckas semester till (alltså sluta 3 veckor innan BF).
Sen tar jag FP från måndagen efter BF (känns onödigt att ta på helgen).
Har inte fysiskt ansträngande jobb, dock psykiskt tufft och stressigt samt pendlar 1 timme till och från jobbet.
Sen sover jag redan nu förjäkligt, har foglossning, halsbränna m.m. och känner väl att det antagligen inte kommer bli bättre. Så därför känns det befogat att ta lite semester innan.
Min man har inte alls uttryckt sig negativt över detta, utan är väldigt förstående.
Och eftersom jag tar semesterdagar och inte FP när jag är ledig innan BF så "förlorar" jag ju varken pengar (eftersom jag får lön) eller FP-dagar.