• jakeline

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2010-12-01 21:28:31 följande:
    Jag kan röra på mig ok. Men efter ansträngning, typ rask promenad eller liknande, så får jag som mensvärk i magen en stund efter. Det gör inte ont men det är ju såklart lite obehagligt. Sen har jag varit EXTREMT dålig på att röra mig och motionera de senaste 10-15 veckorna beroende på mitt illamående och tröttheten så jag är väldigt otränad överlag just nu, men det är ju en annan sak. Tror att det har bidragit mycket till min viktnedgång också...har nog tappat typ alla mina muskler!

Hur mycket har ni andra gått upp/gått ned i vikt hittils? Jag har hittils bara gått ner 3.5 kilo..inget upp trots en rejäl kula på magen. Knasigt!
    jag gick också ner i början förra gången. men det är inte ovanligt, man äter oftast som vanligt och då går ju mycket av näringen till bebben i magen. Jag vet intehur mycket det skiljer den här gången, men jag åt mycket i början då jag mådde illa, nu tror jag att jag stått stilla. Vår våg är trasig och det känns onödigt att dra igång wii:et för att väga sig :P  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    bor i sthlm så jag lär inte få reda på om det skulle synas något då... Tänker på dig, försök att se det positiva i att det antagligen växer bort av sig själv! Och att ni hade så liten risk för kromosonfel! Kram!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2010-12-02 11:29:39 följande:
    En billigare variant; 
     www.etacbutiken.se/webshop/index.php/vila-avl...
    Min karl få stå ut med att jag studsar runt i sängen... :P nu gör jag det mest för sonen kommer in till oss under natten och ligger mellan oss, så då blir det till att studsa i vilket fall för att inte lägga sig på honom... :P han har visserligen inte klagat heller
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-02 12:02:36 följande:
    Ja, det kommer att växa bort och det påverkar inte hjärtats funktion alls, men det har visat sig att det kan vara en indikation på DS. Känns inte som att fvp är aktuellt (då risken för missfall är så mycket högre än risken för DS). Så jag tänker försöka förtränga det och vara glad istället!

Förresten fick jag nytt BF - 28/4. Hänger gärna kvar i denna tråd ändå, går säkert över tiden. Och det är som jag hade på känn, en lite pöjk därinne! Vi fick en 3D-bild och han är så lik sin pappa! Glad
    det är bra! positiva tankar! grattis till sonen!
  • jakeline
    EvaChristina skrev 2010-12-02 15:07:38 följande:
    Jag är 17+4 idag och känner inte heller bebisen. Tjockare är jag visserligen, men någon riktig gravidmage har jag inte tycker jag, när jag ligger ner på rygg är magen platt och jag kan dra in magen så att den ser ut som innan grav. Man undrar ju lite var bebisen håller hus när det är så. Borde den inte vara drygt 16 cm nu?

Nu när jag inte mår illa längre och inte är lika trött så känner jag mig inte särskilt gravid :-/ Det är bara lite växtvärk i livmodern och ligamentsmärtor när jag reser mig hastigt eller liknande som påminner om att det växer ett liv i mig.
    du kan ju ha en livmoder som ligger långt bak plus att moderkakan ligger i framkant som en airbag och gör såatt du inte känner sprattlet eller har fått mage ännu. Jag kände inte något förrän efter rUL förra gången för jag hade moderkakan i framkant
  • jakeline
    skalbagge skrev 2010-12-02 15:51:29 följande:
    Jipppiiiii, nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Han hade växt perfekt så jag blev varken fram eller bakflyttadGlad

Känns som jag är världens lyckligaste människa, har aldrig någonsin varit med om en liknande känsla.  Det var precis som magkänslan sa en liten pojke......världens finasteHjärta

Såååååå lycklig!!!!!!!!!!!!!!!
    grattis! många pojkar än så länge... :P
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 18:29:27 följande:
    Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...
    vad kul! jag kommenterade! ska lägga till dig i min läslista också!
  • jakeline
    christin89 skrev 2010-12-06 10:35:05 följande:
    hejsan allihopp! Har bf 1 maj!

igår hände det en sak efter jag och min karl haft sex, jag började blöda från underlivet, väldigt rött, mensliknande! idag har det kommit lite brunaktigt! är rädd för att nått ska vara fel! Någon som varit med om liknande? väntar på att barnmorskan ska ringa mig så jag får komma in och titta om nått är fel hoppas jag! hoppas allt är bra med bebis där inne, så orolig :(
    Man får ju lite skörare slemhinnor när man är gravid, så det kan ju vara därför du blödit. Hoppas BM ringer snart så du slipper oroa dig! jag har inte haft samma problem, men det verkar vara rätt vanligt.
  • jakeline

Jag har gravidförsäkring via IF och ska även ta deras snart född-försäkring för bebben. Gravidförsäkringen är gratis men snart född kostar lite. Men det kan det nog vara värt OM något skulle hända. Jag hade trygg hansa förra graviditeten.

Svar på tråden BF maj 2011