Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Vad dåliga vi har varit på att skriva i tråden idag. Vad göör ni? Flört

Jag sitter och tittar på spjälsängar men det var ärligt talat inte sådär jättespännande så jag måste nog byta aktivitet nu.

• Lovelyness
    Friida11 skrev 2011-01-17 18:44:27 följande:

Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P

kram på er!

Min sparkar bara långt ner i magen, på exakt samma ställe hela tiden. Har bara känt sparkar på andra ett fåtal gånger Glad
  • Lovelyness

Måste bara spy lite på alla konstiga FK-regler. Jag hoppades att jag skulle kunna få föräldrapenning beräknad på mitt arbete innan mina studier. Nu visar det sig att csn-terminen sträcker sig till vecka 2 medan jag studerar till vecka 3. Det känns ju lite svårt att fatta att man ska skriva in sig på arbetsförmedlingen innan man sutat plugga!? Skriver jag in mig i morgon på arbetsförmedlingen (vilket jag inte kan eftersom jag har skola) så kommer jag ha en dag glapp mellan studier och arbetslöshet vilket gör att min sgi nollas.

HÄRLIGT!

• Lovelyness

Vem var det som virkade här inne? Är det fler som virkar, stickar eller syr?Jag tänkte göra klar barnvagnsmobilen och sen ge mig på en babyfilt gjord i mormorsrutor.

Antar att det där behovet av att boa har smugit sig på mig, just nu känner jag för att flytta och göra om precis allt när det gäller inredning!

• Lovelyness
    TeosMamma skrev 2011-01-20 15:41:12 följande:
    Jag stickar jag, en babyfilt, är strax färdig, sen får vi se vad det blir mer Skrattande
    Känns så kul att göra något åt Knyttet! Baby
    Då måste du lägga upp en bild sen så man får se! Ja det känns speciellt när man lyckats göra någonting själv Glad
  • Lovelyness

Hur går det med namn för alla förresten? Har ni några favoriter? Här blir det antaligen en liten Noah, det är iallafall det han har hetat från början menvi får väl se om han fortfarande heter det när han väl kommer ut Glad Min andra favorit är Malcolm, så det ska jag inte räkna bort helt än.

Ska ni ha fler namn eller nöjer ni er med ett? Jag vill gärna ha två

• Lovelyness
    Åsasåsa skrev 2011-01-20 18:06:36 följande:
    Namn ja, vi tror att det är klart men har ju ändrat mig många gånger so far.. men det blir nog en liten Moa. Kom på nu att det rimmar på Noah som jag haft som favorit på killnamn, har inte tänkt på det förut.

Men Lovisa är ju himla fint det med! Fast det tycker inte sambon, Moa är det enda namn vi varit överens om.
    Haha vad konstigt jag har inte heller tänkt på att dom namnen rimmar och jag som har en kompis som har en dotter som heter Moa...
    natalieh skrev 2011-01-20 18:20:57 följande:
    Vi i Malmö får 2 ultraljud, v 19 och v 32.. tråkigt att inte alla får det Rynkar på näsan

Namnen är helt klara för oss, det var dom redan innan jag blev gravid..
    Blir det en flicka så ska hon heta Geli och blir det en pojke ska han heta Kingston.
    Vi är då inte som alla andra, haha.. Skrattande
    Kingston har jag försökt få till i andranamn efter Noah men det gick inte riktigt hem hos min man, nu försöker jag jobba in Denzel men jag är inte så framgångsrik där heller haha
  • Lovelyness
    tove83 skrev 2011-01-20 21:45:54 följande:
    Jag bor i villa så jag tar nog city korgen ändå!! Tycker den verkar både praktisk och stabil, då vi har hund också så vill jag ju att den ska klara av lite kraftigare terräng!! Tror den blir kanon för våran del, lutar mot antingen offroad/ red eller svart eller röd med svarta detaljer, vi har ju inte kollat kön heller, är en röd för tjejig om det skulle bli en pöjk tycker ni????
    Om man tycker röd är en tjejfärg kanske, det tycker inte jag Glad
  • Lovelyness

Jag funderade lite på vad man åker hem i för kläder från bb, jag är beräknad den 21 maj och då är det ju ofta rätt varmt men jag antar att bebisen behöver en del kläder ändå. Är det någon som har någon aning?

Svar på tråden BF maj 2011