Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

solskydd till vagnen är bra att ha, finns sådant man kan sätta fast över vagnen.

• FruMadde4barnTätt

sånt här köpte jag förra sommaren,det var jättebra! lätt att sätta på och ta av och fälla ihop.
    solskydd till vagen:
    http://www.zunblock.se/?pid=3

stora bindor behövs ju också, har avslaget rätt länge och mycket.
    får väl några bindor på BB, men sen när man åker hem så är det bra att ha det.

• FruMadde4barnTätt

Nojnen
    ja det är ju nattbindor jag menade, hade libress nattbindor fungera bra.

• FruMadde4barnTätt
    sådan här att ha i bebissängen eller sen i större barnsäng, har varit jättebra, då det kan komma kiss eller kräk i sängen:
    www.babyland.se/baddskydd-vattentat-flanell-6...

kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.

barbabelle
    visst är det underbart att höra hjärtljuden på bebis.Skrattande
  • FruMadde4barnTätt

var tidigt ute och köpte bebis grejor med första barnet, kände det var bra att börja i tid , då det är så mycket grejor som ska köpas.

spjälsäng - våra barn har inte gillat den - de har sovit med mig - jag har ammat dem till sömns.
    använde spjälsängen lite i början när de precis var nyfödda bara.

Kottemor
    har du någon som hjälper dig med hästarna? vad är det för hästar du har?
    jag har själv haft häst många år, men nu är hästen hos min mamma, då vi inte har tid och pengar till hästen.

hittade dessa söta bebiskläderna idag på HM, hittade även mjuka och sköna mammabyxor och mammaklänning och 2 amningsBH i 2 storlekar än normalt, då brösten växer en del vid amningen.

• FruMadde4barnTätt

Hiawatha
    vilken jättefin vagn!

• FruMadde4barnTätt

fick ont i magen av att vara ute och gå i affärer, så något sådant blir det inte igen.
    Bara till att ta det lugnt här igen då.

• FruMadde4barnTätt

Lovis

jag fick ont som mensvärk och tryck nedåt och känns ont att bara stå upp och känns jobbigt i varje steg jag går, magen blir hård emellanåt och kan vara hård på olika ställen.

om jag inte tar det lugnt när det börjar göra så ont, så gör det tillslut så ont att jag får lägga mig ner och sen kommer jag inte upp på ett tag för det gör så jätteont.

med första barnet så fick jag åka in till läkaren och blev inlagd över natten, då tappen mjukats upp osv..

så måste ta det på allvar när jag får ont, har inte lust att åka in igen, det var en jättejobbig undersökning med vul, och det kom mycket blod, och läkaren sa att det inte såg bra ut och jag var jätteledsen och orolig.

den läkaren var inget bra.

• FruMadde4barnTätt

Lovis
    för de flesta är det nog ingen fara om man får sammadragingar när man är ute och går, men det ska ju inte göra ont. Att magen blir hård det blir den vid sammandragningar och är inget farligt om det inte gör ont.

Har ju GBS också som kan påverka så jag får mycket sammadragningar.

• FruMadde4barnTätt

Lovis
    ja det är jobbigt att inte kunna göra allt man vill göra, min man får göra mycket istället.
    Men det är inte så länge kvar till Bf. nu.

har skrivit listan vad jag ska packa i BB väskan nu.

Fröken Hanna
    krya på dig!

har en elektrisk babysitter som vibrerar, den var jättebra, sonen somnade i den och sov i den.
    har även en elektrisk babygunga, som sonen somnade i, finns bla. på babyland.

Svar på tråden BF maj 2011