Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2011-04-17 15:23:12 följande:
    Jag orkar inte med fler vågar, jag har inte vägt mig framför någon sen man gjorde det i skolan och nu måste man göra det mest hela tiden. Nej det blir fan vågbojkott resten av graviditeten, jag kan ju meddela dom om jag exploderar och gått upp 20 kg istället eftersom jag har våg hemma...
    Så känner jag också. Jag vet att jag slipper väga mig fler gånger hos barnmorskan iallafall och jag har ´ju våg hemma så jag vet vad jag väger men känner att nu vill jag gärna slippa visa upp mina siffror.

Så jag hoppas verkligen man slipper det på BB även fast man kanske inte bryr sig så mycket då haha.
  • skalbagge
    Fröken Löken skrev 2011-04-17 16:30:40 följande:
    Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!
    Åh grattis va roligt!!!!! Jag blir såååå avis på er som har era små liv i famnen.
  • skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-17 22:02:53 följande:
    Känns som jag kan komma att bli hur desperat som helst, haha!

Jag har faktiskt köpt hem hallonbladste och tänkte börja dricka det lite smått till nästa helg. Det sägs ju ha en del bra egenskaperr, mest ska jag prova ta det för jag hoppas att det kan minska blödning efter förlossningen. Ska du prova teet?
    Ja beställde hallonbladste förr förra veckan och har druckit det i en veckas tid nu, tror på att det ska va braGlad.
  • skalbagge

Hej!

Jag har ju haft lite förhöjt blodtryck några gånger nu på senaste tiden hos barnmorskan. Men igår var ingen rolig dag, jag var i skolan och började se svarta prickar (flimmer) framför ögonen och mådde illa. Jag ringde barnmorskan och fick komma in till henne efter skolan och kolla trycket då hade jag 140/110Rynkar på näsan. Sen fick jag ta halvliggandes och hade då 135/85 så det var ju bättre.

Åkte iallafall in till förlossning och fick ta ctg kurva som såg väldigt fin ut, kissa på sticka och inga proteiner. Blodtryck igen och de låg på 130/85 då. Läkaren sa åt mig att jag måste ta det lugnt och jag fick promenadförbud! Till affären får jag gå men måste sluta med mina "långpromenader". Läkaren gjorde även ett ultraljud och lillen såg ut att ha det bra men fostervattnet låg på 70 (kommer ej ihåg vilken enhet de mäter i). Gränsvärdet för för lite fostervatten är 50 sa hon men jag glömde fråga vad normalvärdet var!!! Någon som vet?

Jag ska iallafall tillbaka för att göra alla tester på lördag igen och då ska hon kolla upp så inte fostervattnet minskat. Behöver jag va orolig för det här? Hur vet man om man läcker fostervatten? Jag har väldigt vattninga flytningar som jag nu börjar fundera över....tänk om de är fostervatten!!!

• skalbagge

Tack för era svar "kompisar"Glad.

Jag tycker det är så jobbigt att man inte kan ha kontroll på sig själv under graviditeten, jag känner mig fångad i min kropp som helt och hållet går sin egen väg. Jag vill ha ut min lille bebis nu så jag kan få ha honom i mina armar. Jag vill se mitt barn andas och må bra, jag vill inte var beroende av att läkare ska behöva kontrollera mig  för att se att min lille kille mår bra.

Jag längtar så det gör ont!!!! 

• skalbagge
    Lovelyness skrev 2011-04-20 11:00:37 följande:
    Så känner jag också, jag tycker det är skitjobbigt mellan besöken eftersom jag vet att bebisen har lätt för att stressa upp sig och att jag har på gränsen till högt blodtryck. Hemma mellan besöken har man liksom ingen koll på läget alls.
    Visst är det jobbigt, man känner sig liksom helt maktlösObestämd. När ska du på nästa besök? Önskar att man hade en barnmorska eller läkare i familjen.
  • skalbagge
    MissSindra skrev 2011-04-20 11:16:48 följande:
    Jag ska få låna en blodtrycksmätare av min mamma som hon har hemma. Så man kan ha lite koll...=)
    Lycko, skulle jag också vilja ha!
  • skalbagge
    Lovelyness skrev 2011-04-20 14:08:45 följande:
    Jag ska till min BM på tisdag. Dom där två veckorna mellan besöken känns vääälldigt långa. När ska du tillbaka?

Ja jag skulle behöva både en blodtrycksmätare som fungerar (har en men den är värdelös) och en CTG-maskin här hemma just nu...
    Jag ska tillbaka till förlossningen för att kolla ctg, fostervattenmängd och blodtryck på lördag så det känns skönt barnmorskan har jag nästa onsdag.

Vilken vecka är du i? Skulle du vilja bli igångsatt?
  • skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
    Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Jaja, vi får väl se vad hon säger..
    Lycka till kottemor!

Väntar på att få höra hur det gick!
  • skalbagge
    Kottemor skrev 2011-04-21 08:28:33 följande:
    Tack Skalbagge, det känns som en tickande bomb det här blodtrycket... Känns igen va?
    Ja verkligen, jag vågar knappt göra annat än att ligga och vila!!!
Svar på tråden BF maj 2011