BF maj 2011
Så jag hoppas verkligen man slipper det på BB även fast man kanske inte bryr sig så mycket då haha.
.
Hej!
Jag har ju haft lite förhöjt blodtryck några gånger nu på senaste tiden hos barnmorskan. Men igår var ingen rolig dag, jag var i skolan och började se svarta prickar (flimmer) framför ögonen och mådde illa. Jag ringde barnmorskan och fick komma in till henne efter skolan och kolla trycket då hade jag 140/110
. Sen fick jag ta halvliggandes och hade då 135/85 så det var ju bättre.
Åkte iallafall in till förlossning och fick ta ctg kurva som såg väldigt fin ut, kissa på sticka och inga proteiner. Blodtryck igen och de låg på 130/85 då. Läkaren sa åt mig att jag måste ta det lugnt och jag fick promenadförbud! Till affären får jag gå men måste sluta med mina "långpromenader". Läkaren gjorde även ett ultraljud och lillen såg ut att ha det bra men fostervattnet låg på 70 (kommer ej ihåg vilken enhet de mäter i). Gränsvärdet för för lite fostervatten är 50 sa hon men jag glömde fråga vad normalvärdet var!!! Någon som vet?
Jag ska iallafall tillbaka för att göra alla tester på lördag igen och då ska hon kolla upp så inte fostervattnet minskat. Behöver jag va orolig för det här? Hur vet man om man läcker fostervatten? Jag har väldigt vattninga flytningar som jag nu börjar fundera över....tänk om de är fostervatten!!!
Tack för era svar "kompisar"
.
Jag tycker det är så jobbigt att man inte kan ha kontroll på sig själv under graviditeten, jag känner mig fångad i min kropp som helt och hållet går sin egen väg. Jag vill ha ut min lille bebis nu så jag kan få ha honom i mina armar. Jag vill se mitt barn andas och må bra, jag vill inte var beroende av att läkare ska behöva kontrollera mig för att se att min lille kille mår bra.
Jag längtar så det gör ont!!!!
. När ska du på nästa besök? Önskar att man hade en barnmorska eller läkare i familjen.