• jakeline

BF maj 2011

EvaChristina skrev 2010-12-08 15:47:28 följande:
    Jakeline: säger detsamma! Jag har dessutom en kvällstid och måste vänta ända till 18.30 på mitt ul. När ska du dit?
    16 har jag fått. trist att du fått så sent!
    Ewima skrev 2010-12-08 20:02:56 följande:
    MiDi: Soft markers visar tecken på ökad risk för Down Syndrom på bebisen. Ju fler markörer ju högre risk. Om du googlar finns det maaaasssor med information. 

Jag väntar andra barnet och denna gång (ursäkta uttrycket) skiter jag fullständigt i vad barnet har för kön.

Mina tankar är mer - Vad har vi för valmöjligheter om barnet skulle visa sig ha: akrani / ryggmärgsbråck / down syndrom / allvarligt hjärtfel?

Det är på gott och ont som man har möjlighet att söka och hitta ALL den uppsjö av information om "avvikelser vid Rutinultraljud"

Jag målar inte fan på väggen, men jag är inte naiv nog att tro att allt Barnmorskan tittar efter på Rutinultraljuden är om den finns en snopp eller en vagina.

Jag tar inte för givet att allt ser bra ut. 

Och helt ärligt är jag sjukt nervös inför morgondagens ultraljud. 
    Ja google är farligt vissa gånger. jag är inte alls lika nervös den här gången som jag var förra gången jag var gravid. jag nojjade mig hit och dit. Inte för sådana avvikelser som du riktigt, men ändå... Jag struntar också i vilket kön det är och ska inte ens kolla upp det. Huvudsaken är ju att det är ett friskt barn. Däremot försöker jag tänka positiva tankar och visar det sig vara något så tar vi det då. Hoppas att allt ser fint ut vid ditt ul i morogn och du kan andas ut och njuta! Var du lika nervös förra gången? brydde du dig om barnets kön? Låter som om du är mer nervös den här gången än den förra?
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Ewima skrev 2010-12-08 22:13:36 följande:
    Jakeline:  När jag väntade mitt första barn tänkte jag nog mer "det händer inte mig".
    och ja;
    Jag minns att jag brydde mig myyycket mer om barnets kön . Flört

Jag är nog mer orolig för jag upplevt när något går alldeles fel.
    Min svägerska förlorade sitt barn som föddes 15 veckor för tidigt,
    en vän gjorde abort i v18 pga att bebisen hade ryggmärsbråck. Deras historia och många andras har fått mig verkligen att inte ta n å go n t i ng för givet.

Då förstår jag! Man ändrar sin uppfattning så lätt och när man har varit med om något sådant så är det inte konstigt att man tänker som du gör! Hoppas att det går bra idag i alla fall!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-12-09 12:35:52 följande:
    Nu har jag varit på RUL....

Är sååååå lättad och glad. Allt såg toppen ut och det är en välskapt liten skrutt där inne.

Dessutom såg man tydligt en liten pung med tillhörande snopp
    Så det blir en liten majkille här *överlycklig, svävar på moln*
    grattis till lillprinsen!
  • jakeline

vad roligt att ni pratar namn! jag är ju inne på en tjej jag... vi får se vad som tittar ut, men vi har mest tjejnamn på listan... svårt om det blir en grabb igen...

• jakeline
    Sofi 79 skrev 2010-12-10 12:16:47 följande:
    Jag känner mig helt knäpp. Kom på i går att jag faktiskt tycker att Åke är ett fint pojknamn. Har aldrig fallit mig in förut att man skulle kunna döpa ett barn till det.
    Vad tycker ni? (det är okej att vara helt ärlig )
    personligen är jag inte så förjtust i åke, då vi har en gubbe i släkten som heter det. Men de gamla namnen kommer ju tillbaka...
  • jakeline

grattis fröken hanna! Skål

ska försöka läsa i kapp lite känner jag... vi är så många nu så man har verkligen svårt att hänga med i diskussionerna... 

Äntligen UL på tisdag! längtar mig blå! :P 

• jakeline
    tove83 skrev 2010-12-14 11:27:59 följande:
    Nu har vi varit och sett våran bebis blev flyttad från 16 maj till 20 maj dvs är i V18 17+3 är så glad nu att allt såg bra ut!!!
    Härligt! Här masar sig tiden fram... har tid 16 i eftermiddag
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2010-12-14 11:55:34 följande:
    Tack för låten, mina hormoner tyckte den var väldigt rörande och gråten fick hållas emot Skrattande 
    Helt sjukt med dessa hormoner, men också lite småkul, det var dock en superfin låt.  

Grattis till alla er som varit på UL i dagarna, kul att se era bilder!
    Jag var hos läkaren igår för att prata mediciner och annat och då kom vi in på oro om hur barnet mår och vips satt jag i hennes stol och fick se lill' Knyttet röra sig därinne! Underbart!!! Världens bästa gynläkare!!!
    Nu känns det bara roligt att gå på riktiga RUL imorgon då jag vet Knyttet mår bra och har växt som h*n ska. Svävar fortfarande på lyckomoln och har börjat sticka en babyfilt Förvånad

Tack jean som föreslog namnet Colin, det var det första pojknamn som jag och min man bägge gillade, äntligen!!! Sökte lite på det och hittade då det liktydiga Cailen som min man gillade ännu bättre, vad tycker ni?
    Är det för tjejigt och amerikanskt?  
    cailen tyckte jag var jättefint! Lite ovanligare än Colin. passar nog både en tjej eller en kille, men är itne för amerikanskt.
  • jakeline

Äntligen är ULet avklarat! Blev framflyttad en vecka så nu är vi beräknade 20 maj istället... hmm... hur fel kan man räkna när man har regelbunden mens egentligen? jaja... fina bilder fick vi ialla fall och fler ligger i galleriet under bönan.

Svar på tråden BF maj 2011