• Maruid

BF maj 2011

Friida11 skrev 2011-04-22 20:34:54 följande:
    Tack för era svar! Jag står just nu i kö i telefon till förlossningen har stått nu i 30 min :S Inget svar ska man behöva vänta så länge?? Jag har läst runt lite om det här med sipprande fostervatten och läste mig till att det kan vara svagt rosa vilket jag märkte på mitt trosskydd att det var lite rosaaktigt tidigare och även att det kom som typ små fett klumpar väldigt små och det kunde tydligen vara fosterfett som komemr ut med vattnet :S Tyckte det luktade typ lite sött.. Men ja vi får se vad dom säger på förlossningen.. :S Gud vad stressad jag blev nu.. har ju inte packat bb väskan äns haha ska man ta med den om man åker på en sån här koll eller hur gör man? Hjälp va allt kändes läskigt nu :P
    Ta det bara lungt så går det bra! För min del åkte jag till förlossningen utan väskan sist för jag trodde inte vi skulle stanna och vi har nära till sjukhuset. Mannen fick åka hem och hämta den sedan eftersom mitt vatten var mekoniumfärgat så vi blev inskrivna.

Men har ni en bit att åka så packa det nödvändigaste till dig själv. Som ett ombyte rena kläder och annat du inte vill vara utan. Resten kan ni ordna efter hand och allt som du behöver finns ju egentligen på sjukhuset.
  • Maruid

Fröken Löken: Bästa påskägget på en livstid? Grattis igen!

• Maruid
    Lovelyness skrev 2011-04-23 09:55:18 följande:
    Här händer det ingenting, 28 dagar kvar och jag har inga förhoppningar om att det ska sätta igång tidigare så jag hänger nog i den här tråden en stund till Flört
    Jag känner lite samma sak just nu. Sist gick jag över i princip två veckor.
    Så nu har jag bestämt mig för att njuta av läget.
    För sannolikt är där flera sysselsättningar man nu kan ägna sig åt som man kanske inte kommer få göra på läääänge.

Sova middag (görs flitigt här när jag inte kan komma på något annat att göra)
    Läsa en bra bok utan att bli avbruten hela tiden
    Laga en riktigt god middag för de kommande månaderna blir det sallad, av fler skäl än ett så att säga
    Ta ett långt och skönt bad eller ägna sig åt annan valfri kroppsvård
    Passa på att gå ut och äta, gå på bio och vara social

Ja, när man inte har något vettigare för sig än att vänta får man helt enkelt låsas att man inte väntar. Så kanske bebisen blir lurad och kommer ut för det verkar så himla trevligt här på utsidan. Låter det inte som en plan?
  • Maruid
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 09:29:15 följande:
    Hej igen alla söta. Vi fick tid kl 11 på förlossningen. Vattnet fortsätter rinna! Har fått byta blöta byxor och trosor och en genomsur binda fyra gånger redan! Vet inte om jag har tillräckligt med rena byxor och trosor om jag ska behöva byta dem en gång i halvtimmen så här..haha. Det är en så konstig känsla, det bara rinner ur en lixom Skrattande. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.

Jag uppdaterar så fort jag kan! Behöver peppningen från er!! Är så skakis och uppe i varv, är vrålhungrig men kan inte äta något. Måste försöka lugna ner mig lite. Hehe.
    Haha, då var det i rullning! Hoppas att det går jättebra för er och vi väntar med spänning på nyheter Skrattande
  • Maruid
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 13:05:50 följande:
    Vad ni är goa alla!! Jag blir alldeles rörd av denna sammanhållning och peppning vi har i tråden Hjärta

Vi är i alla fall hemma nu igen. Det var en tydlig vattenavgång sa barnmorskan, bebis ligger LÅÅÅNGT ner och mår bra, men jag har inga etablerade värkar.  I normalfallen sätter de igång av sig själv inom ett dygn, men har de inte gjort de så blir vi igångsatta på onsdag kl 07.30!!! Aaaaaahh, så snart är jag verkligen mamma!!

Nu ska vi laga lite pizza här hemma Eftersom jag inte fick i mig någon frukost idag så är jag vrålhungrig nu. Och så tänkte vi att pizza är ju rätt så bra att ha med i matlåda till förlossningen och BB så vi gör två såna här SaraLee pizzor och bunkrar upp med :)

Sammandragningarna är starkare nu än vanligt, det är lixom mer tryck i dom, men de gör inte ont än så länge. Jag känner stark molvärk i ryggslutet hela tiden, och jag tror även att slemproppen lossnat för det var som en rosa "gele"-klump bland allt vatten i bindan förut. Jag ska försöka vila så mycket jag kan idag och hoppas att jag föder barn ikväll/inatt.
    Ladda, ladda! Jag tror alla i tråden nu håller tummarna för att det kommer igång för dig!
    skalbagge skrev 2011-04-25 15:02:44 följande:
    Hur mycket längtar nu andra?
    Haha, man längtar väl nu mer än mest så att säga. Men snart så är det väl förhoppningsvis dags för alla och envar, det gäller bara att ha aningens tålamod.
  • Maruid
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    Vi andra väntar med spänning på resten av historien, haha Tungan ute
    För att underhålla mig här så länge putsar jag fönsterna och tvättar barnkläder.
  • Maruid
    maj09 skrev 2011-04-25 18:53:29 följande:
    Till er som har haft förlossningar som startat med vattenavgång... Hur känns det i magen när vattnet har gått? Jag tyckte att min mage blev så obehagligt mjuk när de hade tagit hål på fosterhinnan att jag blev alldeles illamående. Men det kanske var för att jag redan var 7-8 cm öppen då..
    För min del gick vattnet men jag var bara runt 1,5 centimeter öppen och så var det rätt länge till. Så nej, tyckte tvärtom att magen inte blev mjuk mellan värkarna vilket var jobbigt.
  • Maruid
    natalieh skrev 2011-04-26 07:43:49 följande:
    Vaknade 05.15 av att vattnet gick! Säng, golv, byxor och badkar.. Allt blev plask blött! Slemmisen kom med ut och nu ligger jag med värkar på prenatal i Malmö! What a tuesday!
    Oh, grattis! Då väntar vi på ännu mer besked då. Jag är nästan så nyfiken så jag går åt!
  • Maruid
    TeamX skrev 2011-04-26 18:00:32 följande:
    Ja, spännande är det i tråden nu...mycket händer

Här händer inte ett skvatt däremot.... 38+3 nu, och inga tecken på att nåt är på g mer än lite förvärkar och så, men så har det ju varit ett bra tag nu.

Förlåt en dum fråga men vad gör BM exakt vid en hinnsvepning? På vilket sätt påverkar det att det kan sätta igång?
    Haha, jag skrev percis samma sak i en annan tråd.

Men hinnsvepning är när man frigör hinnsäckern som barnet ligger i från livmoderhalsen. Då frigörs en del hormoner och har man tur så kan förslossningen starta. Man kan också få igång värkarbetet av det. Det hjälper inte alltid men ibland så det kan vara värt ett försök om det börjar bli sent eller om man går på övertid.
  • Maruid
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    Grattis Natalieh! Snusa på för oss också ; )
Svar på tråden BF maj 2011