Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Sommarnatt2010 skrev 2011-01-20 18:29:39 följande:
    Jag virkar sköldpaddor just nu =) dock är jag bara klar med en...Ska iofs bara sy ihop den andra sen är den oxå klar...Men jag har liksom ingen tid...har lite svårt att virka o prata/titta på tv samtidigt så då är det svårt att göra det kvälls tid. Men tre sköldpaddor till barnvagnen ska jag nog få ihop...har ni några förslag på färg val..den första är traditionellt ljus och mörkgrön, men fundera lite på hur jag ska göra de andra...

Fick reda på det är med blodet vid andra besöket hos BM för det har jag inte hört något om. Jag hade dock inga dapåer att ta ifrån så min BM ringde när jag varit på inskrivning och bad mig börja med Niferex redan då...så får väl se om jag måste öka dosen nu el nått...

Vi har några favorit namn (som båda gillar, vi har egna favoriter oxå som den andra inte alls gillar=)) däremot har jag inte alls funderat på andra namn o så, det får nog komma sen..Känns som att första namn är viktigast, Har nog tänkt mig tre namn, men det är nog mest för att jag själv har det =)  Skulle nog vilja ha med något släktnamn bland andra namnen oxå tror jag.
    Hur ska du hänga upp sköldpaddorna sen, på något elastiskt snöre kanske? Jag har noll koll på hur man gör sånt
  • Lovelyness

Tack för tipsen! Det blir nog body, byxor, munkjacka och mössa. Börjar inse nu hur sjukt mycket saker man behöver köpa tills i maj. Tur att jag gillar att köpa saker Flört

Annars är jag färdigutbildad från och med idag och alltså extremt sysslolös, känns inte så aktuellt att gå ut på arbetsmarknaden nu så jag får väl rulla tummarna ivår...

• Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2011-01-22 11:54:31 följande:

Nu har jag också läst ikapp lite!

Jag virkar, stickar och syr när andan faller på, vi tjejer har tom "syjunta" en gång i månaden ungefär Glad skitkul!!!

Jag har hittills knåpat ihop en filt till vagnen och en overall, den blir lite stor så den får användas till hösten! Men jag är absolut inte färdig där, har massor av projekt jag vill hinna med Flört

sen har jag inte heller kunnat låta bli att handla på rean på rean!! hittade iofs en amningsBH för 90 spänn, en FIN sådan :)
    Och så dessa naturligtvis!!
    Wow vilken fin overall och filt! Har du någon koll på ungefär hur mycket garn det går åt till en babyfilt? Vilket garn brukar du virka med?
  • Lovelyness
    werkestam skrev 2011-01-23 12:10:49 följande:
    Nu har jag börjat handla saker, äntligen!
    Vagnen är beställd, lite kläder är köpt och nu väntar målning av bebis rummet!

Vi köpte en Emmaljunga City Nitro.

Mer om allt finns så klart på bloggen :)

niomanadersvantan.wordpress.com/
    Vi har båda två lyckats blogga om jellycat och lexington http://tilldig.webblogg.se/ , så fina grejer!
  • Lovelyness
    Fröken85 skrev 2011-01-23 11:51:00 följande:
    Vi köpte ny vagn till vårt första barn, en Bugaboo för drygt 10000. Och det är faktiskt helt onödigt, egentligen, även om det är kul att köpa helt ny vagn. Den sålde jag när dottern var ca 2, nu har jag köpt en beg Brio Happy -08 för 1500. Supernöjd!
    kan faktiskt tipsa om att Brio Happy ligger bra mycket billigare än CityCross på ex. Blocket. Jag gillar gunget på Happyn och är verkligen jättenöjd med den vagnen vi köpt, tror den kommer funka perfekt för oss denna gången.
    Jag är lite inne på brio happy, dom som har den verkar tycka den är väldigt bra. Är det någon som vet om den går att köpa online? Har inte hittat den någonstans
  • Lovelyness
    morotsland skrev 2011-01-23 15:03:29 följande:
    Har precis köpt en på blocket, som ny fast några tusenlappar billigare. Med hårdlift vilket jag tycker är mycket bättre än separat ligg- och sittdel. Den är smalare och smidigare än Emmaljunga som tar så mycket plats i kollektivtrafiken tycker jag.
    Det är svårt det där med att välja vilken lift man ska ha, hårdlift verkar ju bättre på många sätt men å andra sidan skulle det vara skönt att bara kunna ta med hela mjukliften när man är hemma hos någon eller behöver bära uppför trappor.

Ska absolut kolla in blocket. Jag har egentligen inget behov alls av att att köpa nytt
  • Lovelyness
    EvaChristina skrev 2011-01-23 14:15:42 följande:

Vi var helt inne på en Emmaljunga Citycross ända tills vi kom in i butiken för att beställa. Då blev det en Brio Happy Harmony istället. En sån här röd och fin

Idag inventerade jag vad vi köpt i klädväg hittills. Vi vet ju inte om det är en pojke eller flicka, men jag tycker de passar både och.
    Jättesnygg vagn!
  • Lovelyness
    morotsland skrev 2011-01-23 15:14:35 följande:
    Men en hårdlift kan du ta ut och bära in, det är ju som en mjuklift fast lite stadigare bara. Inte som en separat liggdel för det tycker jag också verkar meckigt. Vi hade mjuklift förra gången och det var bra men nu bor vi med fler trappor och vill ha nåt lite stadigare + att de rekommenderar hårdlift för sommarbarn för att de inte blir lika varma.
    Ja absolut men en hårdlift blir nog snabbt tung och utymplig när barnet börjar väga lite mer. Jadu jag har verkligen ingen aning, jag är inne på hårdlift en vecka och mjuklift nästa... Flört
  • Lovelyness

Har tittat lite på crescent kombi och comfort också, som verkat ha fått bra betyg, har ett helt okej pris och är fin. Dom finns inte ens med mjuklift tror jag

Svar på tråden BF maj 2011