Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Crescent classic eller comfort ska det ju såklart stå!

• Lovelyness
    Jodi skrev 2011-01-23 19:31:51 följande:
    Här kommer en barnvagnsfråga: vilket är bäst tycker ni, kombi eller duo?
    Jag tycker nog kombi verkar bäst eftersom det är smidigt att bara lyfta ur hela liggdelen om bebisen sover, tyvärr så brukar duo-modellerna vara snyggare
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-23 21:27:27 följande:
    Men det behöver väl inte vara bökigare med en duo...på den vi har är det bara trycka ner en knapp på var sida o lyfta av....
    Absolut inte men kombimodellerna överlag är nog lättare om man behöver bära barnet i liggdelen.
  • Lovelyness

Ni som har köpt eller tittat på brio happy, vet ni hur mycket den väger? Jag har hört att den är lätt men inte sett några siffror på vad den väger

• Lovelyness
    JosefineK skrev 2011-01-24 09:46:08 följande:
    Hjàlp, kombi, duo etc. jag blir helt snurrig. Vi har kòpt en TRIO, àr vi helt ute och cyklar??
    Det är en djungel... Jag vet inte vad en trio är, vad har du köpt för barnvagn?
  • Lovelyness
    Minglanu skrev 2011-01-24 12:21:37 följande:

Vår teutonia funkar bra i snön eftersom det är tre stora gummihjul, varav det främre går att låsa om man vill. Tror de vagnar med plasthjul eller två små framjul är omöjliga om det inte är plogat och skrapat ordenligt.

Nu gjorde du mig sugen på en teutonia s3, jag som var säker på fyra fasta hjul. Förvirringen är total Flört
  • Lovelyness

Måste bara få gnälla lite, jag har så SINNESSJUKT ont i min ena skinka. Det är någon strålande smärta som oftast kommer när jag sitter eller ligger och ska röra mig. Igår var jag hundvakt och gick lite promenader under dagen så jag antar att det är det som spökar, fan att jag inte ens ska kunna röra på mig!

• Lovelyness

Vad bra med alla tips! Och lite skönt att det finns andra i samma situation ändå.

Idag blev jag kallad tjock av en gubbe som inte tyckte att han fick plats bakom min stol. Jag frågade om bebisen i min mage var ivägen för honom. Sen kanske jag råkade fråga om han var dum i huvudet också, kommer inte riktigt ihåg Flört Herregud vilka bittra människor den finns i den här världen

• Lovelyness
    Therre skrev 2011-01-27 13:54:10 följande:
    Har börjat få lite ont i ryggen, bäcken benet igen:S blir de inte bättre så får jag nog ringa min sjukgymnast igen, tror inte att han kommer bli förvånad då han sa sist att vi förmodligen skulle ses iaf en gång till innan de var dags för förlossning:S tänk så rätt de kan ha ibland, men de visar väl iaf att han kan sin sak hehe.. har iaf gått utan att ha haft ont i 3 månader ungefär tror jag de är och de är jävkligt skönt.

efter att ha setat framför datorn i ca 5 min så börjar jag känna mig dålig, yrslig och illamående, är de fler som kan känna så, jag får verkligen så varje gång jag sätter mig framför datorn, jätte konstigt, också därför jag inte har skrivit så mycket den senaste tiden. Måste ju ha med nå strålning från skärmen eller nåt.

Ska strax lägga mig och vila hade jag tänkt iaf en vän till mig kommer strax hit och ska ta med mig min dotter på en promenad och hitta på lite roliga grejjer så att jag kan få vila ut, känns ganska skönt, och att hon erbjöd sig själv och kom på den idén gör mig väldigt glad:D ska väl lägga mig i soffan och sticka lite på filten som jag håller på med till lillen, jävligt drygt garn var de och vilken tid de tar, de är kanske 2-3 mm tjockt garn men med tussar på med 2-3 cm intervaller och de är inte små tussar inte, jätte mysigt och fint blir de men väldigt drygt att sticka med..

Blev medlem på tradera i går också och har lagt bud på en helt ny vagn både ligg och sitt del med massor med andra tillbehör, billig som sjutton och precis en sån vagn som jag vill ha den är svart med beige söm på allt så otroligt fin trodde inte att vi skulle ha råd med att köpa en helt ny vagn men får vi den här för de priset vi lagt så är de ett bra fynd för en oanvänd vagn dessutom.. hoppas bara att jag får den, har även lagt bud på en babybjörn bärsele.. så spännande med budgivning men fasen vad arg man blir om någon bjjuder över gäller att man sätter en gräns på hur mycket de får kosta så man inte överstiger de bara..

ha de bra allihopa nu måste jag ta mig från datorn ett tag här så jag inte blir allt för snurrig..
    Tradera och ebay är mina bästa vänner Flört Kan sitta i timmar och leta efter och köpa saker. För alla som inte har något emot begagnade barnkläder är tradera en guldgruva.
Svar på tråden BF maj 2011