• jakeline

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2010-12-14 19:02:32 följande:
    Jättefin bild! Jag tror inte att man räknar så fel, jag tror däremot att bebisar växer lite olika. Själv vill jag mest spola fram klockan till torsdag Glad
    jo det har du säkert rätt i. :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-12-14 19:09:06 följande:
    Jag är osäker på min egen åsikt, det verkar ju vara ett himla flyttande på allas BF jämt så det kanske är så att alla bebisar är lika stora i dom här veckorna. Jag får plugga till läkare och återkomma sen Flört
    vi får se när den tittar ut helt enkelt.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-15 07:17:55 följande:
    Jakline

Angående att bebisar i magen växer olika är ju självklart! Med sonen blev jag bakflyttad 12 dagar har jag för mig och det hade betytt att jag inte haft äl när jag plussade... och då hade jag bara sex vid ett tillfälle den månaden så det fanns liksom inget alternativ. Där emot räknar de enligt "fostrets ålder" eftersom den kan behöva vara kvar lite längre då... Så har jag iaf tolkat det.

Elliot föddes ju sen i V.36 vilket alltså enligt mina uträkningar var V.38  så kom han ju inte för tidigt. Han var frisk och kry men var liten, 2520g och 46cm...

Angående pengar så kommer det bli kämpigt för oss... Jag har blivit av med mitt extrajobb och pluggar 75% så det blir svårt att spara ihop pengar och så får jag inte ihop till någon bra fp så det blir 180kr/dagen för min del och maken pluggar och får in lite drygt 8000:- (fp räknar man väl att det blir ca 4000 Vilket är 12000 plus barnbidrag på 2x1050:- vilket vlir ca 14000... Det är inte mycket pengar...
    jo det har du nog rätt i. Allt såg ju bra ut i övrigt.
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-15 11:03:46 följande:

Jakeline
    vilka fina UL bilder!

tack!
  • jakeline
    Angi07 skrev 2010-12-16 12:33:51 följande:
    jag var hos bm igår och tog ett sticka pga.jag är kissnödig hela tiden men allt var bra,ingen uvi,skönt, men det är tråkigt att gå så här.Någon mer som har det?
    till och från. Inte jämt dock. Men oftast ligger ju bebisen där nere och trycker och det gör ju att man känner sig kissnödig oftare.
  • jakeline

Förra graviditeten var vi jättetidigt ute och köpte vagn och grejer, men nu har vi allt sådant så vi tar det lugnt. Vi har en vagga som gått i arv länge så den ska väl hämtas från landet så fort snön är borta... Det enda vi egentliegn behvöer köpa är en ny  babysitter för den har sonen på något sätt lyckats hoppa sönder... :P

• jakeline
    talare skrev 2010-12-16 13:11:26 följande:
    hur tidigt är jättetidigt?
    jag funderar på om det egentligen räcker att shoppa en månad innan, men å andra sidan vill man kanske sprida utgifterna lite?
    tror jag var halvvägs när vi hittade en billig på blocket... så vi slog till. :P
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-12-16 15:36:07 följande:
    Nu har vi äntligen varit på ultraljudet och jag kan kanske återgå till att vara en normal människa igen... Jag blev tillbakaflyttad en vecka så nu är jag tillbaka i vecka 18. Allt såg bra ut men vi ska tillbaka den 30e så dom kan kolla lite nogrannare eftersom jag var i en lite tidig vecka nu. Kunde såklart inte hålla oss ifrån att kolla könet och det blir en pojke, så nu är det ännu fler pojkar i den här tråden! Glad
    härligt med extra ul!
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-16 18:56:00 följande:
    Väntar nog med prylar till den lille ett par månader, är så vidskeplig av mig....Fast lite kläder har jag redan fått låna Flört

Förresten, en namnfråga!  Vad tycker ni om Egon? Är det jättefult? Vi bara kom på det häromdagen. Vill ha ett tvåstavigt ganska kort namn som ligger bra i munnen och inte är allt för vanligt.
    jag tänker på Björn Rosenströms låt Egon... men det är inte fult. :P

Vi har en gammal Emmaljunga som vi även ska använda den här gången. Jag gillar den jättemycket! :)

Kronans vagnar är jättefina, men jag tycker de är lite stumma, alltså inte så fjädrande... Jag gillar att kunna gunga ordentligt på vagnen. Vi har ett par kompsiar som  har en sådan, röd, och de är jättenöjda.

Vi hyr vårt babyskydd från vårt försäkringsbolag, för 72 kr/månaden får vi en stol som byts ut vartefter barnet växer och den sista och fjärde stolen får vi behålla. Kostar på alla år ungefär lika mycket som mittenstolen tror jag vi räknade ut.

Något som jag hade mycket nytta av med sonen var en babysitter, gärna en som man kan ha i fullt liggläge. Skönt att kunna sätta bebben där när den blir lite större.
  • jakeline
    SannaSanna skrev 2010-12-17 09:15:35 följande:
    jakeline, vilket försäkringsbolag har du? Hur gör man? Lät ju jättesmart!
    Vi har IF till alla våra grejer. har man dessutom fler än 3 försäkringar så får man typ 20 % rabatt. tror startpriset är 82 kr/månad på stolarna. jag har även min gravidförsäkring och snart född försäkring hos dem.
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2010-12-17 12:55:25 följande:
    Funderar också på en bärsele så jag har händer fria till min grabb att hålla i .
    Tror det blir en babybjörn men vilken av dem är bäst?
    jag skulle välja den med ryggplatta, den ger mycket bra stöd för rygg och ryggslut också. VI har en active utan en sådan, och visst, den funkar, men man blir trött i ryggen efter ett tag.
Svar på tråden BF maj 2011