Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Jag är också törstig! Tycker jag har varit det hela grav... Det är väl min craving ;)

Det känns som att min mage har förändrats nu, innan har lilla rumpan petat ut till vänster men nu tycker jag att den ligger mer i mitten, det känns lixom "smalt" på sidorna... Någon som har erfarenhet av detta?

• Fröken Löken

Fröken Hanna! Stort grattis till prinsessan!! :) skönt att allt gick bra till slut!

Niiica: Freja passar jättebra ihop med Elsa tycker jag :) Olle med för den delen!

• Fröken Löken

Ja du Fröken Hanna... Tydligen är det vi "fröknar" som har "oturen" på vår sida... Har precis blivit inlagd på bb med symptom på havandeskapsförgiftning :(
    Blodtrycket har legat allt mellan 147/97 till 153/106 och äggvita i urinen, skala 3 på stickan...
    Alltså jag kände de på mig! Tur att vi hade besök hos BM idag annars hade jag fortsatt känna mig övernojjig och som den där som bara klagar!
    Nu är det vila som gäller och så får vi se vad provsvaren visar!
    Att det bara kan komma som en blixt från klar himmel är för mig en gåta! Har ju inte varit nånting alls hittills!
    Nu hoppas vi på det bästa!

• Fröken Löken

Tack Kottemor! :)
    Jag har gått 36 fulla veckor nu men de vill ju såklart att den ska stanna inne ett tag till!
    Inväntar fortfarande provsvaren så ja... Inte mycket att göra mer än att vila och surfa på mobilen å slötitta på tv!

• Fröken Löken

Proverna ser bättre ut idag! Tvåa på äggvitan (inte för att jag kan sånt men ssk verkade nöjd) och blodtrycket låg 157/80 eller liknande, la bara 80 på minnet då den siffran verkar viktigast!
    De har tagit nya blodprover idag och nu samlar vi urin (mysigt) i 24 timmar för att de ska kunna ta ett medelvärde på äggvitan eftersom deras stickor bara visar upp till 3. CTG visade att bebis mår bra och jag känner hur den gympar på där inne :)
    CTG är det enda de kollat bebis med än så länge men jag antar att de kollar med ultraljud om de börjar bli värre, vilket vi verkligen inte hoppas!!
    Nu ska jag ta mig en liten förmiddagslur, hoppas ni andra får en underbar dag i solen!! :)

• Fröken Löken

Jag har köpt kläder i svart vitt och rött mest! Jag älskar rött och tycker att alla klär bra i det!
    Vi var på Kosta outlet för ett tag sen och då handlade jag mycket Lundmyr, ni vet "pytteliten" bl.a. Tycker de kläderna är könsneutrala och jättefina! :)
    Labankläderna tycker jag också är fina och så har jag handlat nåt randigt på kapp Ahl och nåt färgglatt på lindex! Behöver jag säga att vårt barn i alla fall inte behöver gå naket :D

• Fröken Löken

Ewima: jag hade tagit det säkra före det osäkra och inte skickat iväg honom så långt. Men som sagt det är ju som jag resonerar... Känner ni er trygga med att han åker så är det ju så :)

• Fröken Löken

Lina Sofi: vilken häftig grej! Kul att han hann fram i tid!!
    Min pappa trodde inte på mamma när hon väckte honom vid sex på morgonen, 23 dar för tidigt. De hade nämligen skämtat om det kvällen innan när de var på väg hem från ett 50 års kalas, då min syster är född efter ett jämnt kalas, plus att de passade på att svänga inom min farmor och farfar på hemvägen för att hämta vaggan så att den stod på plats när det var dags.
    Pappa blev ännu mer chockad över att jag 8.40 tittade ut nyfiken som en strut... Ja jisses, så det kan gå! :D

Maj 09: ja, jag ska föda i Växjö :)

är ju på plats redan nu... BF 9 maj enl UL, 2 maj enl sista mens. Får se om det blir igångsättning eller de låter mig ligga här länge... Proverna ser "bra" ut och jag hade inte utsöndrat extremt med äggvita under 24 h så de vill försöka med bara vila än så länge. Läkaren har bokat UL på fredag för att kolla hur bebisen växer för min BM tyckte magen hade växt lite sen sist. Men den mår bra iaf och lever runt som attans!

Jag har ställt in mig på att inte komma hem innan bebis är ute... Åh jag saknar mina små kisebebisar sååååå mycket! Vi skulle ju ha så mysigt hemma och de skulle få vara ute dagarna i ända med sprittande vårkänslor... Ja, ja, vad är en bal på slottet...? ;)

Svar på tråden BF maj 2011