• Kottemor

BF maj 2011

Maruid skrev 2011-04-02 17:35:17 följande:

Jag glömde att skriva att jag också är beräknad den 20 maj men jag bor långt söderut i den Skånska slättens pärla, Lund Skrattande

Då möts vi kanske på BB BF den 25:e och ska föda i Lund
  • Kottemor
    Maruid skrev 2011-04-02 19:37:16 följande:
    Aha, det visste jag inte! Jo, vi bor ju 10 minuter (max) från sjukhuset bilvägen så vi hoppas få stanna här och inte bli ivägskickade till Malmö, Ystad eller Helsingborg. Då får vi se om våra små bli BB syskon så att säga Skrattande

Vi har väl typ 20 minuter till sjukhuset, bor i Landskrona kommun.

Nej, vi får verkligen inte hoppas att vi behöver åka vidare till varken Malmö, Ystad eller HBG. Lund är perfekt, rätt ställe att befinna sig på om det skulle vara några komplikationer, dom har det mesta i Lund. Nu får vi ju inte hoppas att det behövs men det känns tryggt att föda i Lund

Jag har helt glömt, har du barn sedan tidigare? Jag har två killar 5 & 7 år gamla, och dom väntar spänt på sin lillebror

Vi får hojta till innan vi åker in till BB, så vi vet om vi kommer ses där

• Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-04-04 13:15:12 följande:
    Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest Glad

Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.

Vilken söt bild, man kan riktigt se hur gullig han är

Vi kommer ha en tunn kudde till bebis, vi hade inte det till fösta barnet och han blev väldigt platt i bakhuvudet innan bvc sa till oss att skaffa en kudde. Barn nr.2 föddes med båtskalle och var tvungen att ha kudde för att hjälpa honom att inte få ont i nacken. Hans bakhuvud var väldigt spetsigt nämligen.

Usch ja, denna vikt ja... Tycker jag ökat varje gång jag ställer mig på vågen.
    Räknar man sen jag blev gravid är det 6kg upp, men räknar man från inskrivningen så är det 9 kilo. Vet inte vilket man ska räkna ifrån... Obestämd Var inte överviktig innan, ,men hade lite att "ta av" Så jag vill verkligen inte gå upp mycket mer än såhär! Men det kan jag nog drömma om
    Mina gravidkilo har nog främst blivit mest mage, bröst.. Ser ganska smal ut i ansiktet, men det är väl tills all vätska kommer....
  • Kottemor
    EvaChristina skrev 2011-04-04 13:59:42 följande:
    Hmm.. hur länge brukar man behöva köra med liggdelen i vagnen? När börjar bebisar kunna sitta upp? *noll koll*
    Båda mina barn har börjat med sittvagn vid 5 månaders ålder. I början får man stödja upp dom med lite små kuddar. Vi har fullt liggläge i vår vagn, så det var bara att lägga den ner när dom blev för trötta i ryggen.
  • Kottemor
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    Nej, vad tråkigt att trycket ökat så! Äter du någon blodtryckssänkande medicin? Dom kommer nog behålla dig på sjukhuset ett tag nu, tyvärr! Men huvudsaken är att ditt tryck sjunker och att bebis får bo kvar i magen ett tag till!
    Min syster hade väldiga problem med trycket och fick ligga inne 1½ vecka, tills dom lyckats få ner hennes undertryck till 90 igen... sen fick hon åka hem men åka in varje dag på kontroller. Dom satte igång henne i v. 37...  

Skönt att bebis mår bra. håll oss uppdaterade om du orkar!

*Kram*
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-04-04 16:10:25 följande:
    Ni som har mycket sammandragningar, hur känns dom? Jag känner ibland att magen blir stenhård och liksom drar ihop sig och ibland när jag går så får jag som håll i hela magen, jag antar att det är sammandragningar jag känner av
    Japp det är säkerligen sammandragningar, gör det ont ner mot ljumskar och något bak i ryggen?
  • Kottemor
    FruganH skrev 2011-04-05 03:51:57 följande:
    LINA SOFI: Tack för länken! Ska kolla in den imorgon, är ju jättebra att ha något att fördriva tiden med! Särskilt om man blir kvar här. Hoppas inte det.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och lyckönskningar!
    Hoppas verkligen på att testerna ser bra ut så att jag får åka hem. Sömnen går inge vidare (som ni kanske förstår eftersom jag skriver inlägg mitt i natten). Har tyvärr väldigt svårt för ljud när jag ska sova och här snarkas rätt bra av en tjej.
    Får väl be sambon ta med öronproppar om jag blir kvar en natt till ;)
    Oh, vad hemskt att dela sal med tre andra. Jag har som mest behövt dela sal med en och bara det tyckte jag var jobbigt.
    Hoppas att du får åka hem snart, håller tummarna för dig stenhårt!
  • Kottemor

Ska till läkaren idag för att kolla upp mina sammandragningar och blodtrycket... kl. 10.30 ska jag vara där.
    Hoppas innerligt att allt ser ok ut

• Kottemor
    Kottemor skrev 2011-04-05 08:50:11 följande:
    Ska till läkaren idag för att kolla upp mina sammandragningar och blodtrycket... kl. 10.30 ska jag vara där.
    Hoppas innerligt att allt ser ok ut
    Hemma igen... hunnit med en sväng hos frisören också

Tappen hade kortats 1 cm typ, men låg ändå på vad som anses normalt, skönt. Fick utskrivet Bricanyl att ta om det blir för regelbundna sammandragningarna.

Annars tyckte hon såhär, vilket gjorde mig lite irriterad... Att bara jag håller bebisen inne till v. 34 så var hon nöjd, hon sjukskrev inte mig utan tyckte att jag skulle ta det lugnt i 2v till sen kommer dom ändå inte stoppa mig om bebisen är på väg.
    Jag resonerar väl inte riktigt så, tycker nog att bebisen ska stanna inne till minst v.36, jag har inte lust att ligga på neo i flera veckor... Obestämd Så jag måste börja plocka ut Fl-dagar from den 18 april, för jag vill inte riskera att få i v.34... bebisen är inte beräknad förrens den 25 maj.  Känns lite surt att utnyttja 1½ månad FL-dagar innan bebisen ens är född... men jag måste för min egen skull, jag vill inte ha bebis i v.34, så är det bara!

Gravidkänslig eller hade läkaren konstiga ideér?
Svar på tråden BF maj 2011