BF maj 2011
här tror jag det är så att man får gå till läkaren om man har UVI, vet inte om BM har sticka för UVI här.
men kolla upp det, för det låter ju inte alls bra med regelbundna sammadragningar redan.
och vila och ta det så lungt du kan.
här tror jag det är så att man får gå till läkaren om man har UVI, vet inte om BM har sticka för UVI här.
men kolla upp det, för det låter ju inte alls bra med regelbundna sammadragningar redan.
och vila och ta det så lungt du kan.
Ninna lilltroll
sammandragningar kan vara att magen bara blir hård där uppe, eller där nere eller på sidan av magen, det är inte alltid hela magen blir som en hård boll.
werkestam
håller tummarna för att bebis stannar i magen ett tag till.
du får ta det lugnt och virka och läsa böcker, och bara vila, det brukar hjälpa.
är det fler som renoverar här, tänkte på målarfärg inne, är det farligt att andas in som gravid?
eller vattenbaserad målarfärg är ok??
tar det långt tid innan väggen torkar? 2 timmar eller ?
tack för svaren om målningen. har precis rivit tapeter här, och tänkte måla med vattenbaserad målarfärg, blått.
får väl vädra lite, vad bra att det torkar snabbt.

(har så slitna tapeter och barnen har rivit ner dem här i gången.) (tänkte nog måla köket också, då det är slitet och nerrivna tapeter)
känner inte så mycket bebisrörelser just nu men känner väl något varjde dag, iförrgår kände jag två små fötter långt upp i magen som sparkade till, kändes som två små fötter.
bebis har nog rätt mycket plats att röra sig på.
tänkte också att det kanske är en lugn bebis, men har ju även moderkakan i framvägg.
Therre
vad tråkigt med vagnen, hoppas det löser sig!
Lina Sofie
vad hände med din son? vad blev han sjuk av?
ha en bra alla hjärtans dag!
vi har målat väggarna här idag med blått och det gick bra!
Lina Sofie
beklagar, vad hemskt med den sjukdomen, stackarn. vad jobbigt för er. kramar.
så underbart söt pojke
werkestam
skönt att bebis mår bra i magen och hoppas bebis stannar länge i magen. vilken fin bebismage!
var hos BM idag, hade blodtryck 105/60
järnvärde 124
sf mått 26,5 cm
hjärtljuden är 148
är i vecka. 35+2
allt var bra!
ladylovelylocks
jag äter järntabletter redan, jag tar en duroferon järntablett varje kväll.
järnvärde 124 på mig är jätttebra, jag hade jättelågt värde förra graviditeten, ca 85 som lägst.....så jag är jätteglad för mitt 124 och hoppas att det håller sig så bra.
jag hade väldigt svårt att ta järntabletter förra graviditeten då jag inte tålde niferexen och mådde illa av blutsaft och sånt.
jag tycker att mitt sf mått är högt för att bara vara i v. 25+2, men är ju också min fjärde graviditetet, så kanske därför. hade sf mått 26,5 nästan 27...
jag har gått upp 8-9 kg såg jag nu, det är ju rätt mycket. Får hoppas det inte blir så mycket mera.
jag har livmodern i framvägg, och känner sparkar inne i magen, kanske inte ser eller känner lika mycket utan på magen då.
jag har lite ont i magen just nu och sammandragningar då jag har målat väggar här idag och städat och grejat...får försöka ta det lite lugnare.
natalieh
hoppas det går bra! håller tummarna för att allt är bra!
Fröken Hanna
hoppas du kan ta det lungare på jobbet och hoppas att ditt blodtryck blir bättre.
natalieh
vad skönt att allt var bra!
Charlott
välkommen!
jag har bf.28 maj, och har 3 barn som är 4,3,1 år och väntar fjärde barnet.
Jag är 28 år och bor i skåne, (klippan) helsingborg.
jag vet inte könet på bebis i magen.
någon som vet om man kan tapetesera med tapeter när man är gravid? ofarligt?