Jean skrev 2011-03-02 06:14:30 följande:
Ar lite sma irriterad pa BM som tog emot mig idag... Sa jag maste skriva av mig nagra rader.... Det var samma BM som forst tog emot mig nar vi akte in till sjukhuset forra veckan och satt pa maskinen fel och ett alarm gick och hon fick gora om de fran start och sedan la mig rakt pa rygg vilket en anna BM kom in och andrade.
Sa jag blev inte overlycklig nar jag sag henne idag.... Men tankte ok de gar nog bra. Hon presentera sig inte sa jag vet inte hennes namn. Och de forsta hon sager ar sa du ar i vecka 19......................... Ehhh.... Inte riktig...... 32 veckor pa fredag. Prata lite om min halsa och jarn tabletterna jag ater och hon sa till mig att ata mer kott och jag sa att de blivit lite lite pa sistone for jag tycker verkligen inte om overstekt kott utan ater de garna medium. Och hon rekomenderade mig att ata medium stekt kott. Ingen fara alls.... Ehh..... Har jag missat natt? Sen fragade jag hur daligt de vara att sova platt pa ryggen som jag har fatt en tendens att gora nar jag val somnat, och de var ok att sova pa rygg, hur som bara jag var bekvam.... konstigt att alla sager de motsatta.... Listan kan gora lang. Enligt henne hade i alla fall mitt sf matt gatt fran 27 till 33 pa 4 veckor och jag tror de var 29 for 2 veckor sedan och jag har inte gatt upp alls mycket i vikt sa jag kan garantera att hon matte fel for de kandes inte lika nogrant och likadant som dom andra BM har matt. Kul.... Jatte irriterad.... Henne kommer jag kasta ut om hon ar dar nar jag ska foda annars byter jag sjukhus. Sorry de blev lite langt.... kanns i alla fall lite battre.... =)
Angaende sammandragningar sa far jag dom ofta som nar jag gar for snabbt eller bojer mig ner eller liknande. Har dock inte kannt av dom. Men hade lite molande "mens" vark harom kvallen i sangen.... Ingen aning om de var en vanlig sammandragning eller vad... Nu blir de slapp i soffan och en film.
Låter inte direkt som nån jättevettig person.
Men jag tänkte på det där med SF måttet. Det spelar ju ingen roll om du gått upp i vikt eller inte. Man mäter ju livmodern och den växer ju även om du inte går upp i vikt (eftersom bebisen växer).
Sen kanske det är som du säger ändå att hon inte mätte som alla andra. Tycker inte SF mått på 33 cm i v32 låter helt orimligt, men vad vet jag

Hoppas iallafall du får en BM som du trivs bättre med sen under förlossningen. Annars får du försöka byta! Man vill ju inte behöva ligga och känna att man inte trivs med BM just då.