Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Ladylovelylocks: Min BM sa att de nästan alltid ändrar datum vid UL! Men det är ju de som är proffs så man får ju lita på det! :) bebis kommer ju när den själv vill ändå!

• Fröken Löken

Vad skönt Jakeline! Tycker det är konstigt ändå för så fel kan man väl inte ha själv. Planerar man barn vet man ju oftast när ungefär det tog sig! BM på UL vet ju inte när vi hade sex ;)
    Kanske är det så att man inte har riktig koll på sin lutealfas eller vad det heter, men ändå!! ;)

• Fröken Löken

Jakeline: jag tycker också att det är konstigt att man kan plussa så tidigt. I mitt fall testade Jag plus på bim -1 och enl UL skulle bebisen vara i princip nygjord ;)
    Men skit i det nu (för min del) för nu vill jag ha en påskbebis i mitt påskägg, tänker INTE ligga här i fyra veckor!!! ;)
    April hoppas jag det blir här, bara helst inte den 28 på mannens födelsedag, det hade blivit lite tråkigt tycker jag, vill att de ska ha egna dagar :/ annars får han ju i alla fall världens bästa 35 års present!! :D

• Fröken Löken

Välkommen hem Fröken Hanna! Tyvärr kan jag inte se bilden på mobilen (vet ej varför) men ska definitivt kolla när jag har riktig dator sen :)

Blodtrycket fortfarande högt här. 110 på undertrycket så jag har fått medicamente!
    När hon skulle lyssna på bebisen genom lilla apparaten tog det vääääääldigt lång tid innan hon hittade nåt och det lät väldigt långt borta så hon satte CTG istället. Såg bra ut och bebis bestämde sig i sista stund för att verkligen kicksparka mot hjärtljudsmätaren! Så som sagt är det en väldigt livlig krabat :)

• Fröken Löken

Jo här ligger man å... Ligger... ;) tur att jag får ta emot besök iaf, min mamma å syster har precis varit här :) men man märker nu att kroppen inte är på topp, det tar på krafterna att ha besök även att man bara ligger ner!

Jag är inte speciellt orolig att bebisen ska va sjuk eller så, det jag oroar mig mest för är att det lilla hjärtat ska sluta slå eller att det ska hända nåt otäckt under förlossningen! Men jag försöker att inte tänka på det så mycket och nu när jag är här så vet jag att jag är ett knapptryck iväg om jag känner mig orolig :)

Nu ska jag återgå till att vila! Trevlig eftermiddag på er alla! :)

• Fröken Löken

Vi skulle skrivit på papprena i måndags men jag hamnade ju här istället :/
    Med facit i hand hade vi hunnit upp å gjort det ändå men nu får vi väl vänta till efter!

Måste ringa If också och be dem skicka babyskyddet lite tidigare, vill ha det ifall de skulle sätta igång mig inom snar framtid :)

Känns som att det är nåt annat jag missat... Den här begäran om fp, hur länge innan måste man skicka in den?

• Fröken Löken

Jag menade inte moderskapsintyget utan man ska väl oxå anmäla när man vill börja ta ut dagar?
    Jag är inte sjukskriven eftersom jag har en snäll chef som tyckte att jag kunde plocka min komp och sem istället, vilket jag ändå skulle gjort fr.o.m. Måndag. Det tjänar ju jag på så jag klagar inte :)
    Jag har inte begärt tjänstledigt från jobbet förrän bf 9 maj så tänkte börja ta ut dagar då!

• Fröken Löken

Tack Kottemor för svaren! Bank-id är bundet till datorn va? Annars ringer jag dem, det är ju ett tag till så jag hoppas jag kommer hem innan dess med min lilla björnunge!! :)

Har gjort nytt CTG nu ikväll och det såg bra ut som vanligt :)
    Mitt blodtryck var högt som alltid på kvällen, undertrycket låg på 110, så jag har fått medicin igen.
    Tycker jag börjar bli lite less på detta nu... Ser fram emot varje måltid och personalbyte ;)
    Hemma har jag jättemycket inspiration till virkningen men här är den som bortblåst :/
    Kan ni inte ge mig lite tips på nåt roligt att virka ihop? :)

• Fröken Löken

Tillbaka från UL. Livlig bebis, 2,5kg, ligger i snedläge/säte, bra flöde i navelsträngen! Mao allt ser bra ut! Inget sagt om ev igångsättning än och eftersom bebisen ligger som den gör så kanske de avvaktar ännu.

Jean: Tack för tipset om den sidan :) ska gå in och kolla vad jag kan hitta för spännande!
    Jag har en bok med mig och några tidningar samt korsord och sudoku men känner inte riktigt för varken det ena eller andra... Men virkningen ska jag komma igång med nu :)

Svar på tråden BF maj 2011