Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

det är inte lätt med namn. tror att om det blir pojke får han heta Filip och om flicka Stephanie eller  Samantha.Skrattande

har gått upp 8 kg, ungefär, hoppas det inte blir så mycket mera. magen är rätt stor nu, och bebis har sparkat mycket i natt.
    tycker jag känner bebis mera nu i 26 fulla veckor.

jag är också förstoppad, men hjälper med katrinplommon, katrinplommonjuice, te med grädde och socker i, vitt knäckebröd med 100 % fullkorn med märket delikatess, apelsinjuice, och havregrynsgröt med mjölk och sylt, läkerol, kiwi, a-fil med musli eller all- bran flingor med mycket fibrer.

• FruMadde4barnTätt

har målat väggar och rivit tapet här, och ska ha 3 års kalas för vår dotter i helgen.
    vad hittar ni på då?

är föräldraledig så jobbar inte, och det är skönt det, då jag har mycket sammandragningar.

• FruMadde4barnTätt

Vix
    så jättesöt hon är eran lilla prinsessa! vilken jättefin bild!

• FruMadde4barnTätt

Hiawaths
    man kan ha sammandragningar då magen bara är hård där uppe eller nere eller på sidan av magen.

werkestam
    hoppas bebis stannar länge i magen.du får  vila och ta det lugnt.

min man är från sri lanka så här blir det bruna ögon.Skrattande

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    då får du vila och ta det lugnt, låter ju inte bra med havandeskapsförgiftning.

tänkte köpa en trikå sjal på babyland, då de ska vara bra till små nyfödda bebisar. hoppas det går att lära sig knyta så det inte är så svårt bara.
    bärselen brukar vara för stor till våra små nyfödda bebisar, får vänta 1-2 månader innan bärselen passar.

bloggar är roligt!
    Har : madeleine82.blogg.se

• FruMadde4barnTätt

La vie en rose
    min bebis hickar inte heller så mycket, har nog känt bebis hicka 1 eller 2 gånger bara.
    bebis sväljer väl fostervatten och kan då få hicka, men kanske hickan fort går över så jag inte har märkt det så mycket, vet själv om jag dricker vatten så försvinner hickan snabbt.
    det är nog ingen fara.{#emotions_dlg.flower}

• FruMadde4barnTätt

jag har också lite illamående emellanåt här. Men låter jobbigt att kräkas, hoppas det går över snart.

kottemor
    hoppas du får en ny tid snart!

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    roligt ni hittat en "ny" bil! Skrattande 
    vi hade nog också behövt en lite större bil med större bageutrymme, vi har en 7 sits toyota corolla verso.
    men vi klarar oss nog ett tag till, har en relativt ny bil och den har inte gått så mycket än.

jag har också sammandragningar och det gäller att ta det lugnt då, jag får annars ont i magen, jag kan tex. inte gå på promenader längre, eller gå i stora affärer.

• FruMadde4barnTätt

Therre
    jag fundera också på att packa BB väskan snart. Jag ska bara köpa de sista bebissakerna snart, tex. purelansalva, amninsinlägg osv....

jag tycker det fungera bra med tvättbara amningsinlägg och de är ju billigare i längden, men jag gillar även engångs amningsinlägg, men bara om det är märket meddela som finns på babyland.

låter jobbigt med vagnen. bra din mamma hitta en vagn, var ju snällt.

• FruMadde4barnTätt

Neith
    grattis till pojken och till bröllopet!

kottemor
    skönt du fått en ny tid som känns ok.

brösten växer mycket efter förlossningen och när amningen håller på att komma igång och sen kan brösten minska lite igen. svårt att veta storlek.

sockerlösninghen är äcklig, har aldrig klarat att dricka den. jag åt frukost och sen stack BM mig i fingret efter det.

får också lite ont i ryggen, många ställningar är obekväma.

har inte fått foglossning än i alla fall, hoppas jag slipper det.

jag drömmer mer på natten nu. och inte så bekvämt att sova nu.

jag tycker tiden går fort, och vi har 3 barn hemma, tycker tiden går mycket fortare nu när man redan har barn, fullt upp hela tiden ju..Skrattande

namn, vi funderar nu på Melanie eller Stephanie eller Filip.

enligt hjärljuden som var 150 och 148 så tror jag det är en flicka i magen, då mina pojkar fått lite lägre hjärtljud 135 i slutet av graviditeten, får se vilka hjärtljuden är nästa gång,  men sen är det ju bara en myt också, men ändå roligt att spekulera.Skrattande
    magens form har varit samma alla graviditeter, så där är det ingen skillnad.

Svar på tråden BF maj 2011